F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Massa: Dzięki nowym bolidom kierowcy nie muszą jeździć jak babcie

Brazylijczyk porównuje obecne konstrukcje F1 do tych z sezonów 2006, 2007 i 2008.
Nataniel Piórkowski, 27 grudnia 2017, wyświetlenia: 2340<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Felipe Massa potwierdza, że nowe bolidy Formuły 1 stanowią zdecydowanie większe wyzwanie dla kierowców niż konstrukcje wykorzystywane w sporcie przed sezonem 2017.

Ze względu na znaczącą poprawę poziomu docisku, zawodnicy serii Grand Prix musieli zmienić swój styl jazdy, dostosowując się na przykład do wyższych prędkości z jakimi od tego roku pokonują zakręty.

Massa, który zdecydował się na zakończenie kariery w F1, sugeruje, że nowe bolidy są bliskie tym, jakie były wykorzystywane w sporcie przed dziesięcioma laty. „Na pewno będę pamiętał, że bolid z sezonu 2017 jest miły w prowadzeniu. Gdy nim jeździsz masz fajne odczucia pod względem przeciążeń i wymagań fizycznych. Wydaje mi się, że gdy w tym bolidzie chcesz pokonać perfekcyjne okrążenie to musisz być prawdziwym kierowcą. Nie jest tak jak w przeszłości, gdy kończyły się opony i musiałeś jechać jak babcia”.

„Teraz musisz jeździć jak kierowca. Jest podobnie jak miało to miejsce w 2006, 2007 i 2008 lub nawet jeszcze wcześniej. Masz bolid gotowy do tego, by wszystko zaakceptować. Kierowca naprawdę musi ryzykować i prowadzić go w pewny, agresywny sposób” – przekonywał Brazylijczyk.

Massa dodaje, że wyzwaniem pozostaje kwestia wyprzedzania. „Musi zmienić się tylko jedna rzecz. Trzeba zrozumieć, w jaki sposób można poprawić trzymanie się w bliskiej odległości za rywalem. Mamy olbrzymi docisk, ale potrzebujemy powietrza. Jeśli nie masz przed sobą powietrza, bo jedziesz za innym kierowcą to automatycznie tracisz docisk i przyczepność. Gdyby Liberty udało się dociec, w jaki sposób można poprawić te bolidy, zmieniając na przykład projekt podłogi lub innych rzeczy i zapewniając w ten sposób bliższą walkę, na pewno pozytywnie wpłynęłoby to na widowisko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2018  Massa: Vettel popełnił więcej błędów w tym sezonie niż Ferrari
02.10.2018  Massa: Polecenia zespołowe są częścią Formuły 1
12.08.2018  Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017
10.08.2018  Massa rozumie decyzję Ricciardo o przejściu do Renault
27.05.2018  Perez: Verstappen nie wyciąga wniosków ze swoich błędów
Tagi:
Massa F.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca