F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2017

Kubica wystartuje w piątkowych treningach z Williamsem?

McLaren ogłosi nową umowę z Alonso już w czwartek?

Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Japonii

Najpopularniejsza wśród kierowców okazała się strategia jednego postoju.
informacja prasowa, 8 października 2017, wyświetlenia: 583<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Suzuka, 8 października 2017 – Sięgająca 40 stopni Celsjusza temperatura nawierzchni stanowiła ostry kontrast ze znacznie chłodniejszymi warunkami we wcześniejszej fazie weekendu, a Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Japonii po starcie z pole position, stosując strategię jednego pit stopu i zmianę opon z supermiękkich na miękkie.

Taką samą taktykę zastosowała większość stawki, ale jednym z ważniejszych wyjątków był Valtteri Bottas. Zespołowy partner Hamiltona wystartował na miękkiej mieszance i wykonał długi pierwszy przejazd, minimalizując skutki karnego przesunięcia na starcie. Tak samo postąpił Kimi Raikkonen z Ferrari, a najwięcej okrążeń przed zmianą opon pokonali obaj kierowcy Renault.

Za sprawą serii szybkich i długich zakrętów Suzuka jest jednym z torów, które stawiają największe wymagania przed ogumieniem. Jednak interwencja samochodu bezpieczeństwa oraz wirtualna neutralizacja w początkowej fazie wyścigu nieznacznie zmniejszyły tempo degradacji, wydłużając pierwszy przejazd.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Obie mieszanki spisywały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, mimo że temperatury nawierzchni i powietrza były znacznie wyższe niż podczas reszty weekendu. W połączeniu z niewielką ilością pracy w treningach, na co wpływ miała pogoda oraz czerwone flagi, oznaczało to, że zespoły miały przed wyścigiem mało informacji na temat warunków i strategii. Mimo tego, a także mimo przygotowania przez nas miększych mieszanek niż w poprzednich latach, większość kierowców była w stanie przejechać dystans Grand Prix z tylko jednym pit stopem – a zawodnicy cofnięci na starcie mogli do zyskania pozycji wykorzystać alternatywną strategię miękkie/supermiękkie”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając opony z supermiękkich na miękkie po 22. okrążeniach. Zjechał tuż po Maksie Verstappenie z Red Bulla, który zajął drugie miejsce i wykonał taką samą zmianę rundę wcześniej, próbując podciąć strategię Mercedesa.

Zakładaliśmy, że strategia jednego pit stopu będzie skuteczna w chłodniejszych warunkach, ale okazała się ona jednakowo mocna przy wyższych temperaturach – dzięki perfekcyjnej regularności obu mieszanek oraz interwencji samochodu bezpieczeństwa i wirtualnej neutralizacji w początkowej fazie wyścigu.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2017  Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku
17.10.2017  Informacja Pirelli przed GP USA
16.10.2017  Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem
16.10.2017  Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?
07.10.2017  Informacja Pirelli po kwalifikacjach przed GP Japonii
Tagi:
Pirelli

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca