F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pod koniec miesiąca Liberty przedstawi specyfikację nowego silnika F1

Siódmego listopada amerykańska firma ma z kolei ogłosić propozycję limitów budżetowych.
Nataniel Piórkowski, 11 października 2017, wyświetlenia: 2320<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

W dniu 31 października Liberty Media przedstawi specyfikację jednostki napędowej, jaka będzie wykorzystywana w Formule 1 od sezonu 2021 – donosi Auto Motor und Sport.

Od wiosny tego roku władze sportu toczyły z producentami i FIA rozmowy na temat nowych przepisów z zakresu silników. Nad przyszłymi przepisami pracowała także grupa ekspertów kierowana przez dyrektora ds. sportowych Formuły 1 – Rossa Brawna.

Brawn spędził ostatnie miesiące na zbieraniu informacji z posiedzeń Grupy Strategicznej oraz przeprowadził szereg indywidualnych konsultacji z wszystkimi uczestnikami mistrzostw świata. Brytyjczyk podkreślał, że jego celem jest udoskonalenie formuły jednostek napędowych oraz wprowadzenie przepisów, które będą ograniczały wydatki ponoszone przez zespoły F1.

Istnieją niewielkie szanse na to, że sport powróci do koncepcji jednostki V8 lub V10. Prawdopodobnie po roku 2020 nadal będą wykorzystywane silniki V6, ale z mniej skomplikowanymi systemami hybrydowymi oraz dwiema turbosprężarkami. Jedną z możliwości ograniczania wydatków ma być wprowadzenie standaryzacji niektórych części jednostek napędowych.

Działania zmierzające do ograniczenia wydatków mają zbudować platformę, dzięki której do rywalizacji dołączą niezależni dostawcy oraz cenione koncerny motoryzacyjne. W ostatnim czasie o możliwym zaangażowaniu się w Formułę 1 wypowiadały się władze Porsche i Aston Martina. Obie firmy przekonywały jednak, że będzie mogło dojść do tego tylko wtedy, gdy koszty rozwoju i produkcji jednostek napędowych ulegną znaczącemu obniżeniu.

Tydzień po ujawnieniu propozycji zmian w zakresie silników Liberty ma zaprezentować propozycję wprowadzenia limitów budżetowych. Program cięć wydatków może wejść w życie już w 2019 roku. Ograniczenia będą wprowadzane stopniowo, aby dać zespołom szansę na dostosowanie się do zmian.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
14.09.2018  F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 11.10.2017 13:01[!]
Liberty? A to nie jest przypadkiem w gestii FIA?
bartoszcze, 11.10.2017 15:28[!]
@ymru
Formalnie ustalenie regulaminów jak najbardziej, ale to Liberty umawia się z zespołami na warunki komercyjne.
Linus, 11.10.2017 21:18[!]
Moglby mi to ktos wyjasnic: za czasow Berniego ciagle slyszelismy jego narzekania na przepisy, ktore utrudniaja rywalizacje oraz powoduja zbyt wysokie koszty. Teraz widzimy ze jednak wlasciciel praw komercyjnych ma ogromny wply na to jak sie one ksztaltuja. O co w tym chodzi? Czy Bernie byl az tak nieudolny?
Kara Nocny Cień, 12.10.2017 00:27[!]
Może silnik diesla na gaz??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca