F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Japonii

Na Suzuce ogólne poziomy degradacji i zużycia opon są dość wysokie.
informacja prasowa, 3 października 2017, wyświetlenia: 815<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Legendarny, klasyczny tor Suzuka słynie jako jedno z największych wyzwań dla ogumienia w całym kalendarzu, za sprawą dużych obciążeń działających na opony.

Mimo to Pirelli po raz pierwszy nie przywozi na ten wyścig najtwardszej mieszanki: nominowane na najbliższy weekend ogumienie to opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” i supermiękkie P Zero „czerwone”. Będą one musiały stawić czoła długim i szybkim zakrętom w rodzaju 130R – zapewniającym najdłużej trwające przeciążenie boczne w całym kalendarzu – albo Spoon. Takie miejsca sprawiają, że na całym dystansie okrążenia ogumienie poddawane jest bezustannemu obciążeniu.

Jak dotąd najlepsze czasy okrążeń na poszczególnych torach są do pięciu sekund szybsze niż w sezonie 2016, więc po Suzuce także można oczekiwać dużej poprawy. W poszukiwaniu najlepszego kompromisu pomiędzy osiągami i wytrzymałością można skorzystać z szerokiego wachlarza możliwości strategicznych.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Siły poprzeczne działające w zakrętach odgrywają główną rolę, ważniejszą niż trakcja i hamowanie.
• O tej porze roku pogoda, a co za tym idzie, także temperatura nawierzchni, są dość nieprzewidywalne.
• Ogólne poziomy degradacji i zużycia są dość wysokie: w zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, przy zróżnicowanej taktyce.
• Zespoły z reguły stosują wysoki poziom docisku: nacisk na opony pomaga przy pokonywaniu zakrętów.
• Tor jest dość wąski, przez co wyprzedzanie jest niełatwe i właściwa strategia może odegrać decydującą rolę.
• Nawierzchnia często ewoluuje w trudny do przewidzenia sposób, a kolejną zmienną mogą być neutralizacje.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Podczas Grand Prix Japonii kontynuujemy tegoroczny trend w postaci stosowania w przypadku niektórych wyścigów mieszanek miększych, czyli także szybszych niż w sezonie 2016. W przypadku Suzuki ma to szczególne znaczenie, bo jest to jeden z najbardziej wymagających obiektów dla ogumienia w kalendarzu. Występują tu bardzo duże siły działające w osi poprzecznej, co może prowadzić do degradacji termicznej w przypadku niewłaściwego zarządzania ogumieniem. To także jeden z powodów, dla których kierowcy tak bardzo lubią Suzukę. W tym roku, dzięki nowym przepisom i szerszym oponom, samochody pokonują zakręty z dużo większymi prędkościami. Bardzo możliwe, że padnie kolejny rekord okrążenia i odnotujemy imponujące wartości przeciążeń w łukach”.

CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w Japonii nie będzie opon twardych.
• W poprzedni weekend w Barcelonie odbyła się finałowa runda korzystającej z opon Pirelli serii Blancpain GT Series Endurance Cup, mistrzostwo zdobył korzystający z samochodów Lamborghini zespół GRT Grasser Racing Team.
• Były kierowca F1 Erik Comas wywalczył niedawno tytuł Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy, za kierownicą Lancii Stratos na oponach Pirelli P7 Corsa Classic.
• McLaren dokonał najbardziej agresywnego doboru opon na domowy wyścig Hondy, wybierając więcej kompletów opon supermiękkich niż rywale.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA JAPONIĘ (SLICKI)
22,5 psi (przód) | 20,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,00° (przód) | -1,75° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018
06.12.2017  Isola: Supertwarda mieszanka jest zabezpieczeniem dla Pirelli
29.11.2017  Hamilton: Hipermiękkie opony są najlepszymi jakie do tej pory wykonało Pirelli
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
25.11.2017  Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Abu Zabi
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca