F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2017

McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą

Polski koncern paliwowy sfinansuje test Kubicy w Williamsie?

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Sergio Perez przedłużył kontrakt z Force India na sezon 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

McLaren jest otwarty na stworzenie własnego silnika F1

Brown zaznacza jednak, że nowe przepisy musiałby znacząco ograniczyć koszty tego typu projektu.
Nataniel Piórkowski, 8 września 2017, wyświetlenia: 2411<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

McLaren przyznaje, że jest otwarty na pomysł budowy własnego silnika F1 po wejściu w życie nowych przepisów, ale tylko pod warunkiem ograniczenia kosztów związanych z tego typu projektem.

Stajnia z Woking, która obecnie pracuje nad sfinalizowaniem rozmów w sprawie dostaw silników Renault na kilka nadchodzących sezonów, dokonuje także wstępnej oceny swoich możliwości w dłuższej perspektywie czasowej. Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown, zdradził, że planowane zmiany w przepisach mogą zaowocować dużymi zmianami w obszarze jednostek napędowych.

„Chcemy zobaczyć, jaka formuła silników będzie obowiązywać od 2021 roku – czy rozważymy zbudowanie naszego własnego silnika, czy po wejściu w życie nowych przepisów w sporcie pojawią się inni gracze. Póki co musimy koncentrować się na trzech kolejnych sezonach” – powiedział Amerykanin.

„Gdy tylko wyjaśnimy tę kwestię, będziemy musieli zacząć myśleć [o dalszej perspektywie]. Sądzę, że od 2021 roku krajobraz Formuły 1 zmieni się w bardzo pozytywny sposób, dzięki ograniczeniom budżetowym, podziale dochodów i nowym przepisom z zakresu jednostek napędowych. Przy tak wielu zmianach trudno jest więc podjąć jakiekolwiek decyzje w sprawie sezonu 2021” – dodał.

Brown zaznaczył jednak, że McLaren musiałby dysponować odpowiednim zapasem czasowym, aby podjąć próbę stworzenia własnej jednostki napędowej Formuły 1. „Nigdy wcześniej nie projektowaliśmy własnego silnika. Wymagałoby to dużej ilości czasu i dobrego kapitału. Moglibyśmy rozważyć pójście tą drogą. Musimy tylko zrozumieć platformę, poznać przepisy i dowiedzieć się, jakie byłyby tego koszty. Na pewno nie moglibyśmy sobie pozwolić na wydawanie setek milionów dolarów, tak jak ma to miejsce teraz, aby rozwijać silniki. Musiałoby dojść do takiej zmiany formuły jednostek napędowych, która stworzyłyby dla nas odpowiednie warunki ekonomiczne”.

Brown uważa, że najlepszym scenariuszem dla Formuły 1 byłoby pojawienie się w sporcie niezależnego dostawcy, który byłby w stanie zagwarantować stworzenie konkurencyjnego silnika. „Jesteśmy za niezależnym, konkurencyjnym silnikiem, a nie samym silnikiem, który robi statystyki. Producenci są wspaniali, jestem ich pełnym zwolennikiem, ale dla zapewnienia zdrowej, sportowej sytuacji – takiej jak miało to miejsce w przeszłości – potrzebujemy niezależnego silnika, z którego wedle życzeń mogłyby korzystać zespoły. Konkurencyjnego silnika. To kluczowe. Ostatnim niezależnym producentem, jakiego mieliśmy w F1, był Cosworth, który pod koniec nie był konkurencyjny. Cała idea nie funkcjonuje jak należy, gdy ma się tylko niezależny silnik, ale nie da się z nim wygrywać wyścigów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2017  McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą
20.09.2017  Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018
18.09.2017  Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault
18.09.2017  Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian
17.09.2017  Massa: W wyścigu będę kibicował kierowcom McLarena
Tagi:
McLaren
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 08.09.2017 16:47[!]
Z jednej strony Horner ktoremu marzy sie brak limitow i robienie takiego silnika jaki sie podoba (bo ma nieograniczyny budzet) a z drugiej strony Brown i McLaren ktory nie ma pieniedzy nawet na obecne warunki. Wszystkim nie dogodzisz.
ergie, 10.09.2017 08:28[!]
Dla rozwoju F1 lepiej byłoby wspierać mniej zasobnych mniejszych graczy niż chodzić na pasku tych co mają ogromną kasę... pokazuje to sytuacja jaka zaistniała w LMP1 w serii WEC... duzi zwinęli ninz tego ni z owego manatki i po sprawie... Niestety żyjemy w czasach gdzie rządzą wszyscy tylko nie Ci którzy znają się na sprawie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca