F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Japonii

Najpopularniejsza wśród kierowców okazała się strategia jednego postoju.
informacja prasowa, 8 października 2017, wyświetlenia: 1237<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Suzuka, 8 października 2017 – Sięgająca 40 stopni Celsjusza temperatura nawierzchni stanowiła ostry kontrast ze znacznie chłodniejszymi warunkami we wcześniejszej fazie weekendu, a Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Japonii po starcie z pole position, stosując strategię jednego pit stopu i zmianę opon z supermiękkich na miękkie.

Taką samą taktykę zastosowała większość stawki, ale jednym z ważniejszych wyjątków był Valtteri Bottas. Zespołowy partner Hamiltona wystartował na miękkiej mieszance i wykonał długi pierwszy przejazd, minimalizując skutki karnego przesunięcia na starcie. Tak samo postąpił Kimi Raikkonen z Ferrari, a najwięcej okrążeń przed zmianą opon pokonali obaj kierowcy Renault.

Za sprawą serii szybkich i długich zakrętów Suzuka jest jednym z torów, które stawiają największe wymagania przed ogumieniem. Jednak interwencja samochodu bezpieczeństwa oraz wirtualna neutralizacja w początkowej fazie wyścigu nieznacznie zmniejszyły tempo degradacji, wydłużając pierwszy przejazd.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Obie mieszanki spisywały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, mimo że temperatury nawierzchni i powietrza były znacznie wyższe niż podczas reszty weekendu. W połączeniu z niewielką ilością pracy w treningach, na co wpływ miała pogoda oraz czerwone flagi, oznaczało to, że zespoły miały przed wyścigiem mało informacji na temat warunków i strategii. Mimo tego, a także mimo przygotowania przez nas miększych mieszanek niż w poprzednich latach, większość kierowców była w stanie przejechać dystans Grand Prix z tylko jednym pit stopem – a zawodnicy cofnięci na starcie mogli do zyskania pozycji wykorzystać alternatywną strategię miękkie/supermiękkie”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając opony z supermiękkich na miękkie po 22. okrążeniach. Zjechał tuż po Maksie Verstappenie z Red Bulla, który zajął drugie miejsce i wykonał taką samą zmianę rundę wcześniej, próbując podciąć strategię Mercedesa.

Zakładaliśmy, że strategia jednego pit stopu będzie skuteczna w chłodniejszych warunkach, ale okazała się ona jednakowo mocna przy wyższych temperaturach – dzięki perfekcyjnej regularności obu mieszanek oraz interwencji samochodu bezpieczeństwa i wirtualnej neutralizacji w początkowej fazie wyścigu.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2017  Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018
11.12.2017  Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018
06.12.2017  Isola: Supertwarda mieszanka jest zabezpieczeniem dla Pirelli
29.11.2017  Hamilton: Hipermiękkie opony są najlepszymi jakie do tej pory wykonało Pirelli
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca