F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2017

Ferrari ogłosiło datę prezentacji bolidu na sezon 2018

Rotenberg: Pracujemy nad zapewnieniem Sirotkinowi umowy z Williamsem

Ferrari nie wprowadzi większych zmian kadrowych przed sezonem 2018

Mercedes bliski przekroczenia bariery 1000 koni mechanicznych

Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Zespoły F1 zaniepokojone plotkami o przejściu Budkowskiego do Renault

Polak zrezygnował niedawno z funkcji dyrektora departamentu technicznego F1 w FIA.
Nataniel Piórkowski, 29 września 2017, wyświetlenia: 4183<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły zamierzają zwrócić się z prośbą o interwencję do FIA, pośród rosnących obaw o to, że były dyrektor departamentu technicznego F1 – Marcin Budkowski, może wkrótce dołączyć do teamu Renault.

W piątek na torze Sepang doszło do spotkania szefów zespołów. Wzięli w nim udział między innymi przedstawiciele Mercedesa, Ferrari i Red Bulla. Tematem rozmów były plotki łączące Budkowskiego z rozpoczęciem pracy dla Renault Sport Formula One Team.

We wtorek FIA poinformowała, że Budkowski ustąpił ze stanowiska i ze skutkiem natychmiastowym przeszedł na obowiązkowy, trzymiesięczny urlop. Dyrektor wyścigów z ramienia Federacji – Charlie Whiting, rozesłał już do zespołów informację, w której zaznaczył, by te nie kierowały już do Polaka zapytań dotyczących projektów obecnych oraz przyszłorocznych bolidów.

Dzięki swojej funkcji Budkowski miał dostęp do tajnych informacji dotyczących rozwiązań projektowych stosowanych przez stajnie Grand Prix. Powszechną praktyką jest bowiem kierowanie do organu zarządzającego projektów przygotowywanych rozwiązań, aby upewnić się, że są one zgodne z przepisami technicznymi. Wiadomo także Budkowski dysponuje także szczegółową wiedzą na temat obecnych bolidów oraz jednostek napędowych, gdyż jednym z jego obowiązków było przeprowadzanie kontroli w kontekście potencjalnego łamania przez zespoły regulaminów Formuły 1.

Nagłe odejście Budkowskiego z FIA zrodziło obawy o to, że Polak może wkrótce dołączyć do jednego z zespołów F1. Według plotek, jakie przewijają się w padoku toru Sepang, po zakończeniu trzymiesięcznego urlopu Budkowski ma rozpocząć pracę dla Renault. Chociaż francuski zespół odmawia komentowania sprawy, pozostałe stajnie są przekonane, że obie strony podpisały już wiążące porozumienie. Zespoły obawiają się, że współpracując z Renault Budkowski wykorzysta wiedzę na temat ich projektów bolidów oraz silników oraz rozwiązań przygotowywanych z myślą o 2018 roku.

Według Autosportu kwestia ta została poruszona podczas piątkowego spotkania szefów zespołów, w którym wzięli udział członkowie Grupy Strategicznej, a więc reprezentanci Ferrari, Mercedesa, Williamsa, McLarena, Red Bulla i Force India. Źródła magazynu donoszą, że zespoły są tak zdenerwowane perspektywą dołączenia Budkowskiego do Renault zaledwie trzy miesiące po odejściu z FIA, że planują włączyć tę sprawę do agendy kolejnego posiedzenia Grupy.

Komentując powody takiego działania, jedno ze źródeł przyznawało: „Wszystko sprowadza się do zaufania. Musimy porozmawiać z FIA na temat tego, co należy zrobić z tą sytuacją, ponieważ nie możemy ujawniać naszych informacji, jeśli istnieje szansa, że w ich posiadanie wejdą inne zespoły. Gdy jest takie ryzyko, powinniśmy utrzymywać wszystkie tego typu informacje w tajemnicy”.

FIA nie potwierdziła planów Budkowskiego, ujawniając tylko, że obowiązki związane z pełnionym przez niego do niedawna stanowiskiem przejmie Charlie Whiting.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2017  Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska
09.12.2017  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
01.12.2017  Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 29.09.2017 11:47[!]
Po zaledwie 8 latach od crashgate i tylko 4 latach uczestnictwa w F1, team Renault znów rozrabia? :)
leni93, 29.09.2017 12:06[!]
W jaki sposób rozrabia skoro wszystko odbyłoby się zgodnie z przepisami? Po prostu dobrze kombinują.
sasza82, 29.09.2017 12:13[!]
Właśnie o to chodzi...zespoły podkupują sobie specjalistów za ogromną kasę, trzeba mieć głowę na karku i dobrze myśleć, by zrobić to o wiele taniej, aczkolwiek przypuszczam, że ewentualna gaża Budkowskiego będzie również wysoka, głównie z uwagi na jego rozległą wiedzę odnośnie rozwiązań rywali.
Metalpablo, 29.09.2017 12:52[!]
Według mnie to FIA dała ciała. Powinni się zabezpieczyć w umowie o pracę/kontrakcie, że okres wypowiedzenia to nie 3 miesiące a co najmniej z rok lub nawet więcej, tak aby pracownik FIA mający dostęp do takie wielu super interesujących informacji, mógł pracować w zespole F1 dopiero w drugim sezonie po wypowiedzeniu. Czyli Budkowski powinien zacząć pracować w Reno dopiero pod koniec 2018 roku albo od początku 2019. No i w okresie wypowiedzenia zero dostępu do informacji FIA.
A tak to Polak nasiąkł wiedzą i legalnie może po 3 miesiącach zmienić pracodawcę.
Maniekkloss, 29.09.2017 12:53[!]
No i jakiś Polak wreszcie wyląduje w Renault :) Wszyscy mówili Kubica, Kubica, a Francuzom o Budkowskiego chodziło:)
J.P.S., 29.09.2017 18:57[!]
No tak, jakby Red Bull lub Ferrari podkupilo Budkowskiego to byłoby be ale jak szuje z Enstone to już jest cacy.
monako, 29.09.2017 19:36[!]
Renault, Renault...
bartoszcze, 29.09.2017 19:39[!]
@Metalpablo
Więcej jak rok to i tak by się prawnie nie obroniło, a poza tym roczna przerwa w dostępie do rozwiązań zdezaktualizuje wiedzę takiego pracownika.
Kamikadze2000, 29.09.2017 20:02[!]
Mam nadzieje, że nasz krajan wykorzysta tą wiedzę i pomoże Renówce wrócić do formy. Bardzo chciałbym zobaczyć Hulka przynajmniej z jednym zwycięstwem przed końcem kariery. :)
marvin, 29.09.2017 20:29[!]
Mam nadzieję, że ukrócą cwaniactwo tego rodzaju (Budkowskiego) i dadzą jego następcom inny kontrakt i solidny rok "gardening leave", albo inaczej ujmując zakazu pracy u konkurencji. Owszem z FIA na Renault to nie jest dokładnie "konkurecyjny" team, ale koleś dostał zbyt dużo wrażliwych informacji i planów dotyczących choćby przyszłorocznych bolidów, żeby to tak zostawić. Nie dziwię się zespołom, że są zaniepokojone, ten pan za takie akcje powinien dostać za karę zakaz pracy w F1 przez parę lat, może by mu przeszło. Wiem, że Ross Brawn głęboko nie toleruje takich ludzi i akcji, o czym można przeczytać choćby w książce wywiadem z nim (fragmenty są już dostępne).
Sar trek, 30.09.2017 07:49[!]
Pisałem o tym pod newsem o odejściu Budkowskiego z FIA, że ze swoją wiedzą jest łakomym kąskiem dla innych zespołów i powoli zaczyna się to potwierdzać :D

Zagrywka dosyć kontrowersyjna, ale od lat, zespoły wykorzystywały luki w przepisach, by przechytrzyć rywali, z tym wyjątkiem, że zwykle dotyczyło to przepisów technicznych. Jestem zaskoczony tylko tym, że FIA nie przewidziała takiej możliwości i odsyła na zaledwie 3 miesięczny urlop pracowników z taką wiedzą.

PS: Teraz Renault będzie dostarczało silniki McLarenowi, gdzie powinien jeździć .... Alonso.
macieiii, 30.09.2017 07:51[!]
zespoły są zaniepokojone - czyli wojny nie bedzie...

Fia raz na jakiś czas (o ile nie co rusz) jakieś wpadki zalicza, ale czym by była F1, bez tego wyścigu zbrojeń i grzeszków.
Maniekkloss, 30.09.2017 07:56[!]
Proszę, przestańcie się użalać. Jak Budkowski miał w kontrakcie zapisy o poufności i odpowiedni zapis o zakazie konkurencji to go powiozą. Jeśli coś przeoczyli to mogą go cmoknąć. Czego wy oczekujecie? Rycerzy na białych rumakach? To jest ostra konkurencja. Nie od dziś zespoły podkupują sobie inżynierów, szefów, mechaników i kierowców. Jedni przechodzą do ciała zarządczego inni stamtąd wychodzą.
Mi wygląda to na to, że FIA dała ciała, Budkowski chciał większej kasy, a jak mu odmówili przejrzał swój kontrakt, popytał tu i tam i znalazł chętnego. Życie.
paymey852, 30.09.2017 09:49[!]
2018:
Budkowski do Renault
2019:
Kubica do Renault
2020:
Kubica vs Alonso walka o majstra
:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca