F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Force India i Sauber wycofały skargę złożoną do Komisji Europejskiej

Zespoły wierzą, że poprzez dialog z Liberty uda się rozwiązać problemy trapiące F1.
Nataniel Piórkowski, 25 stycznia 2018, wyświetlenia: 3350<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Force India i Sauber wycofały złożoną jesienią 2015 roku skargę do europejskiej komisji do spraw konkurencji, w której zgłaszały zastrzeżenia co do mechanizmów zarządzania sportem oraz systemu podziału nagród finansowych pomiędzy zespołami.

Na mocy obecnych porozumień komercyjnych Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren oraz Williams otrzymują wyższe nagrody finansowe od pozostałych zespołów, niezależnie od pozycji na których kończą mistrzostwa konstruktorów. W kwietniu 2016 skargą zajął się nowy departament Komisji Europejskiej. Chociaż sprawa pozostawała otwarta, jej analiza postępowała w bardzo wolnym tempie.

W międzyczasie Formuła 1 została przejęta przez Liberty Media, które deklaruje chęć wprowadzenia zupełnie nowego, bardziej sprawiedliwego modelu nagród finansowych.

W opublikowanym w czwartek wspólnym oświadczeniu prasowym Force India i Sauber poinformowały o wycofaniu skargi. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z dialogu nawiązanego po mianowaniu Chase'a Careya na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego właściciela praw komercyjnych do Formuły 1 oraz jego nowej kadry zarządzającej. Ich podejście zaowocowało nową kulturą transparentności wobec sportu i pokazuje chęć prowadzenia debaty na temat fundamentalnych problemów, takich jak podział nagród finansowych, kontrola kosztów czy przepisy z zakresu silników”.

„Chociaż nasze niepokoje, jakie doprowadziły do złożenia skargi były w pełni uzasadnione, uważamy, że nowe podejście gwarantuje wystarczającą pewność, iż obawy te zostaną potraktowane w sposób obiektywny. Wolimy rozwiązać problemy trapiące sport poprzez dialog, a nie występowanie na drogę prawną. Chcemy wspierać proces transformacji Formuły 1 i z tego względu zdecydowaliśmy się wycofać naszą skargę ze skutkiem natychmiastowym” – wyjaśniały zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
Tagi:
F1 ogólnie
Force India
Sauber
Liberty Media
Carey C.
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fenrir, 25.01.2018 20:22[!]
Podobno wiara czyni cuda ;-) Życzę powodzenia...
woodywoods, 25.01.2018 20:26[!]
to przez dwa lata ta Komisja co zrobiła? Ta UE to kpina.
mr_bean2000, 25.01.2018 20:55[!]
@woodywoods Jak to co robiła. Kompletowali papiery, pieczątki, podpisy, długopisy i takie tam ;)
Aeromis, 25.01.2018 23:17[!]
@woodywoods
Zero-jedynkowe myślenie to kpina. Po przejęciu F1 przez Liberty oczywiste było że skarga nie będzie rozpatrzona a zespoły będą same odwlekać skargę by ją finalnie wycofać. Tak też się stało, europejska komisja ds. konkurencji nie miała tu nic do roboty.
Jeśli zespoły będą mieć powód do skargi to z powodu nowych uwarunkowań a nie starych, praktycznie nieistotnych. Przedłużając skargę same strzelały by sobie w tyłek.
@mr_bean2000
Nie przypuszczam że wiesz o co w tym kaman.
sneer, 26.01.2018 09:28[!]
@Aeromis, ale po co tłumaczyć? KE jest zła i tyle :)
mr_bean2000, 26.01.2018 12:12[!]
@Aeromis Dziekuje za naprostowanie, okazuje sie, ze KE chciala dobrze dla wszystkich i celowo udawali ze cos robia zeby zespoly mogly sie wycofac.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca