F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Problemy Hondy są winą McLarena

Były szef F1 potwierdził, że zakończenie współpracy między ekipą a producentem stało się faktem.
Mateusz Szymkiewicz, 13 września 2017, wyświetlenia: 2986<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były szef Formuły 1 – Bernie Ecclestone, potwierdził, że dalsza współpraca McLarena z Hondą jest już historią, obarczając przy tym stajnię z Woking winą za niepowodzenie tego projektu.

Od kilku tygodni spekuluje się na temat rozstania McLarena z Hondą, która od 2015 roku jest wyłączonym dostawcą jednostek napędowych dla brytyjskiej ekipy. Mimo to koncern z Tokio przez trzy sezony nie zdołał zapewnić konkurencyjnego oraz niezawodnego pakietu, przez co McLaren podjął decyzję o rozwiązaniu wieloletniej umowy i związaniu się z Renault.

Jak ujawnił Bernie Ecclestone, stajnia z Woking dokonała już wszystkich formalności, natomiast pozostanie w niej Fernando Alonso jest już niemal w stu procentach pewne. „To, że Alonso zostaje jest fantastyczną wiadomością. Umowa z Renault jest już ukończona. Nie widzę jednak powodów, dla których McLaren będzie szczęśliwszy z Renault, aniżeli z Hondą. To nie była wina Hondy, że to wszystko się nie udało, to leży po stronie Mclarena. Każdego dnia musieli walczyć o wszystko, zamiast współpracować, co jest nieco głupie” – powiedział 86-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.10.2017  Marchionne: Ecclestone opowiada bzdury na temat Ferrari
29.10.2017  Mercedes bagatelizuje plotki o współpracy z Ferrari
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
16.10.2017  Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach
12.10.2017  Ecclestone: Williams powinien zatrudnić Kubicę na sezon 2018
Tagi:
Ecclestone B.
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 13.09.2017 12:19[!]
Widać dziadek Bernie dawno nie powiedział czegoś głupiego. Winą niepowodzeń Hondy jest to że McLaren chciał cisnąć? Czy było by lepiej gdyby zrobili sobie na 3 lata przerwę bo jedna z największych marek na świecie nie może zrobić konkurencyjnego silnika? Zaryzykowali, nie udało się i idą dalej. Wiedzą że z obecnym silnikiem Renault i ich bolidem byli by na 4 miejscu trochę podgryzając puszki.
Masio, 13.09.2017 12:31[!]
Typowy Bernie i tyle...
piwo, 13.09.2017 12:48[!]
mysle ze mial sporo racji. gdyby dwa lata temu mclaren zgodzil sie na wspolprace redbula z honda to jakosc jednostek hondy bylaby na innym poziomie bo redbul wniosl by do hondy to samo co wniosl do renault. sporo im pomogl z projektem silnika i renault sie podnioslo z kolan. mclaren stwierdzil ze rozwiaze sama wszystkie problemy z honda i sie przeliczyla. ich glupota i krotkowzrocznosc ale coz. zycie nie nauczylo ich nic i mysla ze z renault w przyszlym roku beda mocniejsi. toro rosso w przyszlym roku potestuje honde a za dwa lata wszytskie redbule ebda jezdzic na hondzie, a renaul;t bedzie budowac swoj "team mistrzowski ". oczywiscie nic z tego nie wyjdzie i beda walczyc razem z mclarenem o zasczytne 4 miejsce.
marcelo92, 13.09.2017 12:58[!]
Niektorzy zapominaja, ze Mclaren mial silnik Meecdesa przed zwiazkiem z Honda. I czy wtedy byly sukcesy ? Chcieli miec silnik na wylacznosc i sie na tym przejechali. Mozna bylo zezwolic na dostarczanie silnikow dla innego zespolu. Honda miala by o wiele latwiej. A tak wyszlo jak wyszlo. W Mclarenie powstalo przeswiadczenie, ze maja najlepszy bolid w stawce, ale najgorszy silnik. Ale teraz wszyscy zadowoleni. Honda bedzie niala zespol z ktorym bedzie mogla spokojniej pracowac. Mclaren ma w koncu inny silnik i teraz juz moze bez przeszkod walczyc o tytuly. I wilk syty i owca cala.
marios76, 13.09.2017 14:47[!]
Alzheimer, demencja starcza? Pomóżcie, bo mi do postawienia diagnozy czegoś brakuje :)
@marcelo92 Widzisz sens w tym co piszesz???
Jak chcieli mieć na wyłączność to się nie dziw ze nie zgodzili się na inne zespoły :(
A co do reszty na przyszłość, to normalnie Nostradamus ;)
krecik705, 13.09.2017 15:26[!]
Bernie ma rację. Wyłączność oznaczała dla Hondy mniejszą ilość danych do analizy. Jak jest potrzeba to się zwiększa personel i możliwości produkcyjne. To nie jest problemem. Jednak trzeba mieć na czym pracować. Wina McLarena jest całkiem duża. Ron Dennis jednak dał ciała.
marcelo92, 13.09.2017 16:45[!]
@ marios76
No chcieli miec na wylacznosc i teraz zebrali tego żniwa. Jak w tym sensu nie widzisz to trudno. Sami na siebie ukrecili bata. Bernie ma racje w tym co mówi. Oni w żadnym stopniu nie pomogli Hondzie zbudowac dobrej jednostki. I teraz beda jezdzic z takim silnikiem na wylączność jak dwie inne stajnie.
RY2N, 13.09.2017 22:33[!]
Wydaje mi się że w powyższych wypowiedziach pojawiło się kilka mitów:
Mit 1 - doskonały bolid McLarena. Otóż w czasach silnika Mercedesa było wprost oczywiste że bolid nie jest doskonały. Czy teraz jest doskonały - nie wydaje mi się, bo żeby stworzyć doskonały bolid trzeba mieć możliwość ciągłej walki w czubie i porównywania różnic w zachowaniu bolidów na poziomie 0,1 -0,2s na okrążeniu. A McLaren przejeżdża tor z dużo niższą prędkością niż Ferrari czy Mercedes dlatego nie mają co i jak optymalizować. Co najwyżej można się pokusić o stwierdzenie że bolid jest lepszy niż silnik.
Mit 2 - brak danych z wielu teamów jest przyczyną klęski Hondy. Na obecnym etapie rozwoju Honda ma za dużo danych a nie za mało. Żeby zacząć optymalizację silnika i zbieranie danych z wielu teamów to ten silnik musi najpierw przejechać choć jedno okrążenie a Hondzie często i to się nie udaje. Na razie nie potrzeba 2 teamów żeby zdiagnozować że w obszarze niezawodności jest kompletna klapa i trzeba się na tym skupić. Zbieranie danych z wielu teamów może coś pomóc jak silnik będzie w stanie wytrzymać cały wyścig (ale przykład Ferrari dowodzi że posiadanie więcej niż 1 teamu nie jest kluczowe)
Mit 3 - Honda jedna z nawiększych marek na świecie. Wbrew pozorom niezbyt duża firma motoryzacyjna z krótka historia + małe doświadczenie w silnikach wielocylindrowych i układach z turbo do tego dochodzi mentalność korporacyjna i dalekowschodnie nabożne podejście do zdania szefów oraz niska kreatywność (za to perfekcja w kopiowaniu i wieloletnim powolnym doskonaleniu sprawdzonych rozwiązań)
marios76, 14.09.2017 07:35[!]
@marcelo92 ??? Przez te trzy lata skuteczność McLarena nie uwidacznia jeszcze jakiejś wady silnika? Paulo się wszystko. Z każdym osprzętem były problemy, z każdą chyba częścią. Testowali na jednym cylindrze, a na sześciu wibracje- tu jest do zmiany cała koncepcja. Problem w tym, że Red Bull może sobie pozwolić na kiepskie sezony Toro Rosso, McLaren potrzebuje wyników, bo kolejny taki sezon czy dwa całkowicie położy zespół. Spójrz na wyniki z 2015- miernota i nadzieja. 2016- poprawa i więcej punktów, obecny sezon powrót do przeszłości... A teraz krytyka za wyłączność? Co za hipokryzja: Na pewno nie na takie wyniki liczyli, a krytycy tej taktyki, co by zrobili, gdyby: McLaren walczy w czubie, ale Red Bull Honda jest nieco lepszy bo mają Newsy i większe zasoby. Wtedy byście krzyczeli, że po co oddawali, że sobie w stopę strzelili i cały plan na marne. To was uswiadomie: McLaren chodziło głównie o to, by silnik Hondy był jak najlepszy, bo chcieli walczyć z Mercedesem i Ferrari. Gdyby taki jak najlepszy miał też RB- mieli by kolejnego rywala. W życiu się nie spodziewali takiej padaczki przez 3 lata.
Nigdy nie twierdziłem, że McLaren ma obecnie i najgorszy silnik i najlepszy bolid. Ale wolne, techniczne tory pokazują ze tam strata McLarena jest mniejsza do czolowki- a to znaczy, że bolid jest lepszy w skali stawki bolidów niż silnik. U Williamsa macie odwrotna sytuacje- na technicznych torach widać braki i niedopracowane bolidu :/ Ciężko zrozumieć sens?
To miało być partnerstwo idealne.
Masz fajną dziewczynę, żonę, szczęśliwy? To się podziel z kolegami! :D Nie będzie nikt krytykował ;)
marcelo92, 14.09.2017 08:38[!]
@marios76
Ale Ty umiesz czytać, ze zrozumieniem ? Czytałeś mój komentarz ? Czytałeś wypowiedź Berniego ? Czy on też sie nie zna ? Czy ktoś tu pisze, że Honda zrobiła dobry silnik ? Bernie powiedział prawdę. Red Bull pomagał Renault w rozwoju silnika, Mclaren tylko chciał mieć najlepszy silnik. A czy z silnikiem Renault rzuci wyzwanie Ferrari i Mercedesowi? Zobaczymy.
Ale dobrze sie stało, że oni biorą rozwód. Atmosfera nie była już dobra i nikomu nie służyła.
szajse, 14.09.2017 11:20[!]
Chciałbym przeczytać cały wywiad (ale nie chce mi się szukać) a nie dwa zdania wyjęte z kontekstu obliczone na obudzenie troli internetowych wiedzących o f1 więcej niż koleś, który to, o czym się tak namiętnie rozwodzą, stworzył i zna od podszewki. Nawet chwili refleksji i wstrzemięźliwości, że może on wie co mówi, może ma wiedzę, słyszał to i owo przez te "kilka lat" gdy tym kierował. Nie, trzeba gościa zmieszać z błotem!
marios76, 14.09.2017 20:43[!]
Czy tu nikt nie rozumie tego, że McLaren bierze Renault, nie dla tytułu (może kiedyś) tylko żeby oodbić się od dna, którego sięgnął z Honda. Wzięli by Ferrari nawet , Mercedesa, ale wiecie dlaczego ich nie dostaną? Bo ww na rękę, że są słabi :) Ale McLaren miał się dzielić :)
Honda zrobiła takiego bubla, że będzie płacić, żeby ktoś w ogóle chciał tego używać. I uwierzcie, po drugim sezonie bym tego nie pisał :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca