F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

F1 pozostanie przy hybrydowych jednostkach V6 po sezonie 2020

Układy zostaną jednak pozbawione MGU-H, a silnik spalinowy będzie pracował na wyższych obrotach.
Mateusz Szymkiewicz, 31 października 2017, wyświetlenia: 5475<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA, właściciel praw komercyjnych Formuły 1 oraz przedstawiciele producentów przygotowali projekt zmian w przepisach na sezon 2021 dotyczący układów napędowych.

Podczas dzisiejszego spotkania w Paryżu debatowano nad aktualnie wykorzystywaną technologią w Formule 1 oraz nad dalszym jej zastosowaniem. Mimo różnych spekulacji na temat porzucenia systemów hybrydowych czy zwiększenia doładowania silnika spalinowego, ostatecznie zdecydowano się tylko na modyfikację aktualnie wykorzystywanych podzespołów.

Najważniejszą informacją jest pozostanie po 2020 roku przy sześciocylindrowych jednostkach o pojemności 1.6 litra, które będą dysponowały jedną turbiną o ograniczonych rozmiarach oraz masie. Mimo to silnik spalinowy będzie mógł osiągać obroty wyższe o 3000 rpm niż obecnie, w celu poprawy brzmienia bolidów Formuły 1. Zmiana ta jest równoznaczna ze zwiększeniem limitu paliwa na wyścig oraz przepływu, choć na ten temat póki co nie zostały opublikowane żadne dane. Ponadto FIA narzuci swoje wytyczne projektowe w kontekście silnika, by m.in. ograniczyć koszty oraz zniechęcić inżynierów do eksperymentowania z warunkami pracy układu.

Kolejną ważną zmianą będzie porzucenie generatora energii cieplnej (MGU-H), co tym samym oznacza, że od 2021 roku jedynym systemem hybrydowym będzie generator energii kinetycznej (MGU-K). Według przedstawionego planu, MGU-K zostanie zmodernizowane w celu zwiększenia mocy, a także powierzenia nad nim kontroli kierowcy, by mógł magazynować energię w trakcie jazdy oraz wykorzystywać ją w dowolnym momencie, tak jak to było z KERS obecnym w Formule 1 w okresie 2009 oraz 2011-2013.

Inne modyfikacje w obszarze układów napędowych to wprowadzenie standardowych baterii i systemów kontrolujących magazynowanie energii oraz opracowanie nowych wymagań konstrukcyjnych, pozwalających na elastyczną wymianę w obszarach podwozia, przekładni oraz elementów jednostki napędowej. Ponadto planowane jest ustalenie bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących paliwa oraz limitów w zakresie liczby wykorzystywanych mieszanek.

Prace nad projektem zmian od sezonu 2021 będą kontynuowane przez najbliższe dwanaście miesięcy, w celu ustalenia szczegółów, bez których rozwój zmodyfikowanego pakietu będzie niemożliwy. Ponadto FIA chce w ten sposób wymusić na producentach kontynuowanie prac nad aktualną specyfikacją jednostek, by na trzy lata przed wygaśnięciem formuły nie doszło do spowolnienia tempa rozwoju.

„Jednostka napędowa na sezon 2021 jest przykładem drogi, którą obrało FIA jako twórca przepisów, F1 jako właściciel praw komercyjnych, a także zespoły i producenci jako strony zainteresowane dobrem sportu” – powiedział Ross Brawn, dyrektor zarządzający ds. sportowych Formuły 1. „Przedstawiona dziś propozycja jest efektem serii spotkań, które odbyły się w 2017 roku z przedstawicielami zespołów oraz producentów, którzy są zainteresowani dołączeniem na szczyt motorsportu”.

„Słuchaliśmy również starannie co kibice myślą o obecnych jednostkach napędowych, a także czego oczekują w najbliższej przyszłości , w celu zdefiniowania przepisów, które pozwolą nam na prostsze, tańsze oraz głośniejsze silniki. To stworzy warunki dla nowych producentów, by mogli wejść do Formuły 1 jako dostawcy jednostek oraz byli w stanie wyrównać poziom konkurencyjności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
05.12.2018  Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
01.12.2018  F1 rozwija nowe elementy pakietu graficznego relacji TV
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Damos, 01.11.2017 10:39[!]
Dźwięk zmieniłoby wywalenie turbiny z wydechu a nie zwiększenie limitu obrotów
Kojag, 01.11.2017 10:51[!]
@Damos
No tak... Ludzie gdzieś w Polsce siedzący przy komputerkach na forum - wiedzą lepiej, jak poprawić dźwięk bolidów od inżynierów, którzy zarabiają grube pieniądze za ich konstruowanie ;)
gnodeb, 01.11.2017 11:43[!]
Ja mam jakieś obawy po tej informacji. Rozważano dwie turbiny (sam nie wiem po co), a zostanie jedna. Obiecują 3k wyższe obroty silnika bez określenia czy chodzi o obecne 12k, czy o ich wyimaginowane maksymalne 15k.
Ponadto tegoroczne bolidy miały o 5 sekund szybsze do poprzednich, a wyszło chyba ~2s.
Skoro teraz nie obiecują żadnych gruszek na wierzbie, prócz enigmatycznych 3k obrotów, pomijając szybkość, moc i pachnący nowością turbo-lag, to będą wolniejsze (znowu!) bolidy, a oni tylko wzruszą ramionami - 'chcieliśmy dobrze'.
Yurek, 01.11.2017 12:58[!]
@Zomo - nie no skąd, absolutnie serio. Samochód o 100 km/h wolniejszy od reszty to jest zmiażdżenie, nieprawda? Dlatego nie rozumiem, czemu niektórzy aż tak bardzo nabijają się z Loli (1997), która przy Lifie albo Andrea Moda wyglądała jak Real Madryt przy Parasolu Wrocław.
No i przy okazji - poszerzyłeś swoją wiedzę o ciekawy epizod roku 1990. Cieszę się, że mogłem się przydać.
Damos, 01.11.2017 18:21[!]
@Kojaq - no tak, ci "inżynierowie" stworzyli silniki i rozwiązania, które nikomu się nie podobają, a teraz nagle doszli do wniosku, ze coś zrobili źle... Więc jednak nie są nieomylni.
Ponadto - gwarantuje ci, że to nie "inżynierowie od silników" podejmowali decyzje o redukcji pojemności i ilości cylindrów oraz dołożeniu turbosprężarek.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca