F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari

Po raz ostatni Scuderia kontaktowała się z Brytyjczykiem w 2014 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 stycznia 2018, wyświetlenia: 2681<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, ujawnił, że w przeszłości odrzucił trzy oferty współpracy z Ferrari.

Newey, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów Formuły 1, zdobywał mistrzowskie tytuły z takimi zespołami jak Williams, McLaren i Red Bull. W swojej karierze nigdy nie współpracował z najstarszym i najbardziej utytułowanym teamem w stawce – Ferrari.

„Trzy razy było blisko” – powiedział Newey. „Pierwszy raz w czasach mojej kariery w IndyCar. Gdy Ferrari postanowiło zbudować własny bolid IndyCar (wówczas CART) zaoferowało mi dołączenie do ekipy jako główny projektant. Nie uważałem jednak, aby było to właściwe posunięcie więc odrzuciłem propozycję”.

„Później pojawiła się dużo poważniejsza. W 1996 roku Jean Todt złożył mi ofertę dołączenia do Scuderii jako dyrektor techniczny. Wtedy na moim biurku leżały więc propozycje kontynuowania współpracy z Williamsem, dołączenia do McLarena lub związania się z Ferrari. Długo nad tym myślałem, ale dopiero co założyłem rodzinę i postanowiłem pozostać w Wielkiej Brytanii” – dodał.

Ostatnią próbę pozyskania Neweya Ferrari podjęło w 2014 roku, gdy wraz z wejściem w życie nowych przepisów z zakresu jednostek napędowych Red Bull stracił dominującą pozycję w Formule 1. „Stało się jasne, że Renault jest daleko w tyle za Mercedesem, a do pewnego stopnia także za Ferrari – w dodatku w perspektywie bez wyraźnego końca. Renault nie wydawało się skłonne wpompować dużych pieniędzy, aby naprawdę rozwiązać problem. Było to przygnębiające i budziło niepokój”.

„Znajdowałem się w patowej sytuacji. Nie chciałem odejść z Red Bulla, bo czułem się tam jak w domu i od samego początku byłem mocno zaangażowany we współpracę z Christianem [Hornerem]. Zbudowaliśmy tę drużynę na popiołach Jaguara, doprowadzając ją do stanu, w którym znajduje się obecnie. Nie chciałem odejść, ale jednocześnie pragnąłem uniknąć scenariusza, gdzie działałbym w zespole, którego jedna ręka jest uwiązana za plecami, gdzieś w dziale silnikowym. To była bardzo trudna decyzja. Ferrari złożyło mi wtedy niesamowitą ofertę – naprawdę bardzo atrakcyjną. Było wiele bezsennych nocy, gdy myślałem o tym, co zrobić i z kim mam pracować. Koniec końców uznałem, że odejście z Red Bulla byłoby niewłaściwe” – wyjaśniał Brytyjczyk.

W opublikowanej pod koniec ubiegłego roku książce How To Build A Car Newey ujawnił, że „absurdalnie wysoka” oferta Ferrari byłaby w stanie zapewnić mu życie „gwiazdy filmowej”. Miała być ona dwa razy większa od wynagrodzenia, jakie otrzymywał wówczas w Red Bullu. Brytyjczyk zdradził ponadto, że był zaangażowany w pewne rozmowy z Mercedesem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.06.2018  Adrian Newey dementuje plotki o możliwym przejściu do Renault
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
05.06.2018  Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
11.03.2018  Pierre Wache został dyrektorem technicznym Red Bull Racing
24.05.2017  Newey: Monako nie jest dla Red Bulla tak dużą szansą jak w sezonie 2016
Tagi:
Newey A.
Ferrari
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
viertolcia, 09.01.2018 19:11[!]
podobno Ferrari zaproponowało mu 20mln€ / sezon, a do zostania w RedBullu oprócz górnolotnych idei skłoniło go... wyrównanie oferty Ferrari przez Mateschitza + dołożenie opcji z hypercarem AM. A co do książki, już czeka na swoją kolej na półce, w "międzyczasie" przeczytałem pierwszy rozdział o jego dzieciństwie i musze powiedzieć, ze jestem w szoku, bo jak na podstawie wywiadów uważałem Newey'a za takiego mruka, to w książce wykazuje się naprawdę sporym poczuciem humoru (historia z hamburgerem rozbawiła mnie do łez).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca