F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2018

Brown: Vandoorne nie jest wystarczająco agresywny w Formule 1

Hartley: W ostatnich wyścigach spełniłem postawione przede mną warunki

Doornbos: Mercedes może zatrudnić Ocona już na sezon 2019

Szafnauer: Potwierdzimy umowę ze Strollem gdy wyjaśni się przyszłość Ocona

Kubica otrzymał propozycję funkcji kierowcy rozwojowego Ferrari?

Vettel: Zbyt długo zajęło nam zrozumienie błędów

Alonso chciałby sprawdzić nową kamerę pokładową w F1

Mercedes zmodyfikował felgi w obawie przed protestem Ferrari

22.10.2018

Stroll może zadebiutować w Force India przy okazji testów w Abu Zabi

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Brytyjczyk zdradził, iż do sprawdzania nowych pomysłów wykorzystywana jest platforma eSportowa.
Mateusz Szymkiewicz, 12 stycznia 2018, wyświetlenia: 3672<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były dyrektor techniczny m.in. Williamsa – Pat Symonds, zdradził, że nowi właściciele Formuły 1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na polach startowych.

Brytyjczyk jest aktualnie członkiem grupy specjalistów powołanej przez dyrektora sportowego F1 – Rossa Brawna, której zadaniem jest zdefiniowanie kierunku, w jakim ma w przyszłości podążać dyscyplina. Jak zdradził Symonds, Formuła 1 wykorzystuje platformę eSportową do sprawdzania potencjalnych zmian w przepisach.

„Chętnie korzystamy z wirtualnego środowiska, by przetestować część nowych regulacji” – powiedział Pat Symonds. „Wtedy możemy spojrzeć na statystyki. Daje ci to szansę na zrobienie rzeczy, których nie można symulować w normalnych okolicznościach. Dam wam przykład czegoś, o czym myśleliśmy w tym roku. Przez wiele lat układ na starcie jest według naprzemiennej formacji. Wiemy, że jednym z naszych problemów jest fakt, że wypuszczamy na tor najszybszy bolid i separujemy go od reszty. Był czas, kiedy dwa bolidy startowały obok siebie, a nawet był moment, z którego mamy zdjęcie w naszej sali konferencyjnej w Londynie, najprawdopodobniej z Monzy, gdzie cztery bolidy ruszały z pierwszego rzędu”.

„Co mogłoby się stać, gdybyśmy to zrobili ponownie? To nie jest rzecz, którą można łatwo symulować. Możemy z tym pójść do naszej grupy od eSportu i powiedzieć im «Chłopaki, zmieńmy ustawienie na starcie, zróbmy dwadzieścia wyścigów». Nie muszą one mieć 300 kilometrów. Interesują nas tylko pierwsze trzy okrążenia. Później zobaczymy co się stanie. Będziemy mieli jeszcze bardziej ekscytujące pierwsze okrążenie czy gigantyczną kolizję w zakręcie? Robiąc takie rzeczy i patrząc na nie ze statystycznego punktu, możemy zacząć rozumieć takie rzeczy. Daje nam to też możliwość podejmowania decyzji opartych na faktach”.

Symonds przyznał, że decyzja o przeprowadzaniu symulacji jest słuszna, powołując się na przykład zmiany formatu kwalifikacji na początku 2016 roku, które przybrały format eliminacji i okazały się być ogromnym rozczarowaniem. „Niektórzy mogą pamiętać, że kilka lat temu ktoś, kto już nie jest zaangażowany w F1, stwierdził, że świetnym pomysłem będzie zmiana procedury kwalifikacji i spełniono jego kaprys. Nie przeprowadzono żadnej symulacji. Kilka osób z dwucyfrowym ilorazem inteligencji spotkało się i uznało, iż to będzie katastrofa, a mimo to projekt ten poszedł dalej i okazało się, że jest katastrofą. Jak takie rzeczy mogły się zdarzyć? Nie możemy znów na to pozwolić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2018  Symonds: Największym problemem Mercedesa jest zarządzanie oponami
02.09.2017  Pat Symonds dołączył do grupy odpowiadającej za nowe przepisy F1
20.03.2017  Symonds: Sukcesy Verstappena doprowadziły do zmian w przepisach F1
03.03.2017  Pat Symonds dołączy do Sky Sports F1
03.02.2017  Symonds nie jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Symonds P.
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gie, 12.01.2018 11:43[!]
Jedyne co bym zmienił to ustawił samochody w rzędach parzystych lekko przesunięte. Tak żeby 3 samochód stał pomiędzy 1 i 2.
| |
_| |
| |
_| |
teambuktu, 12.01.2018 11:49[!]
@Gie
to ciekawa koncepcja.

przy okazji, w tłumaczeniu uciekł mały smaczek - Kilka osób z dwucyfrowym ilorazem inteligencji :)
Pauree, 12.01.2018 12:37[!]
Jeśli ktokolwiek zastanawia się, jak będzie wyglądał start do wyścigu z trzema, lub czterema bolidami w pierwszej linii startowej, niech sobie przypomni zeszłoroczne GP Singapuru - to jest idealny przykład na to, co się będzie działo, kiedy na starcie będzie jeszcze większy tłum i w jednej linii pojawią się więcej niż dwa bolidy.

Będziesz w stanie przypilnować lewą stronę, prawdopodobnie zorientujesz się też w pewnym stopniu, co się dzieje z prawej strony. Nie zorientujesz się natomiast, jak wygląda "lewa strona lewej strony" i "prawa strona prawej strony". Kiedy w grę wchodzą dwa bolidy, masz prosty schemat myślenia, bo wiesz że Ty możesz odbić tylko w jedną stronę i tak samo rywal. Kiedy natomiast nie wiesz, kto może gdzie odbić, zaczynają się problemy - bo sam nie bardzo masz możliwość wykonania jakiegokolwiek ruchu, który nie zagrażałby innemu bolidowi na torze, którego akurat nie widzisz. I właśnie Vettel w Singapurze pokazał, czym się może skończyć taki brak wiedzy.
agentwrogiegoukladu, 12.01.2018 14:36[!]
^tak samo uważam

mielibyśmy 'kanapki' na starcie co drugiego wyścigu
gnodeb, 12.01.2018 14:41[!]
Może potrzebują dramatycznej kraksy aby przyklasnąć temu halo.
Sasilton, 12.01.2018 15:16[!]
Cytat :
Co mogłoby się stać, gdybyśmy to zrobili ponownie?

To co w Singapurze 2017.
Zomo, 13.01.2018 00:54[!]
Niech pogadaja z Grosjeanem i przypomna mu Spa 2012 ;)
Yurek, 13.01.2018 17:22[!]
Cytat Pat Symonds :
nawet był moment, z którego mamy zdjęcie w naszej sali konferencyjnej w Londynie, najprawdopodobniej z Monzy, gdzie cztery bolidy ruszały z pierwszego rzędu

Może w Waszej sali konferencyjnej jest też zdjęcie Fangio w Alfie 158, ale to nie znaczy, że mamy obniżać standardy bezpieczeństwa do lat 50.
Pavlos Le Paul, 13.01.2018 18:20[!]
Zmiana ułożenia pól startowych to będzie spora cofka do tyłu. W koncpecji @teambuktu tylko do lat 70-tych, w bardziej radykalnych to i wcześniej. Warto pamiętać że dawniej samochody były węższe i możma było sobie zawsze na to pozwolić. Przy tym co mamy obecnie w takim Monako nie wyobrażam sobie jakichkolwiek prób zmiany pól startowych. Znalazło by się jeszcze pewnie kilka obiektów. Jeśli to ma być sposób na zwiększenie atrakcyjności to chyba w złą drogę, choć może HALO ma być po to wprowadzone żeby chronić przy licznych odłamkach na starcie. :P
bartoszcze, 14.01.2018 12:17[!]
@Zomo
Co ma Spa 2012 do ustawienia na starcie?

PS Kopniak w Berniego przecudny.
FuX08, 14.01.2018 13:31[!]
Ja proponuje, aby ustawione były tyłem do kierunku jazdy:)
dejacek, 16.01.2018 15:54[!]
Cytat FuX08 :
Ja proponuje, aby ustawione były tyłem do kierunku jazdy:)
a najlepiej jeszcze w odwrotnej kolejności do zajętych miejsc w kwalifikacjach
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca