F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2018

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lauda obawia się o rozwój F1 pod wodzą Liberty Media

Austriak nie jest przekonany do działań podejmowanych przez nowych właścicieli sportu.
Nataniel Piórkowski, 12 listopada 2017, wyświetlenia: 1640<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Niki Lauda przyznał, że obawia się o rozwój Formuły 1 pod wodzą Liberty Media.

Trzykrotny mistrz świata F1 i dyrektor niewykonawczy Mercedesa, tłumaczył w rozmowie z La Gazetta dello Sport, że działania nowych właścicieli sportu nie dają żadnej gwarancji sukcesu.

„Jestem zaniepokojony. Wiadomo, że nowi amerykańscy właściciele potrzebowali czasu, aby zrozumieć czym jest Formuła 1, ale ten okres dobiega końca. Martwi mnie to, jak wyobrażają sobie przyszłość. FIA, Chase Carey i Ross Brawn powtarzają, że potrzebujemy wyrównania osiągów, ale DNA Formuły 1 jest zupełnie odwrotne. Trzeba być głupcem, sądząc, że Grand Prix staną się bardziej atrakcyjne, jeśli co tydzień będziemy mieli innego zwycięzcę” – powiedział Austriak w rozmowie z włoskim dziennikiem.

„W Formule 1 chodzi przede wszystkim o rywalizację. Rozwijanie bolidów to jeden z istotnych fundamentów, podobnie zresztą jak odwaga kierowców. Zamiast tego próbuje się ukarać najlepsze zespoły i chronić zawodników tak, jak gdyby byli dziećmi, na przykład poprzez wprowadzenie Halo”.

Zapytany o to, czy Liberty ma rację dążąc do wprowadzenia do F1 tańszych silników, Lauda powiedział: „Tak i jestem przekonany, że wypracujemy w tej sprawie satysfakcjonujący kompromis. Źródło problemu jest jednak gdzie indziej. W perspektywie mamy wzrost kosztów o około 70 milionów euro z sezonu na sezon, a przychody zmalały. Co chcemy zrobić? Powinniśmy mieć pomysły na to, jak generować większe przychody, ale nie widziałem takich planów. Sean Bratches chciałby, aby kierowcy byli wyprowadzani na tor przez dzieci. Czy naśladowanie piłki nożnej to nowe pomysły?”

Lauda uważa, że F1 potrzebuje kompleksowego planu rozwoju, kładącego większy nacisk na najbardziej istotne problemy. „Potrzebujemy bardziej otwartego projektu. Na przykład limity budżetowe. To logiczne i właściwe rozwiązanie, ale potrzebujemy trzyletniego planu, by wcielić je w życie. Mamy pracowników. Co z nimi zrobimy? Dokonamy cięć etatów i wyrzucimy ich na bruk? Póki co Liberty ogłosiło tylko, że chce ograniczeń, ale nie wyjaśniło, w jaki sposób zamierza je wprowadzić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2018  Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy
21.12.2017  Lauda: Red Bull przepłacił podpisując nową umowę z Verstappenem
21.12.2017  Szefowie zespołów nie chcą, aby F1 rezygnowała z obecności grid girls
20.11.2017  Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR
01.11.2017  Lauda: Nowy bolid będzie bardziej odpowiadał stylowi jazdy Bottasa
Tagi:
Lauda N.
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ekwador15, 12.11.2017 13:58[!]
Dokładnie. Ciągle panuje mylne przekonanie, że jak nagle zacznie wygrywać Force India, Sauber,to sport stanie się lepszy. Nie jest to prawda. Ma wygrac najlepszy a nie na farcie ktoś inny. Dla mnie nie ma problemu z tym, że wiem, iż wygra tylko Mercedes, Ferrari lub Red Bull. Wyścigi typu ten w Baku uważa się za atrakcyjne, nie wiem jakim cudem, bo wypaczone są wyniki pięciami safety carami? Ze Stroll staje na podium? To jest atrakcyjne? ten sam stroll ktory non stop testując po calym sezonie startów, wczoraj w Brazylii stracił 1 sek do Massy i jest to praktycznie standard w kwalifikacjach, ta jego strata. A massa też już do tych naj naj lepszych nienależy. Jak Kubica wejdzie to Stroll bedzie dostawał po 1,5 sekundy w kwali od Polaka. I wielki sukces i hype podium Stroll, bo przed nim Massa miał awarię, Seb dostał kare, Lewis miał problemu z zagłowkiem. Super osiągnięcie. Gasly i Hartley jakoś z marszu weszli do F1 i może nie błysza ale juz wypadają podobnie do Strolla mając na koncie 1-2 wyscigi i a nie caly sezon i milion sesji testów na kazdym torze swiata.
mr_bean2000, 12.11.2017 13:59[!]
Cytat :
Trzeba być głupcem, sądząc, że Grand Prix staną się bardziej atrakcyjne, jeśli co tydzień będziemy mieli innego zwycięzcę

Czyli jestem głupcem ;)

@ekwador15 Ale nie chodzi o zwycięzców na farcie, a o to, żeby słabsze zespoły miały jakąkolwiek szanse na walkę z bogatszymi, niekoniecznie nawet o zwycięstwa, ale prezentowały silny poziom. Teraz są tłem.
sneer, 12.11.2017 14:03[!]
Cytat :
"W Formule 1 chodzi przede wszystkim o rywalizację."
Żartowniś. Od zawsze chodzi i chodziło o kasę i nic więcej. A w tym przypadku o to, że Mercedes ją straci na reformach.
Aeromis, 12.11.2017 14:18[!]
Cytat :
Wiadomo, że nowi amerykańscy właściciele potrzebowali czasu, aby zrozumieć czym jest Formuła 1, ale ten okres dobiega końca.
Poprzedni właściciele nic nie zrobili ze słabnącym zainteresowaniem F1 utrzymującym się przez kupę lat. Czy po roku ten okres dobiegł końca? Ja tak nie uważam.
Cytat :
Trzeba być głupcem, sądząc, że Grand Prix staną się bardziej atrakcyjne, jeśli co tydzień będziemy mieli innego zwycięzcę
No to przypominam rok 2012, bo tak właśnie było i ludziska byli zachwyceni. Ja nie byłem, bo powód ów "równowagi" był dla mnie zły, ale kibicom w absolutnej większości się to podobało.
Cytat :
Zamiast tego próbuje się ukarać najlepsze zespoły i chronić zawodników tak, jak gdyby byli dziećmi, na przykład poprzez wprowadzenie Halo
Lubię Laudę, jednak to on dziś został głupcem. Halo wprowadza FIA, a nie Liberty Media, w dodatku Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix poparło to rozwiązanie. Może po prostu w Brazylii jest dla niego za gorąco. ;)
Sar trek, 12.11.2017 14:26[!]
@ekwador15

Ja uważam, że wyścig w Azerbejdżanie był ciekawy, bo działo się bardzo dużo, bo był nieprzewidywalny wynik, bo kierowcy ze środka stawki dostali nagle szansę na naprawdę dobry wynik poprzez błędy/pech czołówki. Zwycięstwo Ricciardo było wtedy sensacją, bo nikt się tego nie spodziewał. Jednak, gdy każdy wyścig będzie wygrywał kto inny, to już nie będzie to taką sensacją i niespodzianką, że wygrał np. ktoś z poza czołowej dwójki.
Anderis, 12.11.2017 15:14[!]
Cytat :
Trzeba być głupcem, sądząc, że Grand Prix staną się bardziej atrakcyjne, jeśli co tydzień będziemy mieli innego zwycięzcę

Trzeba być głupcem, by uważać, że wyścigi Grand Prix są bardziej atrakcyjne, kiedy przed weekendem znamy już grono maksymalnie 3/4 kierowców, z których ktoś wygra wyścig z 95% prawdopodobieństwem i sytuacja jak i ekipy na czele nie zmieniają się prawie wcale przez 5 kolejnych lat.
bartoszcze, 12.11.2017 15:25[!]
Cytat :
próbuje się ukarać najlepsze zespoły i chronić zawodników tak, jak gdyby byli dziećmi

"Akceptuję 20% ryzyko śmierci, ale nie więcej" N.Lauda
Yurek, 12.11.2017 15:32[!]
Ciekawe, czy Lauda będąc w Jaguarze też się cieszył, że wygrywają jedynie Ferrari, McLaren i Williams, czy "był głupcem".
bartoszcze, 12.11.2017 15:32[!]
@ekwador15
Nie muszą wygrywać, wystarczy że mają realną szansę stanąć na podium. W tym sezonie na podium mieliśmy 1 (słownie: jeden) raz kierowcę spoza 3 czołowych ekip, a i tak sezon się skończył przed czasem.
baron, 12.11.2017 15:34[!]
@2up

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca