F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.02.2018

GP Argentyny może powrócić do kalendarza F1 już w 2019 roku

Vettel: Ferrari dokonało dużych postępów z nowym bolidem

Toro Rosso podało harmonogram jazd na pierwszą sesję w Barcelonie

24.02.2018

Sezon 2018: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Kubica jako pierwszy sprawdzi na torze nowy bolid Williamsa

Ricciardo rozpocznie przygotowania do sezonu z Red Bullem

Renault nie przedstawiło we wtorek rzeczywistego bolidu R.S.18

Alonso: Nadchodzą dobre czasy dla McLarena

Galeria: Shakedown Saubera C37

Wolff liczy na szybkie sfinalizowanie rozmów w sprawie umowy Hamiltona

23.02.2018

Robert Kubica weźmie udział w pierwszych testach w Barcelonie

Rowland będzie pełnił funkcję młodego kierowcy Williamsa w sezonie 2018

Boullier: McLaren nie poszedł na kompromisy projektując bolid MCL33

Brown: Nowe malowanie bolidu pokazuje, że McLaren słucha swoich fanów

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Massa: Dzięki nowym bolidom kierowcy nie muszą jeździć jak babcie

Brazylijczyk porównuje obecne konstrukcje F1 do tych z sezonów 2006, 2007 i 2008.
Nataniel Piórkowski, 27 grudnia 2017, wyświetlenia: 2010<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Felipe Massa potwierdza, że nowe bolidy Formuły 1 stanowią zdecydowanie większe wyzwanie dla kierowców niż konstrukcje wykorzystywane w sporcie przed sezonem 2017.

Ze względu na znaczącą poprawę poziomu docisku, zawodnicy serii Grand Prix musieli zmienić swój styl jazdy, dostosowując się na przykład do wyższych prędkości z jakimi od tego roku pokonują zakręty.

Massa, który zdecydował się na zakończenie kariery w F1, sugeruje, że nowe bolidy są bliskie tym, jakie były wykorzystywane w sporcie przed dziesięcioma laty. „Na pewno będę pamiętał, że bolid z sezonu 2017 jest miły w prowadzeniu. Gdy nim jeździsz masz fajne odczucia pod względem przeciążeń i wymagań fizycznych. Wydaje mi się, że gdy w tym bolidzie chcesz pokonać perfekcyjne okrążenie to musisz być prawdziwym kierowcą. Nie jest tak jak w przeszłości, gdy kończyły się opony i musiałeś jechać jak babcia”.

„Teraz musisz jeździć jak kierowca. Jest podobnie jak miało to miejsce w 2006, 2007 i 2008 lub nawet jeszcze wcześniej. Masz bolid gotowy do tego, by wszystko zaakceptować. Kierowca naprawdę musi ryzykować i prowadzić go w pewny, agresywny sposób” – przekonywał Brazylijczyk.

Massa dodaje, że wyzwaniem pozostaje kwestia wyprzedzania. „Musi zmienić się tylko jedna rzecz. Trzeba zrozumieć, w jaki sposób można poprawić trzymanie się w bliskiej odległości za rywalem. Mamy olbrzymi docisk, ale potrzebujemy powietrza. Jeśli nie masz przed sobą powietrza, bo jedziesz za innym kierowcą to automatycznie tracisz docisk i przyczepność. Gdyby Liberty udało się dociec, w jaki sposób można poprawić te bolidy, zmieniając na przykład projekt podłogi lub innych rzeczy i zapewniając w ten sposób bliższą walkę, na pewno pozytywnie wpłynęłoby to na widowisko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.02.2018  Stroll: Nie uważam, bym otrzymywał wskazówki od Massy
15.12.2017  Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy
07.12.2017  Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia
23.11.2017  Stroll: Nowy kierowca Williamsa powinien być graczem zespołowym
20.11.2017  Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej
Tagi:
Massa F.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca