F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1

Firma nie uważa, aby seria GP zapewniała możliwości transferu technologii do aut drogowych.
Nataniel Piórkowski, 4 grudnia 2017, wyświetlenia: 1771<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michelin wyklucza możliwość zaangażowania się w najbliższej przyszłości w Formułę 1.

Francuska firma, która po raz ostatni dostarczała ogumienie do serii Grand Prix w sezonie 2006, rozważała powrót do sportu przy okazji ostatniej procedury przetargowej FIA. Szef koncernu – Pascal Couasnon podkreśla jednak, że na chwilę obecną Michelin nie jest zainteresowany Formułą 1.

„Nie będziemy uczestniczyć w serii, która nie zapewnia nam żadnych wyzwań i nie daje możliwości transferu technologii do samochodów drogowych” – stwierdził w rozmowie z magazynem Speed Week.

„W Formule 1 nie możemy nawet wykorzystywać 18-calowych obręczy kół, a opony są stworzone w taki sposób, aby wytrzymywać krótkie przejazdy. Nie jesteśmy tym zainteresowani” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
25.07.2015  Horner: Finanse nie powinny decydować o wyborze dostawcy opon
22.07.2015  Ecclestone zadecyduje o nowym kontrakcie na dostawę opon
09.07.2015  Couasnon: Michelin może przywrócić element ekscytacji do F1
20.06.2015  Pirelli zaskoczone odważnymi propozycjami Michelin
Tagi:
Michelin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 04.12.2017 10:14[!]
oho. michelin pokazal f1 faka. niezle. ciekawe co na to goodyear.
JuJu_Hound, 04.12.2017 10:17[!]
Relacje obu podmiotów nie są idealne od czasu GP USA 2005
kumien, 04.12.2017 10:39[!]
Bez powrotu do tankowania zmiana dostawcy opon nie ma sensu. Dziwię się, że Liberty od tego nie zaczęła zmiana w F1.
bartoszcze, 04.12.2017 12:16[!]
Po prostu nie potrafią zrobić opon.
Jacobss, 04.12.2017 12:36[!]
@JuJu_Hound

To nie ma nic wspólnego z USA 2005. Po prostu Michelin nie jest zainteresowany serią, która nie stwarza żadnych możliwości rozwoju. Bo co to za rozwój, kiedy nie ma konkurencji pośród opon i jest zakaz testów? Jak się rozwijać?

W ogóle ludzie wracają do tego USA 2005, zapominając że wtedy był głupi przepis zakazujący zmiany opon przez cały wyścig i że w następnym roku, kiedy już były zmiany opon dopuszczone to nie było żadnego problemu podczas wyścigu w USA.

@bartoszcze

Co za bzdety. Kimś, kto nie potrafi zrobić opon jest raczej Pirelli. Od 6 lat miotają się z lewa w prawo i z prawa na lewo. Albo się rozlatują, albo są tak twarde, że kierowcy nie potrafią ich dogrzać i nie dają żadnej przyczepności. A jak się je ciśnie to zaraz się przegrzewają i rozlatują. W tym sezonie nie było wcale wiele lepiej, o czym świadczy że hardy praktycznie w ogóle nie były używane.
bartoszcze, 04.12.2017 13:01[!]
@Jacobss
Michelin nie potrafi zrobić opon w obecnej specyfikacji, wyraźnie powiedzieli że oni tylko niskoprofilowe mogą, a jak trudniejsze, to nie.
Pirelli natomiast robiło takie opony jakie u nich zamawiano, i to przy bardzo ograniczonej możliwości testowania...
rno2, 04.12.2017 14:48[!]
@Jacobss
Pirelli robi takie opony, jakie im każą. Te rozlatujące się po jednym kółku to nie był ich wymysł, czy ich nieudolność. Po prostu o takie zostali poproszeni i takie stworzyli.
Poza tym nie można generalizować, że opony albo się rozpadają po kilku minutach, albo są twarde jak kamień. Zbyt wiele zmiennych leży po stronie torów, żeby zwalać całą odpowiedzialność na gumy...
mich909090, 04.12.2017 22:11[!]
I dobrze. Mogą się wypchać z tymi 18 calowymi obręczami. Wyglądają idiotycznie w bolidzie F1.
buran70, 05.12.2017 13:13[!]
@bartoszcze

Widzę, że niewiele wiesz o produkcji opon, to trochę oświecę. Duzo trudniej jest zrobić oponę niskoprofilową niż balon wysokoprofilowy jaki jest w F1.
Zresztą w sklepie porównaj ceny opon niskoprofilowych i standardowych - po niej widać różnice w doborze materiałów i trudności wykonania.
bartoszcze, 06.12.2017 08:12[!]
@buran70
Faktycznie, ceny niskoprofilowych opon do F1 ostatnio w markecie wyższe niż standardowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca