F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

18.02.2018

Robert Kubica przetestuje prototyp LMP1 Manora

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Wejdą one w życie od sezonu 2018.
Nataniel Piórkowski, 7 grudnia 2017, wyświetlenia: 2243<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA ogłosiła wprowadzenie zmian w systemie kar cofnięcia na starcie. Wejdą one w życie od sezonu 2018.

Wraz z kolejnymi rundami minionej kampanii coraz więcej kierowców otrzymywało kary cofnięcia na starcie w związku z wymianę komponentów silnika. Dyrektor sportowy F1 – Ross Brawn stwierdził nawet, że stanowiło to "farsę" wyścigów Grand Prix. Dodatkowo obawiano się, że w przyszłym roku sytuacja ulegnie pogorszeniu, ze względu na ograniczenie regulaminowej puli jednostek napędowych do trzech na sezon.

Podczas środowych obrad Światowej Rady Sportu Motorowego, ustalono nową strukturę kar. Od sezonu 2018 każdy kierowca, który zostanie cofnięty o więcej niż 15 miejsc na starcie wyścigu, będzie musiał wyruszyć do wyścigu z końca stawki. Zamiast określania ustawienia na starcie na bazie tego, jak wiele kar na starcie otrzymali poszczególni kierowcy, od przyszłego roku będzie dochodziło do tego na podstawie kolejności, w jakiej dokonywano wymiany komponentów jednostki napędowej.

W oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać: „Zatwierdzono także zmiany w systemie kar związanych z jednostkami napędowymi. Jeśli kierowca otrzyma karę przekraczającą 15 pozycji na starcie, będzie zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z końca stawki. Jeśli więcej niż jeden kierowca otrzyma tego typu karę, to obaj będą zobowiązywani do startu z końca stawki, przy czym ich pozycje będą określone na podstawie kolejności, w jakiej dopuścili się złamania przepisów”.

FIA ogłosiła także inne zmiany w przepisach na sezon 2018.

• Przepisy dotyczące procedury startu lub kontynuowania wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.
• Możliwość wprowadzenia zmian w harmonogramie weekendów Grand Prix, aby zapewnić większą elastyczność promotorom (przykład GP USA 2017).
• Wprowadzenie zasady, że testy dawnych bolidów mogą odbywać się jedynie na torach, które w danej chwili dysponują licencją FIA Grade 1 lub 1T.
• Wprowadzenie wyjątku użycia dawnych bolidów podczas imprez demonstracyjnych, jakie nie stanowią testów. Nie można w ich trakcie pokonać więcej niż 50 kilometrów, a w użyciu muszą być specjalne opony wyprodukowane przez oficjalnego dostawcę ogumienia.
• Zapewnienie, że olej nie będzie wykorzystywany jako paliwo.
• Wprowadzenie szczegółowej specyfikacji oleju.
• Wprowadzenie minimalnej wagi oraz wielkości baterii.
• Zmiana pozycji mocowania kamer oraz lusterek aby umożliwić instalację halo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2018  Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu
16.02.2018  Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi
16.02.2018  Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1
10.02.2018  Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu
07.02.2018  Vasseur: Ostatnie zmiany nie mają znaczącego wpływu na F1
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 07.12.2017 20:15[!]
Łał!
Cóż za fundamentalna zmiana!
Ciekawe czy długo nad tym myśleli... :)
RY2N, 08.12.2017 08:19[!]
najlepsze jest to, że jak 19 kierowców dostanie karę startu z końca stawki, to ten najwcześniejszy będzie startował z pierwszego rzędu
dejacek, 08.12.2017 12:14[!]
to już nie jest prawdziwa F1 i ma coraz mniej wspólnego ze sportem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca