F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Jestem szybszy od Ricciardo

Holender uważa, że Red Bull zmierza we właściwym kierunku i skutecznie rozwija bolid RB13.
Nataniel Piórkowski, 29 września 2017, wyświetlenia: 1518<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen przekonuje, że jest szybszym kierowcą niż jego zespołowy partner z Red Bulla – Daniel Ricciardo.

Holender sugeruje, że w tym sezonie nie może zaprezentować swojej pełnej formy ze względu na liczne awarie, do jakich dochodzi w jego bolidzie.

„Co mogę zrobić? Muszę spoglądać tylko na pozytywne aspekty tego sezonu, a nimi są z całą pewnością moje występy w kwalifikacjach. Widać, że jestem szybki. Nawet w trakcie wyścigów udawało mi się przesuwać w górę stawki, aż do wystąpienia usterki” – powiedział w rozmowie z Auto Motor und Sport.

Holender dodał, że nie zgadza się z podejrzeniami o to, że wpływ na częste awarie ma jego agresywny styl jazdy. „Moje podejście jest odpowiednie. Dlaczego miałbym coś zmieniać? Jestem szybki. Telemetria pokazuje, że nie robię niczego złego, nie robię niczego innego niż Daniel. To po prostu śmieszne, że gdy pojawiają się problemy, to dochodzi do nich zawsze w moim bolidzie”.

Wychowanek juniorskiego programu Red Bulla jest zadowolony z tego, że regularnie pokonuje Ricciardo w kwalifikacjach. „Daniel od zawsze był znany z tego, że dobrze spisuje się w kwalifikacjach. To naprawdę szybki kierowca. W tym roku to ja jestem szybszy. Średnio o 0,3-04s. To duża różnica”.

Verstappen otwarcie zasugerował, że gdyby miał do dyspozycji bolid Mercedesa i Ferrari, na pewno liczyłby się w walce o tytuł: „Jestem bardzo pewny siebie. Jestem także szczery i nie owijam w bawełnę. Nie zdarza mi się kłamać. Jedyną rzeczą jakiej potrzebuję, to zwycięski bolid”.

Zwycięzca GP Hiszpanii 2016 nie chciał komentować plotek o nawiązaniu ewentualnego partnerstwa Red Bulla z Hondą. „Ogólnie nastroje w zespole są coraz lepsze. W zakrętach jesteśmy blisko naszych rywali, ale często używamy wyższego docisku, próbując zrównoważyć w ten sposób deficyt mocy silnika. Trudno wskazać jeden obszar, w którym musimy się poprawić. Wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale wiele rzeczy znajduje się poza naszą kontrolą. Odpowiadamy za bolid i musimy jak najwięcej z niego wyciskać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.12.2017  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017
14.11.2017  Briatore: Ferrari powinno było zatrudnić Verstappena
14.11.2017  Verstappen: Renault nie ma już części zamiennych do swoich jednostek
03.11.2017  Verstappen: Dominacja jest lepsza od ostrej walki o pozycję lidera
28.10.2017  Verstappen utrzyma drugie miejsce wywalczone w kwalifikacjach
Tagi:
Verstappen M.
Ricciardo D.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bolekse, 29.09.2017 08:32[!]
Nie wiem co powiedział Max w oryginalnym tekście, ale jeśli chcą równoważyć deficyt w mocy silnika to raczej używają niższego docisku niż konkurencja.
JuJu_Hound, 29.09.2017 08:32[!]
To największy talent w F1 od wielu lat, podobnie było jak Senna dołączył do stawki w 1984 czy Schumacher w 1991. Tylko kwestią czasu jest zdobycie tytułu/ów. Z drugiej strony ważne żeby nie skończył tak jak Alesi, który tez uznawany był za arcytalent a później odrzucił kontrakt Williamsa i utknął w Ferrari w jednym z najsłabszych okresów Scuderii w F1.
Kamikadze2000, 29.09.2017 08:35[!]
To jest właśnie to - trafić na odpowiedni zespół. Bez tego kierowca jest na straconej pozycji. To szczęście mieli Vettel i Hamilton. Nie ma niestety np. Hulkenberg.
nate, 29.09.2017 08:38[!]
@bolekse W oryginale: "In the corners we are close to the others, but often we use more downforce to compensate for our power deficit"
Luq, 29.09.2017 09:49[!]
@bolekse - przecież powiedział, że chodzi o zakręty, a żeby szybciej przejechać zakręty, to trzeba ten docisk mieć większy. Co innego na prostej.
bolekse, 29.09.2017 10:51[!]
Dla mnie większy sens by miała ta wypowiedź gdyby powiedział, że w zakrętach byliby by blisko rywali ale muszą rezygnować z większego docisku na rzecz większej prędkości na prostych żeby właśnie ten brak mocy skompensować.
Tak np. robi Mclaren - w prędkościach max. często nie widać różnicy między nimi a resztą ale to właśnie temu, że muszą ustawić bolid na mniejszy docisk i przez to tracą potem trochę prędkości w zakrętach.
derwisz, 29.09.2017 11:48[!]
Buta kroczy przed upadkiem. Nie cierpię takiego gadania. Jak jest lepszym kierowcą to niech po prostu pokona kolegę wszak startują na takim samym sprzęcie a różnica w wynikach jest kolosalna. Gdyby mieli porównywalne wyniki to wtedy mozna by sie zastanawiac nad takimi detalami jak kwalifikacje. Formuła 1 nie kończy sie na Q. Ona tam się zaczyna. Najwazniejszy jest, był i będzie wyścig.
Aeromis, 29.09.2017 12:08[!]
@derwisz
Zejdź na ziemię, albo sie "odemocjonuj" :) Ta wypowiedź to nie buta a wylewanie frustracji obecnym sezonem i mnie to zupełnie nie dziwi (choć samej wypowiedzi nie popieram). Max jest największym pechowcem tego sezonu i jest szybszy w kwalifikacjach i takie są fakty. One o niczym jeszcze nie przesądzają, ale takie właśnie są.
derwisz, 29.09.2017 13:19[!]
@Aeromis ty to nazywasz frustracja a ja butą bo jego zachowanie wypełnia definicję tego określenia.
To, ze jest szybszy w Q nie oznacza, że jest lepszym kierowcą.
Przerabialiśmy to wielokrotnie.
Wyniki w Q mogą być zdeterminowane ustawieniami bolidu. Ktoś może mieć bolid ustawiony bardziej pod Q a ktoś inny bardziej pod utrzymanie tempa wyścigowego. Jeden bardziej ryzykuje podczas Q a drugi mniej mając na względzie, że pozycja na mecie wyścigu jest ważniejsza niż podczas Q.
O tym kto jakim jest kierowcą nie decyduje Q tylko wyścig. Pech pechem ale wyścig zazwyczaj wygrywa kierowca mądrzejszy, który lepiej dostosowuje podejmowane ryzyko do własnych umiejętności i możliwości bolidu.
Ricciardo nie ma z tym problemu (udowadnia to od kilku sezonów) , Verstappen najwyraźniej ma.
rno2, 29.09.2017 14:01[!]
@derwisz
Cytat :
Pech pechem ale wyścig zazwyczaj wygrywa kierowca mądrzejszy

Problem w tym, że Verstappen zazwyczaj w tym sezonie nie dostaje szansy dojechania do mety i to nie ze swojej winy.
Może i są to przechwałki Maxa, ale są zgodne z prawdą.
derwisz, 29.09.2017 15:47[!]
@rno2 awarie mogą być spowodowane ustawieniami zbytnio obciązajacymi silnik czy inne podzespoły, kolizje z innymi rywalami też nie zawsze są z winy tychże rywali, mogą być spowodowane zbyt brawurową jazdą Verstappena, podejmowaniem zbyt dużego ryzyka w nieodpowiednich momentach, to samo dotyczy tzw. incydentów wyścigowych w których nie wskazuje się winnych. Mądra jazda i dojrzałe decyzje pozwalają na zminimalizowanie prawdopodobieństwa takiego incydentu.
Ricciardo jest kierowcą bardzo szybkim i dojrzałym. To ze jeździ szybko i bezpiecznie nie stwarzając zagrożenia dla siebie i dla innych nie raz podkreślali inni kierowcy jak chociażby Alonso który wiele razy w samych superlatywach wypowiadał się o umiejętnościach Australijczyka.
macko93, 29.09.2017 15:59[!]
Cytat :
Jestem szybszy od Ricciardo
Bo to jest w większości prawda. Bo to, że Verstappen nie ukończył 7 wyścigów to nie była wina Maxa - w pięciu przypadkach to była wina bolidu, w jednym wina Bottasa, a w ostatnim GP winę mimo wszystko poniósł Vettel. Zresztą to co powiedział Robert Kubica na temat Verstappena to jest też prawda. Chodzi o to, że Max obecnie nie dysponuje bolidem którym mógłby walczyć o tytuł mistrza świata ale talent ma gigantyczny. Bo on w przeciwieństwie do konkurencji czyli Vettela, Hamiltona czy Raikkonena podejmuje trochę więcej ryzyka - tak jak to robi Alonso w tym sezonie, bo wiadomo jakim bolidem dysponuje. Do tego Verstappen znacznie lepiej jeździ od Ricciardo w deszczu. No ale tak jak powiedział @rno2 - nie dostaje szansy na dojechanie do mety, bo albo jednostka napędowa albo elektryka albo jeszcze pojawi się takich dwóch kamikadze którzy niszczą mu dany wyścig.
tommakrwro, 29.09.2017 16:37[!]
"Nie ten pierwszy na mecie kto szybszy, lecz ten kto ciekawiej jedzie, dwójkę wrzuć bracie dwójkę panie sąsiedzie" :D
gnt3c, 30.09.2017 00:24[!]
***i...jest cienki kak bolek i nieopierzony...Ricciardo lepszy
Aeromis, 30.09.2017 18:43[!]
@derwisz
Cytat :
@Aeromis ty to nazywasz frustracja a ja butą bo jego zachowanie wypełnia definicję tego określenia.
Nie, Max stwierdził fakty, nie ma więc to nic wspólnego ze słowem buta. Butą byłoby, gdyby jednoznacznie twierdził że jest lepszy w wyścigach tyle że nie ma tego jak udowodnić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca