F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2017

McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą

Polski koncern paliwowy sfinansuje test Kubicy w Williamsie?

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Sergio Perez przedłużył kontrakt z Force India na sezon 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Singapuru

Przed kierowcami i zespołami jeden z najbardziej wymagających wyścigów sezonu.
iknfformacja prasowa, 12 września 2017, wyświetlenia: 576<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Po jednym z najprostszych strategicznie wyścigów na jeden pit stop, na Monzy, Formuła 1 udaje się na jeden z najbardziej skomplikowanych taktycznie wyścigów w sezonie, na oświetlonych sztucznym światłem ulicach Singapuru. Trzy najmiększe mieszanki w gamie P Zero – miękkie, supermiękkie i ultramiękkie – kolejny raz pojawią się w tym wyścigu, tak jak miało to miejsce przed rokiem.

Liczący 61 okrążeń wyścig z reguły trwa regulaminowe dwie godziny, a po drodze kierowcy wykonują więcej niż jeden pit stop. Niezwykłe wyzwanie potęgują także wymagania stawiane przez uliczny tor: zmienne poziomy przyczepności, dodatkowe przeszkody w rodzaju pokryw studzienek kanalizacyjnych czy wymalowanych na asfalcie białych linii, a także wysokie ryzyko neutralizacji: 100% w dziewięcioletniej historii tego toru.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wszystkie sesje rozpoczynają się późno i kończą w nocy, więc schemat ewolucji temperatury toru oraz ewolucji stanu nawierzchni jest inny niż podczas normalnych sesji w trakcie dnia.
• Przy 23 zakrętach ogumienie ma sporo pracy przed sobą; jeden zakręt następuje od razu po poprzednim.
• Ta pętla ma najwięcej zakrętów w kalendarzu, a średnia prędkość ustępuje jedynie Monako: to unikalna kombinacja.
• Nawet w nocy temperatura powietrza utrzymuje się na wysokim poziomie, co powoduje degradację termiczną ogumienia.
• Najbardziej obciążona jest lewa tylna opona, której stan będzie odgrywał główną rolę jeśli chodzi o pit stopy.
• W zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wielu kierowców zatrzymywało się po trzy razy.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Singapur to zawsze jeden z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie, w którym strategia pit stopów często ma duży wpływ na wyniki. Do tego dochodzi niemalże stuprocentowa pewność neutralizacji podczas morderczej, dwugodzinnej rywalizacji. Walka o pole position historycznie odgrywa istotną rolę w walce o zwycięstwo na torze Marina Bay, więc kwalifikacje też będą istotne. Podczas przygotowań zespoły muszą poświęcić dużo uwagi danym z treningów, bo temperatura o zmierzchu ewoluuje w inny sposób niż podczas normalnych weekendów, rozgrywanych za dnia. Zrozumienie tej charakterystyki będzie kluczowe dla zarządzania zużyciem i degradacją, na czym z kolei opiera się skuteczna strategia wyścigowa”.

CO NOWEGO?
• Zespoły generalnie postawiły na ultramiękkie opony w Singapurze, a ogumienie miękkie i supermiękkie wybrano w umiarkowanych ilościach.
• Nie ma żadnych poważniejszych zmian w układzie toru oraz infrastrukturze w porównaniu z poprzednimi sezonami.
• W zeszłym tygodniu kontynuowano program prac nad przyszłorocznymi oponami slick Pirelli, na torze Paul Ricard. Za kierownicą samochodu Mercedes jeździli Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, wypełniając pełny program testów.
• Pirelli wywalczyło pierwszy mistrzowski tytuł FIA w sezonie 2017: Simone Fagioli został Mistrzem Europy w Wyścigach Górskich, na oponach P Zero.
• Gościem Pirelli w Salon Privé w Wielkiej Brytanii był były kierowca F1 John Watson z Irlandii Północnej, słynący z umiejętności wyprzedzania na torach ulicznych.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA SINGAPUR (SLICKI)
18,5 psi (przód) | 17,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,75° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2017  Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji
17.09.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru
16.09.2017  Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Singapuru
15.09.2017  Informacja Pirelli po treningach przed GP Singapuru
07.09.2017  Hulkenberg: F1 potrzebuje lepszego ogumienia na mokry tor
Tagi:
Pirelli

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca