F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren zawetował propozycję dalszego korzystania w F1 z "płetw rekina"

Stajnia z Woking jest jedynym zespołem, który sprzeciwia się wprowadzeniu zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 11 listopada 2017, wyświetlenia: 1785<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

McLaren sprzeciwia się planom dalszego wykorzystywania w Formule 1 tak zwanych płetw rekina.

Jednym z tematów, jakimi zajmowała się Grupa Strategiczna, było wprowadzenie do przepisów technicznych modyfikacji, pozwalającej na zachowanie w przyszłorocznych bolidach dużych osłon silnika. Zespoły argumentowały, że zapewniają one dodatkową przestrzeń dla sponsorów i umożliwiają umieszczenie obowiązkowych oznaczeń kierowców: skrótów nazwisk lub numerów startowych.

Pomimo wysiłków zmierzających do wprowadzenia zmian w regulaminie i prowadzenia przez teamy zaawansowanych prac nad koncepcjami aerodynamicznymi nowych konstrukcji, McLaren zawetował propozycję, zgłaszając postulat wprowadzenia mniejszej osłony.

Ze względu na to, iż na obecnym etapie sezonu w celu modyfikacji przepisów wymagana jest jednomyślność, zainaugurowano już działania zmierzające do ustalenia kompromisowego rozwiązania.

Sprzeciw McLarena oznacza, że zespoły Formuły 1 nie są w stanie sfinalizować prac nad ogólną koncepcją aerodynamiczną tylnych partii bolidu. W największym stopniu odczują go te ekipy, które prowadzą najbardziej zaawansowane prace rozwojowe nad większą osłoną.

McLaren zaznacza, że pragnie usunięcia z F1 płetw rekina, gdyż psują one ekspozycję tylnego skrzydła. Mniejsza pokrywa silnika ma także lepiej wpisywać się w projekt nowego bolidu stajni z Woking. „Nie prowadzimy gier. Każdy rozwija swój własny bolid, więc jeśli ktoś prosi o coś, co jest sprzeczne z twoim interesem, na pewno na to nie pójdę. Niektóre zespoły próbowały wypracować rozwiązanie, które bardziej odpowiadałoby ich modelowi bolidu. Prawda jest taka, że mamy określone regulacje na nadchodzący sezon i jeśli nie ma jednomyślności, to nie ma powodu, by wprowadzać zmiany” – powiedział Eric Boullier.

Dyrektor operacyjny Force India – Otmar Szafnauer przekonywał jednak: „Wkrótce musimy ustalić kształt osłony silnika, więc dobrze byłoby znać przepisy. Sądzę, że wszyscy coś ustaliliśmy. Z tego co wiem McLaren chciał lepszej ekspozycji tylnego skrzydła, ale w rzeczywistości nie da się tego osiągnąć, bo w obecnej generacji bolidów znajduje się ono na bardzo niskim poziomie. To dlatego trudno jest ujrzeć nazwę sponsora. Płetwa zasłania tylny spojler tylko pod niektórymi kątami, ale patrząc od frontu nie widać osłony. Tylne skrzydło jest schowane, bo znajduje się na niskim poziomie. Z naszej perspektywy [rezygnując z płetwy] tracimy dość dużą powierzchnię dla naszych sponsorów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2018  Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?
19.01.2018  Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
Tagi:
Przepisy
McLaren
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 11.11.2017 15:21[!]
Płetwa to pryszcz Halo to jest dopiero paskudztwo przy którym bledną schodkowane nosy z 2012, fiuty z 2014
mich909090, 11.11.2017 15:37[!]
Mogą mieć nawet płetwy wieloryba i tak Halo zniszczy wygląd bolidów jak one piękne by nie były.
Onboardy będą wyglądać szczególnie paskudnie z tymi gaciami.
Sh3adow, 11.11.2017 15:46[!]
Niech wprowadza wolna amerykankę. Kto jak chce. Przynajmniej będzie różnorodnie.
paymey852, 11.11.2017 15:56[!]
Brawo McLaren.
Bez płetwy bolid będzie wyglądał bardziej drapieżnie agresywny kształt tylnego skrzydła będzie bardziej widoczny.
Ale wygląd nie jest taki istotny był kiedyś temat dotyczący bezpieczeństwa.
Mianowicie chodziło o to że płetwa zabiera sporą część docisku gdy bolid wpada w poślizg i tylne skrzydło jest pozbawione powietrza ze strony przeciwnej do kierunku uślizgu.
Nie znam się ale to brzmi logicznie dla mnie i coś jest na rzeczy bo każdy kierowca mówi że obecne bolidy ciężko wyratować.
Kubica nawet wspominał po testach że był zaskoczony że nie da się ratować dodając "gazu".
mr_bean2000, 11.11.2017 16:21[!]
Ale zespołom nie chodzi o walory estetyczne, tylko aerodynamiczne i marketingowe :)
paymey852, 11.11.2017 19:27[!]
@mr_bean2000
To oczywiste, chyba że wszyscy zgadzają się zrezygnować z pewnych elementów eliminując np. "wyścig zbrojeń" a McL nie jest zespołem który boi się wyzwań w nad interpretowaniu regulaminu.
Więc pytam, czemu McL ma problem z płetwą
al_bundy_tm, 13.11.2017 23:03[!]
Cytat paymey852 :
Mianowicie chodziło o to że płetwa zabiera sporą część docisku gdy bolid wpada w poślizg i tylne skrzydło jest pozbawione powietrza ze strony przeciwnej do kierunku uślizgu.
Nie znam się ale to brzmi logicznie dla mnie i coś jest na rzeczy bo każdy kierowca mówi że obecne bolidy ciężko wyratować.
Faktoza, Lewis Hamilton tego doswiadczyl podczas kwailifikacji. Normalnie to by go z tego uslizgu wyratowal.
Nie mylcie "Halo" ktore bedzie w F1 ze zwgledu na bezpieczenstwo z pletwa rekina, ktora jak zauwaza mr bean2000 ma charakter marketingowy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca