F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Force India i Sauber wycofały skargę złożoną do Komisji Europejskiej

Zespoły wierzą, że poprzez dialog z Liberty uda się rozwiązać problemy trapiące F1.
Nataniel Piórkowski, 25 stycznia 2018, wyświetlenia: 2436<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Force India i Sauber wycofały złożoną jesienią 2015 roku skargę do europejskiej komisji do spraw konkurencji, w której zgłaszały zastrzeżenia co do mechanizmów zarządzania sportem oraz systemu podziału nagród finansowych pomiędzy zespołami.

Na mocy obecnych porozumień komercyjnych Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren oraz Williams otrzymują wyższe nagrody finansowe od pozostałych zespołów, niezależnie od pozycji na których kończą mistrzostwa konstruktorów. W kwietniu 2016 skargą zajął się nowy departament Komisji Europejskiej. Chociaż sprawa pozostawała otwarta, jej analiza postępowała w bardzo wolnym tempie.

W międzyczasie Formuła 1 została przejęta przez Liberty Media, które deklaruje chęć wprowadzenia zupełnie nowego, bardziej sprawiedliwego modelu nagród finansowych.

W opublikowanym w czwartek wspólnym oświadczeniu prasowym Force India i Sauber poinformowały o wycofaniu skargi. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z dialogu nawiązanego po mianowaniu Chase'a Careya na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego właściciela praw komercyjnych do Formuły 1 oraz jego nowej kadry zarządzającej. Ich podejście zaowocowało nową kulturą transparentności wobec sportu i pokazuje chęć prowadzenia debaty na temat fundamentalnych problemów, takich jak podział nagród finansowych, kontrola kosztów czy przepisy z zakresu silników”.

„Chociaż nasze niepokoje, jakie doprowadziły do złożenia skargi były w pełni uzasadnione, uważamy, że nowe podejście gwarantuje wystarczającą pewność, iż obawy te zostaną potraktowane w sposób obiektywny. Wolimy rozwiązać problemy trapiące sport poprzez dialog, a nie występowanie na drogę prawną. Chcemy wspierać proces transformacji Formuły 1 i z tego względu zdecydowaliśmy się wycofać naszą skargę ze skutkiem natychmiastowym” – wyjaśniały zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
18.05.2018  Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA
16.05.2018  Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1
14.05.2018  Władze toru Catalunya pracują nad przedłużeniem umowy z FOM
12.05.2018  Mercedes gotowy pomóc nowym producentom wchodzącym do F1
Tagi:
F1 ogólnie
Force India
Sauber
Liberty Media
Carey C.
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fenrir, 25.01.2018 20:22[!]
Podobno wiara czyni cuda ;-) Życzę powodzenia...
woodywoods, 25.01.2018 20:26[!]
to przez dwa lata ta Komisja co zrobiła? Ta UE to kpina.
mr_bean2000, 25.01.2018 20:55[!]
@woodywoods Jak to co robiła. Kompletowali papiery, pieczątki, podpisy, długopisy i takie tam ;)
Aeromis, 25.01.2018 23:17[!]
@woodywoods
Zero-jedynkowe myślenie to kpina. Po przejęciu F1 przez Liberty oczywiste było że skarga nie będzie rozpatrzona a zespoły będą same odwlekać skargę by ją finalnie wycofać. Tak też się stało, europejska komisja ds. konkurencji nie miała tu nic do roboty.
Jeśli zespoły będą mieć powód do skargi to z powodu nowych uwarunkowań a nie starych, praktycznie nieistotnych. Przedłużając skargę same strzelały by sobie w tyłek.
@mr_bean2000
Nie przypuszczam że wiesz o co w tym kaman.
sneer, 26.01.2018 09:28[!]
@Aeromis, ale po co tłumaczyć? KE jest zła i tyle :)
mr_bean2000, 26.01.2018 12:12[!]
@Aeromis Dziekuje za naprostowanie, okazuje sie, ze KE chciala dobrze dla wszystkich i celowo udawali ze cos robia zeby zespoly mogly sie wycofac.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca