F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

F1 pozostanie przy hybrydowych jednostkach V6 po sezonie 2020

Układy zostaną jednak pozbawione MGU-H, a silnik spalinowy będzie pracował na wyższych obrotach.
Mateusz Szymkiewicz, 31 października 2017, wyświetlenia: 5104<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA, właściciel praw komercyjnych Formuły 1 oraz przedstawiciele producentów przygotowali projekt zmian w przepisach na sezon 2021 dotyczący układów napędowych.

Podczas dzisiejszego spotkania w Paryżu debatowano nad aktualnie wykorzystywaną technologią w Formule 1 oraz nad dalszym jej zastosowaniem. Mimo różnych spekulacji na temat porzucenia systemów hybrydowych czy zwiększenia doładowania silnika spalinowego, ostatecznie zdecydowano się tylko na modyfikację aktualnie wykorzystywanych podzespołów.

Najważniejszą informacją jest pozostanie po 2020 roku przy sześciocylindrowych jednostkach o pojemności 1.6 litra, które będą dysponowały jedną turbiną o ograniczonych rozmiarach oraz masie. Mimo to silnik spalinowy będzie mógł osiągać obroty wyższe o 3000 rpm niż obecnie, w celu poprawy brzmienia bolidów Formuły 1. Zmiana ta jest równoznaczna ze zwiększeniem limitu paliwa na wyścig oraz przepływu, choć na ten temat póki co nie zostały opublikowane żadne dane. Ponadto FIA narzuci swoje wytyczne projektowe w kontekście silnika, by m.in. ograniczyć koszty oraz zniechęcić inżynierów do eksperymentowania z warunkami pracy układu.

Kolejną ważną zmianą będzie porzucenie generatora energii cieplnej (MGU-H), co tym samym oznacza, że od 2021 roku jedynym systemem hybrydowym będzie generator energii kinetycznej (MGU-K). Według przedstawionego planu, MGU-K zostanie zmodernizowane w celu zwiększenia mocy, a także powierzenia nad nim kontroli kierowcy, by mógł magazynować energię w trakcie jazdy oraz wykorzystywać ją w dowolnym momencie, tak jak to było z KERS obecnym w Formule 1 w okresie 2009 oraz 2011-2013.

Inne modyfikacje w obszarze układów napędowych to wprowadzenie standardowych baterii i systemów kontrolujących magazynowanie energii oraz opracowanie nowych wymagań konstrukcyjnych, pozwalających na elastyczną wymianę w obszarach podwozia, przekładni oraz elementów jednostki napędowej. Ponadto planowane jest ustalenie bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących paliwa oraz limitów w zakresie liczby wykorzystywanych mieszanek.

Prace nad projektem zmian od sezonu 2021 będą kontynuowane przez najbliższe dwanaście miesięcy, w celu ustalenia szczegółów, bez których rozwój zmodyfikowanego pakietu będzie niemożliwy. Ponadto FIA chce w ten sposób wymusić na producentach kontynuowanie prac nad aktualną specyfikacją jednostek, by na trzy lata przed wygaśnięciem formuły nie doszło do spowolnienia tempa rozwoju.

„Jednostka napędowa na sezon 2021 jest przykładem drogi, którą obrało FIA jako twórca przepisów, F1 jako właściciel praw komercyjnych, a także zespoły i producenci jako strony zainteresowane dobrem sportu” – powiedział Ross Brawn, dyrektor zarządzający ds. sportowych Formuły 1. „Przedstawiona dziś propozycja jest efektem serii spotkań, które odbyły się w 2017 roku z przedstawicielami zespołów oraz producentów, którzy są zainteresowani dołączeniem na szczyt motorsportu”.

„Słuchaliśmy również starannie co kibice myślą o obecnych jednostkach napędowych, a także czego oczekują w najbliższej przyszłości , w celu zdefiniowania przepisów, które pozwolą nam na prostsze, tańsze oraz głośniejsze silniki. To stworzy warunki dla nowych producentów, by mogli wejść do Formuły 1 jako dostawcy jednostek oraz byli w stanie wyrównać poziom konkurencyjności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
15.01.2018  De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1
15.01.2018  Zmarł Dan Gurney
12.01.2018  Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie
11.01.2018  F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Damos, 01.11.2017 10:39[!]
Dźwięk zmieniłoby wywalenie turbiny z wydechu a nie zwiększenie limitu obrotów
Kojag, 01.11.2017 10:51[!]
@Damos
No tak... Ludzie gdzieś w Polsce siedzący przy komputerkach na forum - wiedzą lepiej, jak poprawić dźwięk bolidów od inżynierów, którzy zarabiają grube pieniądze za ich konstruowanie ;)
gnodeb, 01.11.2017 11:43[!]
Ja mam jakieś obawy po tej informacji. Rozważano dwie turbiny (sam nie wiem po co), a zostanie jedna. Obiecują 3k wyższe obroty silnika bez określenia czy chodzi o obecne 12k, czy o ich wyimaginowane maksymalne 15k.
Ponadto tegoroczne bolidy miały o 5 sekund szybsze do poprzednich, a wyszło chyba ~2s.
Skoro teraz nie obiecują żadnych gruszek na wierzbie, prócz enigmatycznych 3k obrotów, pomijając szybkość, moc i pachnący nowością turbo-lag, to będą wolniejsze (znowu!) bolidy, a oni tylko wzruszą ramionami - 'chcieliśmy dobrze'.
Yurek, 01.11.2017 12:58[!]
@Zomo - nie no skąd, absolutnie serio. Samochód o 100 km/h wolniejszy od reszty to jest zmiażdżenie, nieprawda? Dlatego nie rozumiem, czemu niektórzy aż tak bardzo nabijają się z Loli (1997), która przy Lifie albo Andrea Moda wyglądała jak Real Madryt przy Parasolu Wrocław.
No i przy okazji - poszerzyłeś swoją wiedzę o ciekawy epizod roku 1990. Cieszę się, że mogłem się przydać.
Damos, 01.11.2017 18:21[!]
@Kojaq - no tak, ci "inżynierowie" stworzyli silniki i rozwiązania, które nikomu się nie podobają, a teraz nagle doszli do wniosku, ze coś zrobili źle... Więc jednak nie są nieomylni.
Ponadto - gwarantuje ci, że to nie "inżynierowie od silników" podejmowali decyzje o redukcji pojemności i ilości cylindrów oraz dołożeniu turbosprężarek.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca