F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Honda traktuje tegoroczny silnik jako opcję awaryjną na sezon 2018

Yusuke Hasegawa zaznacza, że jego firma będzie nadal korzystać z pomocy konsultantów.
Nataniel Piórkowski, 30 grudnia 2017, wyświetlenia: 5168<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda traktuje tegoroczną jednostkę napędową jako opcję awaryjną w przypadku wystąpienia problemów z silnikiem przygotowywanym na sezon 2018.

Przed startem minionych mistrzostw świata Honda zdecydowała się na wprowadzenie bardzo znaczących zmian w koncepcji swojej jednostki napędowej, co w efekcie doprowadziło do poważnych problemów z niezawodnością. Wiadomo, że japońska firma utrzyma obecną koncepcję prowadząc prace rozwojowe z myślą o nadchodzącej kampanii. Jeśli nowa generacja silnika zawiedzie podczas testów, Scuderia Toro Rosso będzie mogła skorzystać ze specyfikacji 2017.

„Utrzymanie tej samej koncepcji silnika stanowi duże ułatwienie” – powiedział odchodzący ze stanowiska szef projektu Hondy w Formule 1, Yusuke Hasegawa. „Potrzebujemy lepszych osiągów i niezawodności. Na tym etapie sezonu stoją one na znacznie wyższym poziomie. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w sprawie kompletnej specyfikacji na kolejną kampanię, ale przynajmniej mamy opcję awaryjną, czyli obecną jednostkę. Jestem przekonany, że możemy dobrze zacząć nadchodzący sezon”.

„Wprowadziliśmy zmiany w koncepcji silnika względem tej, która była w użyciu w 2016 roku. Nie ma żadnych wątpliwości, że były one koniecznie. Uważamy, że poszliśmy we właściwym kierunku. Największym problem polegał na tym, że nie ukończyliśmy prac na czas rozpoczęcia zimowych testów”.

Hasegawa jest przekonany, że nowa koncepcja silnika pozwoli Hondzie nawiązać rywalizację z rywalami. „Zdecydowaliśmy się na niemal taką samą koncepcję jak nasi konkurenci, więc pod tym względem nie ma powodu, dla którego nie mielibyśmy ich doścignąć”.

W tym roku Honda postanowiła skorzystać z pomocy zewnętrznych konsultantów. Japoński koncern nie zdradza jednak szczegółów tej współpracy – ma jednak w planach jej kontynuowanie i rozszerzanie. „Nawiązaliśmy wiele relacji z innymi partnerami, których tożsamości nie ujawniamy. Możemy dostrzec rezultaty tego projektu. Chcemy kontynuować tę współpracę. Nie widzimy powodu, aby z niej rezygnować. Pragniemy nawet ją rozszerzyć. Wiele osób sądzi, że Honda próbowała poradzić sobie sama. To nieprawda. Nie widzimy problemu w korzystaniu z zasobów zewnętrznych i to robimy. Oczywiście są pewne ograniczenia i przeszkody, na przykład bariera językowa, geograficzna czy przedmiotowa, więc praca nie jest prosta. Musimy zmaksymalizować nasze wewnętrzne zdolności, ale nie sprzeciwiamy się korzystaniu z zasobów zewnętrznych. Ten proces się rozwija”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.08.2018  Verstappen nie martwi się częstymi karami nakładanymi na Toro Rosso
03.08.2018  Tost: Szczęśliwie dla nas McLaren popełnił błąd rozstając się z Hondą
02.08.2018  Horner: Sezon 2019 będzie przejściowym dla Red Bulla i Hondy
23.07.2018  Mateschitz: Red Bull oraz Honda celują w sam szczyt
22.07.2018  Pierre Gasly wystartuje z końca stawki do Grand Prix Niemiec
Tagi:
Honda
Toro Rosso
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 30.12.2017 16:52[!]
Jako "opcję awaryjną" - trafione w punkt! ;)

Prawdę mówiąc, współczułem nie tylko McLarenowi (i Alonso), ale i samej Hondzie - a to najgorsze, co taka marka może usłyszeć.
tcx, 31.12.2017 00:22[!]
Nie podoba mi się, że korzystają z konsultantów.
Konsultant może być wybitny w swojej dziedzinie, ale jeżeli nie będzie znał całego projektu, a jedynie jego wycinek, to w końcu nie da się tego tak poskładać jak w przypadku projektu, nad którym pracuje spójna ekipa ekspertów wewnątrz jednej firmy. Takie podejście sprawdza się w niższych seriach wyścigowych, ale w F1 jest walka najlepszych z najlepszymi.
dan193t, 31.12.2017 09:55[!]
@tcx
Jest to raczej walka Hondy z najlepszymi.
hds.147, 31.12.2017 16:23[!]
Czyżby projekt silnika na 2018 nie szedł tak dobrze, jak chwalili się jeszcze podczas sezonu 2017 ? Swoją drogą samo stwierdzenie, że silnik z poprzedniego sezonu będzie opcją awaryjną jakby nowy nie wyszedł jest kompromitacją, a w "ustach" Hondy, biorąc po uwagę, że w 2017 mieli najgorszy silnik w stawce, dla mnie to totalne sepuku....
Powodzenia STR na przyszły sezon życzę ;)
mr_bean2000, 31.12.2017 17:00[!]
@jpslotus72 Współczuć to można np. Cosworthowi, który nie miał szans wejść z własnym silnikiem ze względu na pieniądze. Honda pakuje góry zielonych, a i tak nie ma z tego żadnego efektu. To zakrawa na amatorszczyznę.
marios76, 31.12.2017 22:02[!]
Jeżeli to ścierwo z obecnego sezonu, już jest okrzykniete opcja silnika na rok 2018, to aż jestem ciekaw co udało im się wyprodukować? :)

Honda MUSI tez sobie zdawac sprawe, ze to NAPRAWDE awaryjna opcja :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca