F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Musimy otrzymywać wytyczne dotyczące limitów toru

Z kolei Perez i Wehrlein uważają, że w F1 powinny być stosowane żwirowe lub trawiaste pobocza.
Nataniel Piórkowski, 28 października 2017, wyświetlenia: 1019<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kierowcy Formuły 1 wzywają FIA do przekazywania dokładnych informacji na temat miejsc, w których niedopuszczalne jest łamanie przepisów dotyczących limitów toru.

Kara nałożona na Maxa Verstappena w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych zainicjowała gorącą debatę na temat egzekwowania przepisów wyznaczających obszar, w jakim kierowcy mogą prowadzić ze sobą rywalizację na torze.

Sam Verstappen zwrócił uwagę na brak jasnych przepisów, sugerując stosowanie na poboczach trawy lub żwiru, a nie asfaltu. „Tu nie ma samodyscypliny. Sądzę, że całkiem dobrze wiemy, co możemy robić, a czego nie. Oficjele nigdy o niczym nam nie mówią. Od pierwszego treningu, od pierwszego okrążenia, wszyscy zaliczali szerokie wyjazdy. Wszystko było w porządku. W ogóle o tym nie wspomniano, nic nam na ten temat n powiedziano, więc zawsze staramy się jechać tak szybko, jak tylko się da. Sądzę, że jest jedno bardzo proste wyjście z sytuacji: niech na wewnętrznej będzie trawa, żwir, cokolwiek. To zniechęci nas do cięć przez krawężniki. Na Suzuce nie ma takich problemów, prawda?”

W podobnym tonie wypowiadał się Sergio Perez z Force India: „Wcześniej nic nam o tym nie mówiono, nie mieliśmy żadnych wytycznych na ten temat. Wydaje mi się, że ten incydent był bardzo specyficzny. Na pewno potrzebujemy wytycznych na temat tego, co jest dozwolone, a co nie. Ogólnie jestem zdania, że tory stały się bardzo nudne. Jeśli wyjedziesz poza białą linię, masz sto metrów pobocza. Nie mówię przez to, że trzeba tam ustawić ścianę, ale powinno być więcej żwirowych pułapek. Jeśli kierowca popełniałby błąd, to płaciłby za niego większą cenę”.

Kierowca Saubera – Pascal Wehrlein, dodał: „Nie jestem wielkim fanem dużych stref wyjazdowych czy wysokich krawężników-bagietek. Wolałbym żwir lub trawę. To bardzo uprościłoby sytuację”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.07.2018  Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS
09.07.2018  Gasly krytykuje decyzję sędziów o karze za kolizję z Perezem
08.07.2018  Kolizja Grosjeana i Sainza uznana za incydent wyścigowy
08.07.2018  Pierre Gasly stracił dziesiąte miejsce w wyścigu na Silverstone
08.07.2018  Sauber został ukarany grzywną za incydent z alei serwisowej
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Verstappen M.
Perez S.
Wehrlein P.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 28.10.2017 11:52[!]
Rany jak Oni się kompromitują, jakie żwirki i trawy wam potrzebne? Zacznijcie od przeczytania regulaminu.
Na torze porobili takie fajne skróty i nie można z nich zawsze korzystać to takie niesprawiedliwe bu hu
marios76, 28.10.2017 12:08[!]
Jak jakis cep- proste, dwa kola musza pozostac na asfalcie! Czego ten dzieciak nie moze zrozumiec? :)
Maly-boy, 28.10.2017 12:09[!]
Są wytyczne przecież, białe linie.
AleQ, 28.10.2017 13:09[!]
Cytat :
Są wytyczne przecież, białe linie.


Które były olewane w T9 i T19 w poprzedni weekend ...
macko93, 28.10.2017 14:44[!]
Możecie mnie nienawidzić, że jestem ostry w wypowiedziach, że mam niewiedzę w niektórych aspektach ale w tej kwestii nawet obecni kierowcy wyścigowi F1 mi przyznają rację. Oni woleliby wrócić do czasów sprzed 2004 roku, gdzie nie było asfaltowych poboczy, żadnych pierduł skrótów, śpiących policjantów tylko żwirowe pułapki - to by rozwiało wszelkie wątpliwości odnośnie szerokich wyjazdów poza tor. Wyjeżdżasz po za tor - odpadasz z wyścigu - proste. Pierwszymi torami gdzie pojawiły się szerokie asfaltowe pobocza są Bahrajn, Szanghaj i Stambuł - a potem to już dalej poszło. Nowe tory (zza wyjątkiem ulicznych, bo asafltowe pobocza o ile tam są to jest rzecz normalna) zostały wyposażone w asfaltowe pobocza i duże strefy wyjazdowe, a stare tory z biegiem czasu też miały wyasfaltowane pobocza - m.in Monza, co jest wielkim nieporozumieniem. Dlatego obecne władze FIA trzeba wywalić skoro one wolą tak podejść do kwestii bezpieczeństwa, czyli m.in asfaltowanie poboczy, wprowadzanie systemu halo. Z tym drugim to jest tak, że dopóki to rozwiązanie będzie (a ma być od przyszłego roku) ja nie zamierzam tego cyrku oglądać, bo to jest sabotaż w wykonaniu Mercedesa i FIA - która cenzuruje wypowiedź Hulkenberga na temat sytemu Halo. Dziękuję bardzo.
bartoszcze, 28.10.2017 15:15[!]
Drogi przyszły najmłodszy mistrzu świata,
regulamin sportowy F1, podobnie jak odpowiedni załącznik do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA, wyraźnie nakazują poruszać się wyłącznie po torze, który jest wyznaczony białymi liniami na granicy asfaltu. Jeżeli wyjedziesz wszystkimi kołami poza białą linię, przekroczyłeś granice toru, czego nie wolno ci celowo zrobić bez uzasadnionej przyczyny. Jeżeli znalazłeś się poza torem, możesz wrócić na tor tylko w sposób bezpieczny i nie powodujący zyskania przewagi.

Celowe skrócenie sobie drogi poza torem i wyprzedzenie dzięki temu przeciwnika JEST zyskaniem przewagi.

Przypominam, że przed wystąpieniem o superlicencję powinieneś wykazać, że te przepisy są ci znane, a to co w tej chwili opowiadasz sugeruje, że jest z tym problem. W niższych seriach przepisy są identyczne, ale tam do licencji nie jest wymagane potwierdzenie znajomości przepisów...
marios76, 28.10.2017 15:43[!]
@bartoszcze Cepowi nie wytlumaczysz. Podpisal co kazali, jak od dzieciaka jezdzi, to moze slabo czyta ;)
jarof1, 28.10.2017 16:31[!]
Kończ Max, wstydu oszczędź...
Bo niektórzy mogą pomyśleć, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem :)
derwisz, 28.10.2017 17:26[!]
Max chyba chce powiedzieć, ze przed kazdym wyscigiem trzeba mu przypominać zasady rywalizacji:

1. Nie wolno robić falstartów
2. Nie wolno taranowac rywali
3. Scigamy sie na torze a nie poza nim
4. Tor to trasa ograniczona białymi liniami lub bandami
5. Wygrywa ten kto pierwszy minie linie mety ostatniego okrążenia.
6. Koniec wyścigu poznajemy po fladze z białoczarną szachownicą ;)
....
itp itd.
Aeromis, 28.10.2017 17:38[!]
To ciekawe że zdecydowana większość osób w komentarzach mówi tylko o Verstappenie, podczas gdy wyraźnie widać po przeczytaniu newsa, że nie tylko on w tym tonie tak mówi. Warto też pamiętać że na odprawach kierowcy dowiadują się szczegółów na temat tego gdzie przekraczanie toru ewidentnie będzie karane. Na sam koniec dodam, że temat nie dotyczy manewru Maxa z GP USA, a wytycznych limitu toru. Może jednak warto zastąpić emocje refleksją?
Malineusz, 28.10.2017 17:50[!]
@Aeromis No coś Ty, na tym forum każda okazja jest dobra do hejtu na Maxa.
derwisz, 28.10.2017 18:11[!]
Ironia w pełni zasluzona. No bo jak ktos zamiast ścigać się fair szuka wszędzie dróg na skróty ...
bartoszcze, 28.10.2017 19:25[!]
@Aeromis
Bo przypadek Maxa stanowi kontekst, proste.
Poza tym wytyczne dotyczą sytuacji, gdzie sędziowie i FIA z góry dostrzegają możliwość, że kierowcy będą próbowali zyskać dzięki wyjazdowi poza tor - co nie oznacza, że wszędzie indziej wolno. Często wyjazd poza tor jest raczej stratą niż korzyścią, dlatego nikt na to nie zwraca uwagi.
Nikt natomiast nie zakładał bezczelnego ścinania w tym konkretnym miejscu, bo nie wpadł na to, że ktoś będzie próbował (i w zasadzie nikt więcej nie próbował).
paymey852, 28.10.2017 19:32[!]
Cytat Aeromis :
Na sam koniec dodam, że temat nie dotyczy manewru Maxa z GP USA, a wytycznych limitu toru


No właśnie w tym problem, ale nie w tym że kibice na tym forum tego nie rozumieją a właśnie Max i reszta oburzonych.

Jeśli FIA powie że za opuszczenie limitu toru w zakręcie X nie będzie karać to nie oznacza że można tam wyprzedzać na poboczu bo to zupełnie coś innego.
Jak słyszę wypowiedzi Szerszenia albo Max-sów to widać że tego nie odróżniają.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca