F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.09.2018

Salo: Szkoda, że Ericsson straci wyścigowy fotel w Sauberze

25.09.2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Japonii

Ericsson pozostanie w Sauberze jako trzeci kierowca

Antonio Giovinazzi będzie kierowcą Saubera w sezonie 2019

Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata

Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Japonii

Na Suzuce ogólne poziomy degradacji i zużycia opon są dość wysokie.
informacja prasowa, 3 października 2017, wyświetlenia: 940<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Legendarny, klasyczny tor Suzuka słynie jako jedno z największych wyzwań dla ogumienia w całym kalendarzu, za sprawą dużych obciążeń działających na opony.

Mimo to Pirelli po raz pierwszy nie przywozi na ten wyścig najtwardszej mieszanki: nominowane na najbliższy weekend ogumienie to opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” i supermiękkie P Zero „czerwone”. Będą one musiały stawić czoła długim i szybkim zakrętom w rodzaju 130R – zapewniającym najdłużej trwające przeciążenie boczne w całym kalendarzu – albo Spoon. Takie miejsca sprawiają, że na całym dystansie okrążenia ogumienie poddawane jest bezustannemu obciążeniu.

Jak dotąd najlepsze czasy okrążeń na poszczególnych torach są do pięciu sekund szybsze niż w sezonie 2016, więc po Suzuce także można oczekiwać dużej poprawy. W poszukiwaniu najlepszego kompromisu pomiędzy osiągami i wytrzymałością można skorzystać z szerokiego wachlarza możliwości strategicznych.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Siły poprzeczne działające w zakrętach odgrywają główną rolę, ważniejszą niż trakcja i hamowanie.
• O tej porze roku pogoda, a co za tym idzie, także temperatura nawierzchni, są dość nieprzewidywalne.
• Ogólne poziomy degradacji i zużycia są dość wysokie: w zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, przy zróżnicowanej taktyce.
• Zespoły z reguły stosują wysoki poziom docisku: nacisk na opony pomaga przy pokonywaniu zakrętów.
• Tor jest dość wąski, przez co wyprzedzanie jest niełatwe i właściwa strategia może odegrać decydującą rolę.
• Nawierzchnia często ewoluuje w trudny do przewidzenia sposób, a kolejną zmienną mogą być neutralizacje.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Podczas Grand Prix Japonii kontynuujemy tegoroczny trend w postaci stosowania w przypadku niektórych wyścigów mieszanek miększych, czyli także szybszych niż w sezonie 2016. W przypadku Suzuki ma to szczególne znaczenie, bo jest to jeden z najbardziej wymagających obiektów dla ogumienia w kalendarzu. Występują tu bardzo duże siły działające w osi poprzecznej, co może prowadzić do degradacji termicznej w przypadku niewłaściwego zarządzania ogumieniem. To także jeden z powodów, dla których kierowcy tak bardzo lubią Suzukę. W tym roku, dzięki nowym przepisom i szerszym oponom, samochody pokonują zakręty z dużo większymi prędkościami. Bardzo możliwe, że padnie kolejny rekord okrążenia i odnotujemy imponujące wartości przeciążeń w łukach”.

CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w Japonii nie będzie opon twardych.
• W poprzedni weekend w Barcelonie odbyła się finałowa runda korzystającej z opon Pirelli serii Blancpain GT Series Endurance Cup, mistrzostwo zdobył korzystający z samochodów Lamborghini zespół GRT Grasser Racing Team.
• Były kierowca F1 Erik Comas wywalczył niedawno tytuł Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy, za kierownicą Lancii Stratos na oponach Pirelli P7 Corsa Classic.
• McLaren dokonał najbardziej agresywnego doboru opon na domowy wyścig Hondy, wybierając więcej kompletów opon supermiękkich niż rywale.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA JAPONIĘ (SLICKI)
22,5 psi (przód) | 20,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,00° (przód) | -1,75° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.09.2018  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Japonii
21.09.2018  Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA
19.09.2018  Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli
18.09.2018  Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji
04.09.2018  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Singapuru
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca