F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ross Brawn zdradza kulisy F1 - przedsprzedaż książki Rywalizacja Totalna

Zachęcamy do skorzystania z rabatu na zakupy przed polską publikacją.
Informacja prasowa, 2 października 2017, wyświetlenia: 2904<< | lista | T- | T+ | >>
Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów – zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Zdobywał tytułu z Benettonem, budował potęgę Ferrari, a potem odniósł sukces z własnym zespołem Brawn GP. Teraz Ross Brawn – już jako dyrektor zarządzający F1 – dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w książce „Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1”. To wywiad-rzeka, który przeprowadza Adam Parr, były dyrektor generalny zespołu Williams F1. Rusza przedsprzedaż polskiego wydania!

Fragment książki:

Ross Brawn: Jeśli chodzi o pozyskiwanie informacji technicznych, zawsze pracowaliśmy na fotografiach cyfrowych. Wszystkie zespoły mają fotografów, którzy robią zdjęcia samochodom. Na każdym wyścigu robiono tysiące takich fotek. Często nachodziła mnie taka zabawna myśl, że wszyscy powinniśmy udostępnić sobie garaże na pół godziny – byłoby to znacznie efektywniejsze. „Co dwa wyścigi zapraszam do mojego garażu, przez pół godziny możecie patrzeć, ile chcecie”. Zaoszczędzilibyśmy w ten sposób mnóstwo czasu i pieniędzy, bo mieliśmy ludzi z aparatami, fotografujących dosłownie wszystko. Jednym z bardziej wartościowych celów takich polowań były podkładki inżynierów, przynajmniej dopóki ludzie nie zaczęli ich pilnować. Chodzili sobie po całej alei serwisowej, wychodzili z garażu i szli na stanowisko dowodzenia z podkładką pod pachą. Wystarczyło zrobić zdjęcie, aby się dowiedzieć, jak mają ustawiony samochód. Ludzie zostawiali na tych podkładkach dokumentację ustawień informacjami do góry. Dzisiaj politycy celowo zostawiają gdzieś widoczny dokument, gdy zależy im na wycieku jakichś informacji. Idą do gabinetu premiera z kartką papieru trzymaną w niewłaściwy sposób. W Formule 1 przez całe lata inżynierowie w ogóle tego nie pilnowali. Moi inżynierowie zawsze dostawali zamykane podkładki. Gdy ich nie pilnowali, czekał ich porządny ochrzan. Kolejnym wartościowym materiałem na zdjęcia były ekrany z danymi. Monitory rozmieszczone na stanowisku dowodzenia często wyświetlały dane. Wystarczyło wysłać fotografa na dach garażu, aby robił zdjęcia i mówił, co tam widać.

Adam Parr: Na takie informacje trzeba było jednak szybko reagować.

R: Cóż, jedną z ciekawszych informacji tego typu było obciążenie paliwem. Chodziło o to, żeby wiedzieć, ile paliwa ma bolid znajdujący się obecnie na torze. Wystarczyło się uważniej przyjrzeć, aby bez problemu pozyskać tę informację.

Wszystkie ekipy prowadziły działania wywiadowcze. Oczywiście gdzieś musi być jakaś granica i każdy musi dokonać indywidualnego osądu moralnego – stwierdzić, jak daleko jest gotów się posunąć. Ja zawsze uważałem, że jeśli ktoś przechadza się po alei serwisowej z podkładką, na której wszystko widać, to jest po prostu głupi, a ja nie mogę przepuścić takiej okazji. Gdy jednak przychodził do mnie ktoś i mówił, że ma rysunki takiego i takiego rozwiązania z zespołu X, to niczego takiego nie brałem.

Wytyczałem sobie granice. Naprawdę zgłaszali się do nas ludzie z takimi materiałami. Już na początku rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym nowym pracownikiem podkreślałem: „Wnosisz inteligencję, wnosisz doświadczenie, ale nie wnosisz informacji na temat innych ekip”. Gdy przeszedłem do Ferrari, stwierdziłem, że ktoś, kto przede mną przeszedł tam z Benettona, przekazał nowym szefom mnóstwo informacji na temat tego ostatniego zespołu. Ostatecznie pozbyliśmy się tego człowieka, częściowo dlatego, że musiałem zakładać, że to samo zrobi kiedyś nam.

Książka w przedsprzedaży dostępna na: www.idz.do/wyprzedz-rywalizacja-totalna
- rabat 25% – oszczędzasz prawie 10 zł!
- atrakcyjne pakiety z innymi pozycjami o F1
Książki szukaj także na www.empik.com, a od 11 października w salonach Empik w całej Polsce.

Autor: Ross Brawn, Adam Parr
Tytuł oryginału: Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Data wydania: 11 października 2017
Cena okładkowa: 39,90 zł
Liczba stron: 320 tekst i 16 zdjęcia
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2018  "Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello" - już wkrótce premiera!
05.04.2018  Życie na maksa. Jenson Button - premiera autobiografii oraz konkurs
01.04.2018  Yamaha rozważa powrót do Formuły 1 od 2021 roku? (prima aprilis)
01.04.2018  Wesołych świąt Wielkiej Nocy!
23.03.2018  Przyszłość promocji Formuły 1 - rozmowa z Keithem Brucem
Tagi:
F1WM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kusza, 03.10.2017 08:12[!]
Na ta ksiazke czekalem w wydaniu polskim, nareszcie!
Szybki, 03.10.2017 13:39[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca