F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.07.2018

Raikkonen: Polecenie zespołu było nieprecyzyjne

Gasly: Nie spodziewałem się otrzymania opon deszczowych

Mateschitz: Red Bull oraz Honda celują w sam szczyt

Kubica zdementował plotki łączące go z Haasem

22.07.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Lewis Hamilton nie straci zwycięstwa w GP Niemiec

Hamilton został wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom GP Niemiec

Mercedes tłumaczy polecenie zespołowe wydane Bottasowi

Vettel: To był mały błąd o wielkich konsekwencjach

GP Niemiec: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Niemiec

GP Niemiec: najszybsze okrążenia wyścigu

Pierre Gasly wystartuje z końca stawki do Grand Prix Niemiec

Mercedes zwiększy swoje zaangażowanie w Williamsa?

Padok F1 zaskoczony nagłym odejściem Sergio Marchionne z Ferrari

McLaren potwierdza zainteresowanie Carlosem Sainzem

Ocon może przejść do Renault na sezon 2019?

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas wygrywa kwalifikacje w Brazylii, Hamilton rozbija samochód

Fin godnie zastąpił Angilka, który odpadł już na początku Q1.
Łukasz Godula, 11 listopada 2017, wyświetlenia: 3001<< | lista | T- | T+ | >>

Na Interlagos przez cały weekend pogoda straszy możliwymi opadami deszczu. Nie inaczej było dzisiaj, gdyż w kwalifikacjach pojawiły się krople deszczu, jednak nie wpłynęły zbyt mocno na ostatecznie wyniki. Mimo wszystko już na początku sesji doszło do małego dramatu, gdy z toru wypadł Lewis Hamilton.

Q1

Z wyjazdem na tor nie czekała ścisła czołówka mistrzostw, tymczasem w garażu Lance'a Strolla trwał wyścig z czasem, by wymienić uszkodzoną w trzecim treningu skrzynię biegów. Z niespodziewaną "pomocą" przyszedł Lewis Hamilton, popełniając na pierwszym mierzonym kółku ogromny błąd i wypadając z toru w drugim sektorze i rozbijając swój samochód na bandach. Od razu wywieszona została czerwona flaga i pojawił się samochód medyczny, gdyż Anglik dość mocno uderzył w bariery ochronne. Na szczęście mistrz świata bez problemu sam opuścił samochód.

Już po kilku minutach wrak samochodu Hamiltona został usunięty z pobocza i sesja została wznowiona. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy poza Strollem, u którego kończono naprawę. Ostatecznie jemu również udało się wyjechać na tor, tymczasem o problemach z silnikiem zaczął meldować Verstappen.

Wszyscy poza zawodnikami Ferrari wyjechali na super-miękkich oponach. Na czoło stawki wskoczył Raikkonen z czasem 1:09,405. Za nim meldował się Bottas i Vettel. Walka o przejście do Q2 po odpadnięciu Hamiltona była niezwykle zażarta. Ledwo zmieścił się w czołowej 15. Hartley, a tuż za nim znalazł się Wehrlein, dalej Gasly, Stroll i Ericsson. Wynik Strolla nad wyraz słaby, biorąc pod uwagę, że Massa wskoczył na czwarte miejsce, jednak Kanadyjczyk musiał radzić sobie niezbyt przygotowanym samochodem.

Q2

Z początkiem drugiej części czasówki Bottas został poinformowany o kroplach deszczu, które pojawiły się w pitlane, jednak nie zanosiło się póki co na większy deszcz. Mimo wszystko zawodnicy chcieli jak najszybciej zaliczyć pomiarowe kółko. Tymczasem bardzo dobrym czasem popisał się Bottas, wykręcając 1:08,901. Dalej mieliśmy Ferrari i przedzielonych przez Massę kierowców Red Bulla.

Pomiędzy wyjazdami innych kierowców, starty trenował Brendon Hartley, dla którego nie miało większego sensu kręcenie czasu okrążenia. Ze środka stawki bardzo dobry czas wykręcił Alonso, wskakując za Ricciardo. Nie udało się to Vandoorne'owi, który nie wszedł do Q3. Pozostałymi pechowcami byli Ocon, Grosjean i Magnussen. Tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:08,494.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się oczywiście bez Hamiltona, jednak dużą motywację do zastąpienia go miał Bottas. Fin szybko wyjechał na swój pierwszy przejazd i wykręcił czas 1:08,442. Szybciej o 0,082 sekundy pojechał Vettel, tymczasem Raikkonen był wolniejszy o 0,4 od Niemca. Za ich plecami meldowali się zawodnicy Red Bulla w kolejności Verstappen, Ricciardo. Walkę reszty stawki po pierwszym przejeździe wygrywał Perez, przed Hulkenbergiem i Alonso.

Drugie przejazdy rozpoczęły się na nieco ponad 2 minuty przed końcem czasówki. Na torze w tym czasie coraz mocniej padało. Vettel nie poprawił swojego czasu, jednak na wyżyny wskoczył Bottas, pokonując Niemca o 0,038 sekundy, tym samym zgarniając pole position. Na trzecim miejscu uplasował się Raikkonen, a na dalszych miejscach jedyną zmianą było wskoczenie Alonso na siódme miejsce, za Pereza.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.07.2018  Lewis Hamilton nie straci zwycięstwa w GP Niemiec
22.07.2018  GP Niemiec: wyniki wyścigu
22.07.2018  Lewis Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Niemiec
22.07.2018  GP Niemiec: najszybsze okrążenia wyścigu
21.07.2018  GP Niemiec: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca