F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ross Brawn zdradza kulisy F1 - przedsprzedaż książki Rywalizacja Totalna

Zachęcamy do skorzystania z rabatu na zakupy przed polską publikacją.
Informacja prasowa, 2 października 2017, wyświetlenia: 2018<< | lista | T- | T+ | >>
Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów – zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Zdobywał tytułu z Benettonem, budował potęgę Ferrari, a potem odniósł sukces z własnym zespołem Brawn GP. Teraz Ross Brawn – już jako dyrektor zarządzający F1 – dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w książce „Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1”. To wywiad-rzeka, który przeprowadza Adam Parr, były dyrektor generalny zespołu Williams F1. Rusza przedsprzedaż polskiego wydania!

Fragment książki:

Ross Brawn: Jeśli chodzi o pozyskiwanie informacji technicznych, zawsze pracowaliśmy na fotografiach cyfrowych. Wszystkie zespoły mają fotografów, którzy robią zdjęcia samochodom. Na każdym wyścigu robiono tysiące takich fotek. Często nachodziła mnie taka zabawna myśl, że wszyscy powinniśmy udostępnić sobie garaże na pół godziny – byłoby to znacznie efektywniejsze. „Co dwa wyścigi zapraszam do mojego garażu, przez pół godziny możecie patrzeć, ile chcecie”. Zaoszczędzilibyśmy w ten sposób mnóstwo czasu i pieniędzy, bo mieliśmy ludzi z aparatami, fotografujących dosłownie wszystko. Jednym z bardziej wartościowych celów takich polowań były podkładki inżynierów, przynajmniej dopóki ludzie nie zaczęli ich pilnować. Chodzili sobie po całej alei serwisowej, wychodzili z garażu i szli na stanowisko dowodzenia z podkładką pod pachą. Wystarczyło zrobić zdjęcie, aby się dowiedzieć, jak mają ustawiony samochód. Ludzie zostawiali na tych podkładkach dokumentację ustawień informacjami do góry. Dzisiaj politycy celowo zostawiają gdzieś widoczny dokument, gdy zależy im na wycieku jakichś informacji. Idą do gabinetu premiera z kartką papieru trzymaną w niewłaściwy sposób. W Formule 1 przez całe lata inżynierowie w ogóle tego nie pilnowali. Moi inżynierowie zawsze dostawali zamykane podkładki. Gdy ich nie pilnowali, czekał ich porządny ochrzan. Kolejnym wartościowym materiałem na zdjęcia były ekrany z danymi. Monitory rozmieszczone na stanowisku dowodzenia często wyświetlały dane. Wystarczyło wysłać fotografa na dach garażu, aby robił zdjęcia i mówił, co tam widać.

Adam Parr: Na takie informacje trzeba było jednak szybko reagować.

R: Cóż, jedną z ciekawszych informacji tego typu było obciążenie paliwem. Chodziło o to, żeby wiedzieć, ile paliwa ma bolid znajdujący się obecnie na torze. Wystarczyło się uważniej przyjrzeć, aby bez problemu pozyskać tę informację.

Wszystkie ekipy prowadziły działania wywiadowcze. Oczywiście gdzieś musi być jakaś granica i każdy musi dokonać indywidualnego osądu moralnego – stwierdzić, jak daleko jest gotów się posunąć. Ja zawsze uważałem, że jeśli ktoś przechadza się po alei serwisowej z podkładką, na której wszystko widać, to jest po prostu głupi, a ja nie mogę przepuścić takiej okazji. Gdy jednak przychodził do mnie ktoś i mówił, że ma rysunki takiego i takiego rozwiązania z zespołu X, to niczego takiego nie brałem.

Wytyczałem sobie granice. Naprawdę zgłaszali się do nas ludzie z takimi materiałami. Już na początku rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym nowym pracownikiem podkreślałem: „Wnosisz inteligencję, wnosisz doświadczenie, ale nie wnosisz informacji na temat innych ekip”. Gdy przeszedłem do Ferrari, stwierdziłem, że ktoś, kto przede mną przeszedł tam z Benettona, przekazał nowym szefom mnóstwo informacji na temat tego ostatniego zespołu. Ostatecznie pozbyliśmy się tego człowieka, częściowo dlatego, że musiałem zakładać, że to samo zrobi kiedyś nam.

Książka w przedsprzedaży dostępna na: www.idz.do/wyprzedz-rywalizacja-totalna
- rabat 25% – oszczędzasz prawie 10 zł!
- atrakcyjne pakiety z innymi pozycjami o F1
Książki szukaj także na www.empik.com, a od 11 października w salonach Empik w całej Polsce.

Autor: Ross Brawn, Adam Parr
Tytuł oryginału: Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Data wydania: 11 października 2017
Cena okładkowa: 39,90 zł
Liczba stron: 320 tekst i 16 zdjęcia
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2017  Rozstrzygnięcie konkursu oraz recenzja książki "Rywalizacja Totalna"
24.10.2017  Rywalizacja Totalna - konkurs!
11.10.2017  Rywalizacja Totalna od dziś dostępna w księgarniach
01.05.2017  23 lata temu zginął Ayrton Senna
26.04.2017  Dziś premiera biografii Ayrtona Senny
Tagi:
F1WM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kusza, 03.10.2017 08:12[!]
Na ta ksiazke czekalem w wydaniu polskim, nareszcie!
Szybki, 03.10.2017 13:39[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca