F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Fernando Alonso kierowcą Toyoty w WEC w sezonie 2018/19

Hiszpan pominie tylko wyścig na Fuji kolidujący z Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Mateusz Szymkiewicz, 30 stycznia 2018, wyświetlenia: 9344<< | lista | T- | T+ | >>

Toyota potwierdziła swoje składy kierowców na sezon 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata i jednym z jej reprezentantów będzie Fernando Alonso.

Hiszpan przed rokiem postawił sobie jako cel zdobycie potrójnej korony, która polega na tryumfowaniu w Grand Prix Monako, Indianapolis 500 oraz Le Mans. Póki co kierowca posiada na swoim koncie dwa zwycięstwa na ulicach Księstwa, natomiast próby wygrania w Indianapolis podjął się przed rokiem, lecz szansę na odniesienie sukcesu pozbawił go defekt silnika Hondy.

W tym sezonie Alonso chciał spróbować swoich sił w Le Mans i w tym celu pod koniec 2017 roku nawiązał kontakt z Toyotą, która zaprosiła go na testy debiutantów w Bahrajnie. 36-latek chcąc zebrać pierwsze doświadczenie z całodobowymi zmaganiami przystąpił w ostatni weekend do Daytona 24H, gdzie jako kierowca United Autosports finiszował na 38. miejscu.

Teraz jak potwierdziła Toyota, Dwukrotny Mistrz Świata Formuły 1 wkroczy w jej szeregi na pełny sezon 2018/19, tworząc załogę numer #8 z Sebastienem Buemim oraz Kazuki Nakajimą. Z opublikowanego oświadczenia dowiadujemy się, że Alonso opuści tylko sześciogodzinne zmagania na torze Fuji, które kolidują z Grand Prix Stanów Zjednoczonych zaplanowanym na 19-21 października.

„Jestem bardzo podekscytowany mogąc przystąpić po raz pierwszy do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans” – powiedział Fernando Alonso, nowy kierowca Toyoty. „Jest to wyścig, który śledziłem bardzo uważnie od dłuższego czasu i zawsze było moją ambicją, by wziąć w nim udział. Długodystansowe wyścigi są inną dyscypliną w porównaniu do bolidów jednomiejscowych, więc będzie to interesujące wyzwanie. Nie mogę się już doczekać wspólnej pracy oraz nauki od Sebastiena oraz Kauzkiego, którzy są bardzo doświadczonymi kierowcami w długodystansowych wyścigach. Jestem gotowy na to wyzwanie i nie mogę się już doczekać jego początku”.

Główną załogę Toyoty w nadchodzących zmaganiach utworzą Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Jose Maria Lopez, którzy zasiądą w prototypie TS050 Hybrid z numerem startowym #7.

Zdjęcie: FIA WEC
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2018  Alonso: Powtórzenie wyniku z Singapuru będzie bardzo ciężkie
13.09.2018  Ricciardo i Hulkenberg zaskoczeni przejściem Raikkonena do Saubera
12.09.2018  Alonso: Priorytetem McLarena powinna być poprawa niezawodności
06.09.2018  Alonso przetestował bolid IndyCar w specyfikacji 2018
02.09.2018  Magnussen: Nie mogę się doczekać aż Alonso odejdzie z Formuły 1
Tagi:
Alonso F.
Toyota
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lejnus, 30.01.2018 12:52[!]
Dlaczego tylko rok i miesiąc... Od razu mogli zrobić sezon dwu, trzy albo pięcioletni.. No bezsens totalny.
Gszegosz, 30.01.2018 13:33[!]
Jak mieli inaczej przejść na system sezonów "zimowych", rozegrać le mans w czerwcu a zacząć sezon we wrześniu-październiku? Lub wcale darować sobie Le Mans w 2018?
Sasilton, 30.01.2018 13:34[!]
Fernando to będzie jedyny powód by oglądać tegoroczne Le Mans.
Mexi, 30.01.2018 14:57[!]
Na do kolejny raz pokazuje, że wielkiego szlema: wygrane Monako, indy i le mans
bolekse, 30.01.2018 15:12[!]
No i to jest informacja, która wiele mówi o niechęci Fernando do Hondy. Jeżdżąc w Hondzie Ferdek nie mógłby sobie pozwolić na taki ruch do konkurenta. A tak pozbył się Hondy z McLarena w momencie, kiedy niekoniecznie to McLarenowi pomoże jakoś znacząco ale za to może pojeździć w WEC :] Spryciula :]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca