F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Toro Rosso odpiera oskarżenia Renault w kwestii wykorzystywania silników

Ekipa przypomniała nawet, że stajnia z Enstone walczy z nią o szóste miejsce w mistrzostwach.
Nataniel Piórkowski, 11 listopada 2017, wyświetlenia: 1421<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toro Rosso wydało komunikat, w którym odniosło się do sugestii Renault o tym, jakoby ostatnie awarie jednostek napędowych w bolidach STR12 były wyłączną winą włoskiego zespołu.

Stajnia z Faenzy doświadczała w ostatnich wyścigach licznych awarii silników. Zarówno Pierre Gasly jak i Brendon Hartley zostaną ukarani cofnięciem na starcie niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Brazylii ze względu na konieczność skorzystania z nowych komponentów zespołu napędowego.

W czwartek przed startem wyścigowego weekendu na Interlagos szef programu Renault w F1 – Cyril Abiteboul stwierdził: „Mamy pewne obawy względem tego, jak w bolidach Toro Rosso wykorzystywany jest nasz silnik”, dodając, że „w tym sporcie nigdy nie ma zbiegów okoliczności”.

W oświadczeniu wysłanym do mediów w sobotę rano, Toro Rosso stwierdza: „Wielkim zaskoczeniem dla zespołu były sugestie Cyrila Abiteboula na temat tego, że problemy Toro Rosso z jednostkami napędowymi są wyłączną winą zespołu oraz spekulacje związane z tym, w jaki sposób funkcjonuje silnik w bolidzie STR12. Pragniemy wyjaśnić, że wszystkie awarie MGU-H i wału, jakich doświadczaliśmy ostatnio w Toro Rosso, nie są związane z tym, jaki sposób zespół wykorzystuje jednostkę napędową lub tym jak jest ona zintegrowana z podwoziem. W trakcie sezonu 2017 nie wprowadziliśmy żadnych zmian w instalacji, poza udoskonaleniem w połowie roku systemu chłodzenia”.

„Od zakończenia letniej przerwy Toro Rosso stale doświadcza awarii związanych z jednostką napędową, co skutkuje karami cofnięcia na starcie i ma wpływ na pozycję zespołu w klasyfikacji konstruktorów”.

„Jednym z głównych powodów występowania problemów jest brak dostępności nowych komponentów jednostki napędowej. W przypadku Toro Rosso zespół musi stale wymieniać w trakcie weekendu komponenty z jednej jednostki napędowej do drugiej, a przy wielu okazjach jest zmuszony do korzystania z elementów w starszej specyfikacji. Ostatni wyścig w Meksyku ukończyły tylko dwa z sześciu bolidów napędzanych silnikami Renault. Stanowi to dowód kiepskiej niezawodności”.

Toro Rosso odniosło się też do walki prowadzonej z Renault o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Różnica punktowa pomiędzy oboma stajniami zamyka się obecnie w pięciu punktach. „Nie możemy zapominać, że Renault walczy z Toro Rosso o lepszą pozycję w tabeli konstruktorów. Jak sugerował pan Abiteboul, sytuacja może nie być zbiegiem okoliczności, ale na pewno nie ma na nią wpływu bolid STR”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.11.2017  Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018
16.11.2017  Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018
14.11.2017  Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018
13.11.2017  Hartley odbędzie spotkanie z szefostwem Toro Rosso ws. umowy na 2018 rok
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
Tagi:
Toro Rosso
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 11.11.2017 14:12[!]
I to jest właśnie patologia w F1. Renault ewidentnie podcina TR, żeby ich w generalce wyprzedzić.
bartoszcze, 11.11.2017 14:27[!]
Pora na popcorn :D
krecik705, 11.11.2017 14:35[!]
Toro Rosso: "We will cut Cyril's finger and show how sharp is katanas egde forged by Honda." :-P
Faktycznie, zaczyna to wyglądać coraz ostrzej... Byle do 26.11 :-)
@sneer Nie rozumiem Twojego zdziwienia. Każdy dba o swoje interesy dysponując dostępne mu narzędzia. A że Renault ma takie...

A umowa RBR z Renault obowiązuje jeszcze w przyszłym roku.
Maciek znafca, 11.11.2017 14:36[!]
Dobrze pojechał 'sytuacja może nie być zbiegiem okoliczności, bo walczą z nami o pozycje w klasyfikacji konstruktorów" co te Renault kit wciska, ze problemy z silnikiem to wina zespołów?
rocque, 11.11.2017 15:28[!]
Pudło. Toro Rosso z tymi (czyt. wsadzonymi w 3/4 sezonu) kierowcami nawet nie powącha punktów, więc kary nie robią im różnicy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca