F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tilke: Myślimy nad wprowadzeniem jednej modyfikacji toru Yas Marina

Celem zmiany miałoby być zapewnienie kierowcom większych szans wyprzedzania.
Nataniel Piórkowski, 27 listopada 2017, wyświetlenia: 2542<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Projektant torów Formuły 1- Hermann Tilke, zdradził, że jego firma bierze pod uwagę wprowadzenie jednej zmiany w układzie toru Yas Marina, która powinna zwiększyć szanse wyprzedzania.

Po niedzielnym wyścigu o Grand Prix Abu Zabi Lewis Hamilton, który dojechał do mety na drugim miejscu z niewielką stratą do zespołowego partnera z Mercedesa – Valtteriego Bottasa, przekonywał, że nie miał praktycznie żadnych szans na podjęcie walki o awans na pozycję lidera.

„Mamy pomysł, aby zmienić jeden zakręt toru. Ogólnie byłaby to bardzo mała korekta, ale być może miałaby wielki wpływ na ściganie. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy” – powiedział Tilke w rozmowie z telewizją Sky, zaprzeczając przy tym, iż pod uwagę brane jest usunięcie szykany, jaką tworzą obecnie zakręty numer cztery i pięć.

Pytany o powody tego, iż wyprzedzanie w Formule 1 jest tak trudne, Tilke odparł: „Szybszy bolid jechał przed wolniejszym – w takiej sytuacji nie ma szans na wyprzedzanie. Jeśli wyścig ułoży się w ten sposób, to co można zrobić? Jak poradzić sobie z problemem wyprzedzania, gdy szybszy bolid jedzie z przodu, a wolniejszy z tyłu? Może wina leży po dwóch stronach: bolidu i toru”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2017  Bottas wygrywa finał sezonu w Abu Zabi
25.11.2017  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
25.11.2017  Hamilton najszybszy w ostatnim treningu tego sezonu
14.11.2017  Pirelli opublikowało wybory zespołów na Grand Prix Abu Zabi
11.10.2017  GP Abu Zabi chce utrzymać status finałowej eliminacji sezonu
Tagi:
Yas Marina
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Titheon, 27.11.2017 13:06[!]
Problem wyprzedzania, gdy bolid szybszy jedzie z przodu? No to ciekawe. Od zawsze byłem przekonany, że wyprzedza właśnie szybszy wolniejszego i idea jest taka, że szybszy ma jechać przed wolniejszym... A tymczasem okazuje się, że trzeba zrobić wszystko, żeby wolniejszy wyprzedzał szybszego. Może zamiast przerabiać wszystkie tory po kolei, zrobią po prostu coś z tą nieszczęsną aerodynamiką w bolidach? Niby mądrzy ludzie, a takie głupoty wygadują, że się przykro robi. Jak ktoś jest szybszy to znajdzie sposób żeby wyprzedzić wolniejszego. A jeśli nie... to widocznie nie jest odpowiednio szybszy. I koniec filozofii. Trzeba ustalić dlaczego się nie da wyprzedzać, a nie robić wszystko żeby na torze było jak najwięcej wyprzedzania (często sztucznego).
SkC, 27.11.2017 13:41[!]
Zrezygnowałbym z DRSu a powrócił do zwykłego mocniejszego KERSu. Torowi Yas Marina nic raczej nie pomoże.
rosomeister, 27.11.2017 13:46[!]
Można byłoby zrezygnować z szykany przed pierwszą długą prostą. Pojawiłaby się kolejna szansa na manewr
bartoszcze, 27.11.2017 14:13[!]
W oryginalnym tekście było, że nie rozważają likwidacji szykany przed nawrotem.
rno2, 27.11.2017 14:26[!]
Szykana przed nawrotem nie może zostać zlikwidowana z uwagi na brak wystarczającej ilości pobocza za nawrotem (przy likwidacji szykany bolidy dojeżdżałyby do nawrotu z dużo większą prędkością).
Sasilton, 27.11.2017 15:03[!]
Powodem braku wyprzedzania są ciasne zakręty pod katem 90 stopni. W Sochi jest to samo.
Jak tu wyprzedzać, a jak trzeba zwalniać by nie wjechać w przeciwnika. Nie ma miejsca by się napędzić.
ekwador15, 27.11.2017 15:09[!]
Skoro Lewis na pewnym etapie wyścigu odrabial do Bottasa, a Max do Kimiego, to co on gada, ten Tilke, że szybszy jedzie z przodu to trudno, by wolniejszy z tyłu mógł wyprzedzić. Lewis miał bottasa w zasiegu DRS ale 3 sektor nadchodzil i jadac tak blisko tracił niemal 1 sek w trzecim sektorze, pozniej do konca drugiego znow byl w zasiegu DRS i znow tracił w 3 sektorze.
macieiii, 27.11.2017 17:07[!]
szykana w s1 jest przy nawrocie do trybuny Ferrari, także chcieć coś tam kombinować to nie takie proste ;p Dla mnie, to o czym się mówi mogłoby wyglądać jak szybka szykana w Australii
ICEman, 27.11.2017 18:08[!]
Tor w Abu Zabi jest ładny ale zakręty są za ciasne aby podjać próbe ataku
---, 27.11.2017 20:52[!]
Myślę, że zrobią coś takiego, że zakręt w lewo zrobią w połowie drogi między T5 a T7 (żeby było trochę runoffu przed trybuną) a do długiej prostej będzie tylko lekki łuk, dociągnięcie, podobnie jak T15 w Bahrajnie. Tak jak tutaj: https://milermete.../?r=7171692&rf=1

Ewentualnie jakiś zakręt coś pomiędzy T6 w Meksyku a sekcją T7-T8 w Malezji.
Pawcio23, 27.11.2017 22:01[!]
W oryginalnym tekście było, że nie rozważają likwidacji szykany przed nawrotem.prawda.
ładnie to szerzyc dezyinformacje f1wm.pl ?
marios76, 28.11.2017 07:58[!]
Jedna zmiana z korzyscia dla tego toru? Mam recepte: zmiana tego GP! Najlepiej na cos w Europie ;)

@Titheon Polemizowalbym, aczkolwiek masz duzo racji. Ale- nawet boksy i zmiana opon nie gwarantowaly realnej spokojnej proby wyprzedzania wolniejszego rywala, za ktorym sie wyladowalo. Verstappen od Raikkonena i Hamilton od Bottasa byli szybsi. Czy musieli wyprzedzic? Niekoniecznie, ale nie mielismy zadnej walki, zero ekscytacji. Najjasniejszy punkt wyscigu, to moim zdaniem walki Alonso z Massa. Bylo troche nekania i po szescsetczterdziestudziewieciu probach w koncu sie udalo ;) Czyli problem jest :/
Titheon, 28.11.2017 08:35[!]
Problem jest, ale w tym sezonie, bardziej niż w innych, wynika ze specyfiki bolidów :) Od początku sezonu było mówione, że strasznie ciężko będzie się utrzymać za innym kierowcą, właśnie przez aerodynamikę. Wiedzieli o tym wszyscy od początku, dlatego nie rozumiem, dlaczego na siłę próbuje się dopiero teraz zmienić układ jakiegoś toru...

No a inna sprawa to to, o czym ktoś już wspomniał - zakręty 90 stopni. Idą w te tory uliczne a nie prawdziwie wyścigowe i potem jest jak jest.
nickolas, 28.11.2017 18:12[!]
@Titheon nie skumałeś, sorry. Szybszy nie znaczy lepszy!
Tu jest w znaczeniu - prędkość MAX na prostej. A nie 'szybszy na całym kółku'.
Przykład? Alonso przegrywa tytuł mistrza kiedy utknal za Renault...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca