F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Od sezonu 2018 w F1 będą wykorzystywane rękawice biometryczne

Sensor będzie zbierał dane na temat stanu kierowcy bezpośrednio po incydencie na torze.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2017, wyświetlenia: 2150<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 planuje wprowadzenie od sezonu 2018 biometrycznych rękawic, których zadaniem będzie zapewnienie personelowi medycznemu pomocy w ocenie stanu zdrowia kierowców, którzy brali udział w różnego rodzaju incydentach na torze.

W rękawicach zostanie zamontowany sensor o grubości trzech milimetrów, którego zadaniem będzie badanie pulsu kierowcy i ilości tlenu we krwi. W przyszłości mogą zostać dodane kolejne pomiary, na przykład temperatury ciała i częstotliwości oddechu.

System został przetestowany przez Mercedesa, Ferrari i Red Bulla w trakcie GP Węgier. Po udanych testach zadecydowano, że od 2018 roku sensory znajdą się w rękawicach wszystkich kierowców. Wkrótce zostanie podjęta ostateczna decyzja o wyborze najlepszego miejsca do ich zamontowania.

Zastępca delegata medycznego FIA – doktor Ian Roberts, powiedział: „Wiemy, że monitorowanie stanu zdrowia ludzi odgrywa kluczowe znaczenie w przypadku opieki medycznej. Kierowcy nie są tu wyjątkiem. Chcielibyśmy zacząć monitorować ich stan tak szybko, jak tylko możemy. Obecnie stosowany sprzęt jest jednak dość nieporęczny i możemy skorzystać z niego dopiero po wystąpieniu incydentu. Są momenty, gdy nie mamy możliwości dokonania bezzwłocznej oceny stanu zdrowia kierowcy. Jeśli nie możemy go zobaczyć lub nie znajdujemy się obok niego, dysponujemy ograniczonym zasobem informacji”.

Roberts jako przykład podał kraksę Carlosa Sainza z sobotniego treningu przed GP Rosji 2015. „Dokonanie oceny nie było możliwe aż do momentu, w którym dostaliśmy się do kierowcy. Nie mogliśmy tego zrobić aż do momentu, w którym usunięto bariery. Gdybyśmy mieli wtedy możliwość monitorowania jego stanu bez opóźnień, to bylibyśmy w stanie jeszcze lepiej zaplanować akcję ratunkową”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy
14.06.2018  Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
06.06.2018  Nielsen: Formuła 1 potrzebuje fundamentalnych zmian
Tagi:
F1 ogólnie
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca