F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

"Spalanie czterech kilogramów oleju w trakcie wyścigu to poziom bliski silnikowi diesla".
Nataniel Piórkowski, 13 października 2017, wyświetlenia: 2557<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner przekonuje, że FIA powinna ostrzej reagować na problem spalania oleju jako paliwa. Brytyjczyk zasugerował ponadto, że praktyka ta stoi w całkowitej sprzeczności z dążeniami do uczynienia Formuły 1 bardziej przyjazną środowisku.

Kwestia spalania oleju jako paliwa była jedną z największych kontrowersji bieżącego sezonu. W wyniku działań FIA od przyszłego roku zespoły będą mogły spalać jedynie 0,6l oleju na sto kilometrów. Zdaniem przedstawicieli McLarena ograniczenie to jest i tak zbyt łagodne, a organ zarządzający powinien podjąć w tej sprawie bardziej stanowcze działania.

W podobnym tonie wypowiedział się także Christian Horner z Red Bulla, którego partner silnikowy – Renault, ma obecnie także korzystać ze spalania oleju. „Spalanie czterech kilogramów oleju w trakcie wyścigu to poziom bliski silnikowi diesla. To stoi w sprzeczności z koncepcją przyjaznej środowisku hybrydowej formuły, z jakiej obecnie korzystamy. Realia są takie, że powinniśmy skuteczniej zająć się tą sprawą i wyeliminować wszelkie niejasności. Wiem, że inne zespoły są szczególnie niezadowolone z tego, jak postrzega się problem spalania oleju, szczególnie w trakcie kwalifikacji”.

Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier wyjaśniał, że nie rozumie, dlaczego FIA nie wprowadzi bardziej rygorystycznych ograniczeń. „Wiem, że FIA i Charlie [Whiting] pracują bardzo ciężko nad usunięciem tej luki w przepisach, bo obecnie w przepisach nie istnieje nawet jasna definicja oleju, ale nie wiem, czy to wystarczy. Musimy także wyeliminować tę konsumpcję oleju, co w efekcie przed kolejnym sezonem mogłoby doprowadzić do usunięcia luki w przepisach. Uważam, że ograniczenie powinno być nieco bardziej rygorystyczne, niż to, jakiego wprowadzenie jest planowane na chwilę obecną”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
28.11.2017  Wolff: Liberty musi poważnie traktować groźby Ferrari
27.11.2017  Todt: Zespoły same głosowały za ograniczeniem regulaminowej puli silników
25.11.2017  McLaren krytykuje plan ograniczenia regulaminowej puli silników
Tagi:
Przepisy
Horner C.
Boullier E.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 13.10.2017 11:25[!]
Ekologiczna F1... to niech jeżdżą na rowerach :D
Gszegosz, 13.10.2017 11:31[!]
Przy tak ciasnych regulacjach zespoły szukają każdego możliwego sposobu na poprawę osiągów, normalna rzecz. Nie lubię jęczenia Horner, ale cieszy mnie fakt że wytyka hipokryzję zwolennikom "ekologicznej" F1.
Titheon, 13.10.2017 12:15[!]
A mnie cieszy, że są tu jeszcze osoby, które widzą tą całą hipokryzję, a nie tylko to, że "Horner krzyczy, bo przegrywa" :) Owszem, przegrywa i nagle mówi więcej... ale ma rację. A dopóki ktoś ma rację, nie ma znaczenia w jakiej znajduje się sytuacji.
Lejnus, 13.10.2017 12:19[!]
Eeee tam, od razu trzeba było dać dodatkowy wtryskiwacz dla oleju na denko tłoka <od góry> albo zrobić system mieszający mieszankę przed podaniem. Dwusów hybryda. To by dopiero było :D
Kara Nocny Cień, 13.10.2017 12:26[!]
Jak ma być ekologicznie to spalanie max 10l benzyny na 100km. Bo jaka to ekologia gdy spala się takie ilości podczas wyścigu!
mbwrobel, 13.10.2017 12:50[!]
Ekologia ekologią, ale spalanie oleju jest... nieeleganckie. Chcielibyście, aby Wasze rodzinne auto brało olej w ilości ponad 12 litrów na 1000 km? Ja starą Zafirą 2.0DTI po ponad 350 tys. przebiegu oliwy nie dolewam - ile wlałem, tyle spuszczam.
borro, 13.10.2017 13:51[!]
Tu nie chodzi o ekologię ani o elegancję.
Po prostu Horner wytknął lukę w przepisach. Mamy ścisłe ograniczenia ilości paliwa na wyścig, wielkości przepływu chwilowego paliwa, natomiast Mercedes wymyślił spalanie oleju oprócz paliwa jako sposób na zwiększenie osiągów i nikt tego nie kontroluje.
Maciek znafca, 13.10.2017 14:08[!]
Tak, spalanie oleju jest nieekologiczne, silniki V6 są nieekologiczne i.., dominacja Mercedesa jest nieekologiczna. Panie Horner dobrze wiemy, ze umie Pan zakrzywiać rzeczywistość tak jak starszy Pan Marko, stestkniliscie się za sukcesami i bredzicie! Trudno się pogodzić, a już minęło sporo czasu, teraz wasz pupilek męczy się w czerwonym, nie byku, a bolidzie.
gnodeb, 13.10.2017 18:26[!]
Cytat mbwrobel :
Ja starą Zafirą 2.0DTI po ponad 350 tys. przebiegu oliwy nie dolewam - ile wlałem, tyle spuszczam.

No jak ominąłeś 35 wymian oleju to on nie jest nawet rozrzedzony paliwem, a jest wręcz samym paliwem ;)
mbwrobel, 13.10.2017 19:18[!]
Cytat gnodeb :
No jak ominąłeś 35 wymian oleju to on nie jest nawet rozrzedzony paliwem, a jest wręcz samym paliwem ;)

Błędne założenie, ale niebezpiecznie zbaczamy z tematu ;)
Peter78, 13.10.2017 20:59[!]
@Maciek znafca
Czytanie ze zrozumieniem się kłania - "W podobnym tonie wypowiedział się także Christian Horner z Red Bulla, którego partner silnikowy – Renault, ma obecnie także korzystać ze spalania oleju."
marios76, 14.10.2017 07:58[!]
@mbwrobel Nie zabrzmi dumnie- ale miałem kiedyś auto (benzyniaka) które brało olej silnikowy (nie oliwę ;) ) Dokladnie- silnik go pobierał do spalania...
Zauważyłem taka prawidłowość: gdy jeździłem spokojnie niemal nie zauważyłem, że oleju ubywa, ale gdy trochę poszalalem kręciłem silnik do odcięcia, używałemgo w zakresie ppomiędzymaksymalnym momentem, a maksymalna mocą... to się zaczynało. I brał dużo. Strach się bać, ile by brał, jakby tak jeździł w sposób ciągły :( A Ty ile razy w kręciłemsswoją Zafire na 7000 obrotów? A na kilkanaście? ;)
Maciek znafca, 16.10.2017 23:42[!]
Peter78 kłania to się twój brak rozumienia ukrytych podtekstów. Jesteś za mało inteligentny po prostu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca