F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

Isola: "Uważam że poprawa rzędu 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza".
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2018, wyświetlenia: 1225<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według danych pozyskanych przez Pirelli połączenie rozwoju bolidów i wprowadzenia nowej generacji opon doprowadzi do zauważalnej poprawy czasów okrążeń osiąganych przez bolidy F1.

W ubiegłym roku koncern z Mediolanu był krytykowany za stworzenie zbyt twardych mieszanek. W drugiej połowie sezonu Pirelli najczęściej decydowało się na korzystanie z trzech najbardziej miękkich rodzajów ogumienia w swym portfolio: miękkich, supermiękkich i ultramiękkich.

Zdaniem szefa działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isoli nadchodząca kampania zaowocuje poprawą czasów okrążeń nawet o półtorej sekundy.

„W przypadku bolidów mówimy raczej o naturalnym rozwoju, bo nie dochodzi do żadnych dużych zmian w przepisach technicznych. Wyliczenia przekazane nam przez zespoły mówią o średniej poprawie czasów okrążeń o jedną sekundę w porównaniu do stanu z końca ubiegłego sezonu. Trzeba mieć także na uwadze, że na większość wyścigów przywieziemy bardziej miękkie ogumienie” – wyjaśniał Włoch.

„Prawdopodobnie bardziej mowa tu o Grand Prix w pierwszej połowie sezonu, bo rok temu od wyścigu na Silverstone zmieniliśmy nasze podejście do określania alokacji mieszanek. W przypadku Spa czy Suzuki decydowaliśmy się na agresywne wybory. W pierwszej połowie sezonu 2018 powinniśmy zatem ujrzeć największą różnicę w porównaniu do poprzedniej kampanii. Jeśli chodzi o osiągi, to uważam że poprawa czasów okrążeń o 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza” – kontynuował.

Isola dodał, że hipermiękka mieszanka będzie wykorzystywana tylko na niektórych torach ulicznych. Wiadomo już, że oznaczone różowym kolorem ogumienie nie pojawi się w Azerbejdżanie.

„W ubiegłym roku byliśmy dość konserwatywni. Teraz wszystkie rodzaje ogumienia są o stopień bardziej miękkie. Dodaliśmy także hipermiękkie opony. To bardzo, bardzo miękkie opony. Posunęliśmy się do pewnego rodzaju ekstremum, ale chcieliśmy takiego ogumienia. Teraz staramy się zrozumieć gdzie możemy z niego korzystać. Potrzebujemy trochę więcej danych. Prawdopodobnie to Monako będzie pierwszym wyścigiem, podczas którego rozważymy skorzystanie z hipermiękkich opon”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA
19.09.2018  Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli
18.09.2018  Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji
04.09.2018  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Singapuru
01.09.2018  Todt: Pirelli ma rywala w przetargu na dostawy opon dla Formuły 1
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca