F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Sprzeciw wobec nowej formuły silników ma charakter polityczny

Ferrari, Mercedes i Renault wyrażają zaniepokojenie propozycjami Liberty i FIA.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2017, wyświetlenia: 1386<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera, sprzeciw wyrażany przez producentów względem zaproponowanych zmian w przepisach na sezon 2021 jest częścią powszechnej w F1 gry politycznej.

W ciągu ostatniego tygodnia zastrzeżenia co do propozycji nowej specyfikacji silników Formuły 1 wyrazili przedstawiciele Ferrari, Mercedesa oraz Renault. Horner przyznał, że był zaskoczony negatywnymi reakcjami, biorąc pod uwagę, że w sprawie jednostek napędowych odbyło się wiele spotkań, podczas których ustalano kształt regulacji, jakie mają wejść w życie od 2021 roku.

„Doszło do konsultacji ze wszystkimi producentami. Nie wydaje mi się, aby którykolwiek z zaprezentowanych pomysłów był niespodzianką. O wszystkich słyszałem już wcześniej, czy to podczas indywidualnych konsultacji, czy też z dyskusji, jakie toczyły się w mediach” – powiedział.

„Kilku producentów zmartwił chyba komunikat prasowy, jaki opublikowano po spotkaniu. Wydaje mi się, że byli zasmuceni tym, że propozycje zaprezentowano jako fakt dokonany. Na pewno pojawią się pewne próby opóźnienia całego procesu. Moim zdaniem czymś oczywistym jest, że komercyjne aspekty propozycji są sprzężone z kwestiami technicznymi. Na pewno będą podejmowane próby wywierania nacisków. Można to sobie wyobrazić, szczególnie z Ferrari i Mercedesem – często nawet odróżnić te dwa zespoły, albo kto szefuje której z tych ekip” – powiedział Brytyjczyk odnosząc się do Maurizio Arrivabene i Toto Wolffa.

„Mam tylko nadzieję, że Liberty ma wystarczająco dużo wiary w swoje przekonania, w to, co powiedziała im ich analiza. Mam nadzieję, że tak będzie. W Formule 1 panuje zwyczaj prowadzenia interesów za pośrednictwem mediów. To część teatru, widowiska jakim jest F1, część intrygi. Jestem pod całkiem dużym wrażeniem tego, jak radzili sobie z tym do tej pory – nie odwleka się tego w czasie, nie odbywają się żadne potajemne spotkania i rozmowy. Ich cele są bardzo, bardzo jasne” – zaakcentował.

Zdaniem Hornera zaproponowane zmiany w przepisach zapewnią lepszy produkt z punktu widzenia kibiców. „Patrząc na to, co zostało zaprezentowane, za każdą z propozycji kryje się jasna i sensowna logika. Sądzę, że w efekcie nasz fan otrzyma lepszy produkt. Nie dostrzegam niczego, co nie odnosiłoby się do fundamentalnych problemów, z jakimi obecnie się mierzymy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
16.12.2017  Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo
25.11.2017  Horner zdziwiony sprzeciwem McLarena wobec stosowania płetw rekina
24.11.2017  Horner: Limit trzech silników na sezon to absolutne szaleństwo
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mariusz0608, 09.11.2017 17:54[!]
Żartem i cynizmem jest wypowiadanie się Flinstones Racing w kwestii silników.
McL związał się z Hondą, Williams dostaje Mercedesa, a ci gębę prują bez końca, jakie mają być silniki.
Nie pasuje, to zrobić sobie własny, a jak się nie chce, bądź nie potrafi to gęba w kubeł.
Frustraci.
No w mor*ę kopany, wszedł bez silnika do F1 i jeszcze śmie decydować, jakie one mają być i który on ma mieć, bo jak nie to foch...
Titheon, 09.11.2017 18:13[!]
@mariusz0608 - to jest właśnie polityka w F1. Po to się gada o polityce innych, żeby móc uprawiać swoją :)

Gra polityczna Ferrari i Mercedesa polega na tym, żeby pozostać przy tym, co jest, bo dobrze na tym wychodzą. Z kolei gra polityczna Red Bulla polega na tym... żeby przy tym nie pozostać - i sam wiesz dlaczego. I to tyle. F1 to nie sport, to polityka.
mariusz0608, 10.11.2017 22:51[!]
"Polityka" w F1 wygląda tak, że jak nie będzie producentów w F1, to nie będzie samej F1.
Nie będzie dlatego, że 7 na 10 /nie liczę Hondy/ zespołów w F1 jest Flinstones Racing.
Polityka polityką, ale coś musi popychać te nadwozia zespołów, które nie mają silników. Nie sądzisz ?
Można istnieć w F1 nie mając własnego motorka, ale trzeba być cholernie mocnym w reszcie pakietu.
Przede wszystkim należy, mówię tutaj o RBR, się zamknąć, skoro nie jest się samowystarczalnym i nie pierdzielić o silnikach, czyli o tym, czego się nie umie i nie potrafi.
jozef, 11.11.2017 16:09[!]
Niektórzy opanowali dotrysk oleju silnikowego (przekładniowego?) do komór spalania a inni nie. Niech decydenci zdecydują albo zabraniamy tego albo ,,róbta co chceta''
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca