F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Hubert wygrał pierwszy wyścig GP3 we Francji

Bottas na czele mokrego trzeciego treningu przed GP Francji

Kierowcy F1 domagają się usunięcia szykany z prostej Mistral

Hamilton bliski podpisania nowej umowy z Mercedesem

Ricciardo: Przed podjęciem decyzji porozmawiam z Hondą

Hartley wystartuje z końca stawki do Grand Prix Francji

22.06.2018

Mercedes nie korzystał jeszcze z maksymalnych osiągów nowego silnika

Horner: Red Bull nie będzie narzucał Hondzie żadnych ograniczeń

Mercedes potwierdził wprowadzenie nowej specyfikacji silnika

Vettel: Nie mamy problemów z bolidem

Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji

Ericsson nie przystąpi do drugiego treningu we Francji

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Francji

Verstappen: Honda nie daje powodów do niepokoju

Whiting odpiera krytykę nawierzchni toru Paul Ricard

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Singapuru

Przed kierowcami i zespołami jeden z najbardziej wymagających wyścigów sezonu.
iknfformacja prasowa, 12 września 2017, wyświetlenia: 1075<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Po jednym z najprostszych strategicznie wyścigów na jeden pit stop, na Monzy, Formuła 1 udaje się na jeden z najbardziej skomplikowanych taktycznie wyścigów w sezonie, na oświetlonych sztucznym światłem ulicach Singapuru. Trzy najmiększe mieszanki w gamie P Zero – miękkie, supermiękkie i ultramiękkie – kolejny raz pojawią się w tym wyścigu, tak jak miało to miejsce przed rokiem.

Liczący 61 okrążeń wyścig z reguły trwa regulaminowe dwie godziny, a po drodze kierowcy wykonują więcej niż jeden pit stop. Niezwykłe wyzwanie potęgują także wymagania stawiane przez uliczny tor: zmienne poziomy przyczepności, dodatkowe przeszkody w rodzaju pokryw studzienek kanalizacyjnych czy wymalowanych na asfalcie białych linii, a także wysokie ryzyko neutralizacji: 100% w dziewięcioletniej historii tego toru.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wszystkie sesje rozpoczynają się późno i kończą w nocy, więc schemat ewolucji temperatury toru oraz ewolucji stanu nawierzchni jest inny niż podczas normalnych sesji w trakcie dnia.
• Przy 23 zakrętach ogumienie ma sporo pracy przed sobą; jeden zakręt następuje od razu po poprzednim.
• Ta pętla ma najwięcej zakrętów w kalendarzu, a średnia prędkość ustępuje jedynie Monako: to unikalna kombinacja.
• Nawet w nocy temperatura powietrza utrzymuje się na wysokim poziomie, co powoduje degradację termiczną ogumienia.
• Najbardziej obciążona jest lewa tylna opona, której stan będzie odgrywał główną rolę jeśli chodzi o pit stopy.
• W zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wielu kierowców zatrzymywało się po trzy razy.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Singapur to zawsze jeden z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie, w którym strategia pit stopów często ma duży wpływ na wyniki. Do tego dochodzi niemalże stuprocentowa pewność neutralizacji podczas morderczej, dwugodzinnej rywalizacji. Walka o pole position historycznie odgrywa istotną rolę w walce o zwycięstwo na torze Marina Bay, więc kwalifikacje też będą istotne. Podczas przygotowań zespoły muszą poświęcić dużo uwagi danym z treningów, bo temperatura o zmierzchu ewoluuje w inny sposób niż podczas normalnych weekendów, rozgrywanych za dnia. Zrozumienie tej charakterystyki będzie kluczowe dla zarządzania zużyciem i degradacją, na czym z kolei opiera się skuteczna strategia wyścigowa”.

CO NOWEGO?
• Zespoły generalnie postawiły na ultramiękkie opony w Singapurze, a ogumienie miękkie i supermiękkie wybrano w umiarkowanych ilościach.
• Nie ma żadnych poważniejszych zmian w układzie toru oraz infrastrukturze w porównaniu z poprzednimi sezonami.
• W zeszłym tygodniu kontynuowano program prac nad przyszłorocznymi oponami slick Pirelli, na torze Paul Ricard. Za kierownicą samochodu Mercedes jeździli Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, wypełniając pełny program testów.
• Pirelli wywalczyło pierwszy mistrzowski tytuł FIA w sezonie 2017: Simone Fagioli został Mistrzem Europy w Wyścigach Górskich, na oponach P Zero.
• Gościem Pirelli w Salon Privé w Wielkiej Brytanii był były kierowca F1 John Watson z Irlandii Północnej, słynący z umiejętności wyprzedzania na torach ulicznych.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA SINGAPUR (SLICKI)
18,5 psi (przód) | 17,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,75° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.06.2018  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Belgii i GP Japonii
21.06.2018  Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem
20.06.2018  Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii
20.06.2018  Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2018
15.06.2018  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca