F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.06.2018

Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem

Ocon gotowy dołączyć do fabrycznego zespołu Mercedesa

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Japonii

Na Suzuce ogólne poziomy degradacji i zużycia opon są dość wysokie.
informacja prasowa, 3 października 2017, wyświetlenia: 903<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Legendarny, klasyczny tor Suzuka słynie jako jedno z największych wyzwań dla ogumienia w całym kalendarzu, za sprawą dużych obciążeń działających na opony.

Mimo to Pirelli po raz pierwszy nie przywozi na ten wyścig najtwardszej mieszanki: nominowane na najbliższy weekend ogumienie to opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” i supermiękkie P Zero „czerwone”. Będą one musiały stawić czoła długim i szybkim zakrętom w rodzaju 130R – zapewniającym najdłużej trwające przeciążenie boczne w całym kalendarzu – albo Spoon. Takie miejsca sprawiają, że na całym dystansie okrążenia ogumienie poddawane jest bezustannemu obciążeniu.

Jak dotąd najlepsze czasy okrążeń na poszczególnych torach są do pięciu sekund szybsze niż w sezonie 2016, więc po Suzuce także można oczekiwać dużej poprawy. W poszukiwaniu najlepszego kompromisu pomiędzy osiągami i wytrzymałością można skorzystać z szerokiego wachlarza możliwości strategicznych.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Siły poprzeczne działające w zakrętach odgrywają główną rolę, ważniejszą niż trakcja i hamowanie.
• O tej porze roku pogoda, a co za tym idzie, także temperatura nawierzchni, są dość nieprzewidywalne.
• Ogólne poziomy degradacji i zużycia są dość wysokie: w zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, przy zróżnicowanej taktyce.
• Zespoły z reguły stosują wysoki poziom docisku: nacisk na opony pomaga przy pokonywaniu zakrętów.
• Tor jest dość wąski, przez co wyprzedzanie jest niełatwe i właściwa strategia może odegrać decydującą rolę.
• Nawierzchnia często ewoluuje w trudny do przewidzenia sposób, a kolejną zmienną mogą być neutralizacje.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Podczas Grand Prix Japonii kontynuujemy tegoroczny trend w postaci stosowania w przypadku niektórych wyścigów mieszanek miększych, czyli także szybszych niż w sezonie 2016. W przypadku Suzuki ma to szczególne znaczenie, bo jest to jeden z najbardziej wymagających obiektów dla ogumienia w kalendarzu. Występują tu bardzo duże siły działające w osi poprzecznej, co może prowadzić do degradacji termicznej w przypadku niewłaściwego zarządzania ogumieniem. To także jeden z powodów, dla których kierowcy tak bardzo lubią Suzukę. W tym roku, dzięki nowym przepisom i szerszym oponom, samochody pokonują zakręty z dużo większymi prędkościami. Bardzo możliwe, że padnie kolejny rekord okrążenia i odnotujemy imponujące wartości przeciążeń w łukach”.

CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w Japonii nie będzie opon twardych.
• W poprzedni weekend w Barcelonie odbyła się finałowa runda korzystającej z opon Pirelli serii Blancpain GT Series Endurance Cup, mistrzostwo zdobył korzystający z samochodów Lamborghini zespół GRT Grasser Racing Team.
• Były kierowca F1 Erik Comas wywalczył niedawno tytuł Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy, za kierownicą Lancii Stratos na oponach Pirelli P7 Corsa Classic.
• McLaren dokonał najbardziej agresywnego doboru opon na domowy wyścig Hondy, wybierając więcej kompletów opon supermiękkich niż rywale.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA JAPONIĘ (SLICKI)
22,5 psi (przód) | 20,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,00° (przód) | -1,75° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.06.2018  Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem
20.06.2018  Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii
15.06.2018  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
12.06.2018  Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Francji
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca