F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Toro Rosso nie obawia się współpracy z Hondą

Franz Tost przyznał, że jego ekipa nie może być obecnie zadowolona z silników Renault.
Nataniel Piórkowski, 7 listopada 2017, wyświetlenia: 1436<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Franz Tost zapewnia, że nawiązanie współpracy z Hondą nie wpłynie negatywnie na formę Toro Rosso.

Po uzgodnieniu warunków rozstania z McLarenem, Honda zapewniła sobie możliwość współpracy ze Scuderią Toro Rosso – juniorskim teamem Red Bulla, który w tym roku korzysta z silników Renault.

Szef Toro Rosso – Franz Tost zaznaczył, że ze względu na wysoką awaryjność jego ekipa nie może być obecnie zadowolona z jednostek dostarczanych przez francuski koncern. „Nie możemy mieć większych problemów, bo teraz praktycznie każdego weekendu dokonujemy wymian silników”.

Tost przyznał również, że jego zespół zdecydował się na duże poświęcenie, zgadzając się na zwolnienie z umowy Carlosa Sainza, który od październikowego Grand Prix Stanów Zjednoczonych przeszedł do Renault. „Chcąc wypowiedzieć umowę musieliśmy dać coś Renault. Rekompensatą było zwolnienie z kontraktu Carlosa. Ze względu na jego szybkość wiedzieliśmy, że będzie to dla nas duże zagrożenie. Carlos zdobył dla nas w tym roku większość punktów, a teraz ściga się dla Renault”.

Austriak dodał, że nie obawia się współpracy z nowym partnerem silnikowym: „Honda ma przed sobą kolejną zimę, w trakcie której może spróbować wyeliminować obecne problemy. Toro Rosso będzie jedynym zespołem prowadzącym współpracę z Hondą i sądzę, że zapewni nam to dużą przewagę. Wszystkie spotkania, jakie odbyły się do tej pory, były naprawdę obiecujące. Jestem bardziej niż pewny tego, że jednostka napędowa Hondy pomoże Toro Rosso stać się w przyszłym sezonie bardzo mocnym i bardzo konkurencyjnym zespołem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.11.2017  Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018
16.11.2017  Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018
14.11.2017  Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018
13.11.2017  Hartley odbędzie spotkanie z szefostwem Toro Rosso ws. umowy na 2018 rok
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
Tagi:
Toro Rosso
Renault
Honda
Tost F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 07.11.2017 13:07[!]
Jak dla mnie, cały ten deal wygląda tak, że STR wszystkie atuty oddała a wzięła wielkie "?".
Oddali silnik Reanult - fakt, awaryjny - ale Honda psuła się jeszcze częściej (chyba, że Ferdek łgał, byle tylko zjechać do boksu i nie brać udziału w farsie pt. imitacja wyścigu).
Oddali Sainza, co im się zaraz odbiło czkawką, bo musieli ściągnąć Kwiatka na USA, choć chcieli go już odstawić.
To Renia albo McL powini coś dać STR za ten deal, a nie odwrotnie, jeszcze Tost musiał CS55 dorzucić. Brak w tym logiki.
Luzman7, 07.11.2017 13:33[!]
IMO Red Bull dobrze wie co robi poświęcając zespól juniorski jako królika doświadczalnego dla nowych jednostek napędowych, bo coś czuje ze jak się dobiorą razem ze skośnymi do tego silnika to coś przez ten następny rok wykombinują.
marios76, 07.11.2017 18:27[!]
@ymru Zobacz co zyskal Red Bull. To jest sedno sprawy. Skorzystaj z podpowiedzi powyzej.

Pamietaj, ze w F1 nie ma nic za darmo. Jak ktos z czegos korzysci nie ma, to w to nie wchodzi.
kusza, 07.11.2017 19:07[!]
Tym bardziej jak Hondzie z TR wyjdzie, to RBR dziekuje Renault, zwlaszcza, ze Renault ma juz swoj zespol. Oby sie Hondzie tym razem udalo.
ymru, 07.11.2017 22:26[!]
Ja rozumiem, że byki jeżdżą na Reni z braku alternatywy, ale Honda absolutnie nie rokuje, że jest zdolna sensowną "opcją zamiast" być.
Zomo, 08.11.2017 02:39[!]
Cala sztuka polega na tym zeby miec kasy wiecej niz rozumu , to mozna sobie zafundowac dodatkowy team w Formule 1 do testowania rozwiazan technicznych i narybku kierowcow. Poza RBR chyba tylko Merca na to bylo by stac, ale oni maja swoje silniki. RBR moze stracic tylko pieniadze, a tych jak wiemy maja az za duzo.
W duzo gorszej sytuacji jest Renault - wspiera silnikowo konkurenta ktory jednoczesnie inwestuje fortune w rozwijanie silnika Hondy. Byki "dorabiaja rogi" renowce :)
marios76, 08.11.2017 09:23[!]
@ymru Ale jak "zarokuje" to ja maja na wylacznosc. McLaren wytrzymal 3 sezony, to i RB moze :) Kazdy nastepny bedzie poklosiem tych trzech. Poza tym rokuje czy nie, RB tyle sie naplul na Renault, ze moze mu podziekowac i nawet na Tag Heuer nie bedzie jezdzil;) Majac alternatywe w Hondzie, nie musza sie przynajmniej pakowac (czyli na F1 im zalezy bardziej niz na nia psiocza) Mysle, ze w 5-6 lat tak duzy producent moze nie tyle co przegoni, ale powinien dogonic chocby 3 silnik w stawce, czyj by nie byl.
Kajkes, 08.11.2017 23:18[!]
Nie zapominajmy, że Renault już zapowiedziało rozwiązanie współpracy z Red Bullem po 2018 roku.

Ja czuję, że Honda zaskoczy - McLaren w końcu przekonał ich do otwartej współpracy - to teraz może Ilmora dopuszczą, albo Red Bull posypie odpowiednim inżynierom żeby zasilili Hondę. Wyeliminują zawodność i będzie 3 silnik w stawce.

Do 2021 roku muszą jakieś silniki mieć, a nie widzę Ferrari czy Mercedesa chętnych dozbrajać najbliższych wrogów.
Scofik, 09.11.2017 14:46[!]
Nie zapominajmy o jednej rzeczy: RBR ma podpisaną umowę partnerską z Aston Martinem, który wyraził ostatnio chęci dołączenia do stawki przy nowej specyfikacji silnika. Owszem, jest sporo głosów sprzeciwu odnośnie tej koncepcji (co logiczne to od producentów, którzy sporą kasę w te silniki władowali), jednak z nowymi włodarzami nie wiadomo jak dyskusja będzie wyglądać. Taka sytuacja generuje kilka scenariuszy:
1) Jeśli Honda zrobi naprawdę dobry silnik a Aston będzie gotowy do dołączenia do stawki, to mają konflikt interesów. Wiąże się to z rezygnacją z kasy i wsparcia któregoś z koncernów.
2) Jeśli Honda dalej będzie robiła badziewie, a Aston zrezygnuje z wejścia do stawki bo przepisy nie wejdą w życie, to RBR będzie miało naprawdę duży problem.
3) Jeśli Honda będzie dalej robiła badziewie, a Aston będzie gotowy do dołączenia do stawki, to mają znowu muszą liczyć się z chorobami wieku dziecięcego przy zmianie dostawcy. Ale mają go na wyłączność.
4) Jeśli Honda zrobi naprawdę dobry silnik, a Aston zrezygnuje z wejścia do stawki bo przepisy nie wejdą w życie, to RBR wygrało na loterii. Nie dość że mają na wyłączność świetne silniki które są robione bezpośrednio pod nich, to jeszcze zarówno Honda jak i Aston płacą im kasę.

Moim zdaniem jest to spore ryzyko ze strony RBR. Ciekawe tylko czy im się opłaci.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca