F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Agag: Za dwadzieścia lat Formuła E będzie główną serią wyścigową

Hiszpan podkreślał, że FE jest mocno związana z przemysłem motoryzacyjnym.
Nataniel Piórkowski, 2 lutego 2018, wyświetlenia: 3714<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alejandro Agag uważa, że w ciągu dwudziestu lat Formuła E stanie się główną serią wyścigową świata.

W czwartek rzecznik Formuły E odniósł się do informacji Liberty Media o rezygnacji z "grid girls". „Jest nam miło powitać F1 w dwudziestym pierwszym wieku. Formuła E zrezygnowała z "grid girls" już w ubiegłym roku, ale nie uważaliśmy, że musimy robić z tej okazji wielkiego zamieszania”.

W rozmowie z wydawanym w Londynie City AM, Alejandro Agag dodał, że Formuła 1 zaczyna iść w ślady FE: „Kopiują wiele rzeczy, które robimy, ale może to tylko przypadek” – ironizował Hiszpan podając za przykład zapowiedź Liberty Media o zwiększaniu liczby ulicznych wyścigów.

„Za dwadzieścia lat nie widzę większej serii niż Formuła E. Formuła E będzie głównymi mistrzostwami sportów motorowych, ponieważ jest serią powiązaną z przemysłem samochodowym” – podkreślił.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.05.2018  Felipe Massa będzie ścigał się w Formule E
12.02.2018  Rosenqvist: Zdobycie tytułu w Formule E może mnie przybliżyć do posady w F1
09.02.2018  Carey: F1 jest i pozostaje czołową serią wyścigową świata
08.12.2017  Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów
04.12.2017  Tass: Kwiat prowadzi rozmowy na temat startów w Formule E
Tagi:
FE
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Aeromis, 05.02.2018 01:06[!]
@jpslotus72
To dość zrozumiałe, tyle że temat zaproponowany przez Alejandro Agag dotyczy "za dwadzieścia lat". W niemal każdej dziedzinie 20 lat temu wygląda jak prehistoria. Mowa o możliwościach a nie o stanie obecnym, to są jednak inne tematy. Przypomnę tylko, że w 2005 roku śmiano się z tej nowej ekipy - Red Bull ;)
jpslotus72, 05.02.2018 03:04[!]
@Aeromis
Wiesz, pamiętam takie tematy na szkolnych lekcjach rysunków - "Jak będzie wyglądał świat w 2000 roku"... Na tych obrazkach rysował się obraz znany nam dzisiaj z "Gwiezdnych Wojen". Więc w sumie przewidzieliśmy jak w roku 2000 będzie wyglądała kinematografia - a nie świat realny.
20 lat to w sumie niewiele - ale jeśli przyszła Formuła E stanie się główną serią wyścigową, to zaryzykowałbym stwierdzenie, że pomiędzy nią a dzisiejszą serią główną różnica będzie większa, niż między tą drugą a Grand Prix z lat 30-stych ubiegłego wieku... To nie jest tylko kwestia technologii, ale coś co nazywamy duchem tego sportu (spirit). Gdyby ktoś dał mi trzy obrazki (jak w testach IQ) na których byłyby GP 1937, F1 2017 i FE 2018 - i powiedział, żebym odrzucił ten, który nie pasuje do dwóch pozostałych, ja odrzuciłbym FE (szczególnie, gdyby były to obrazki z dźwiękiem)... Być może wielu na tej podstawie zakwestionowałoby moje IQ - ale dla mnie duch kryje się "pod maską"... A moim zdaniem FE nosi tylko maskę tego, co dawne GP i dzisiejsza F1 mają pod maską.
Ja podzieliłem się moją - no, mimo koszarowej formy nazwijmy to opinią - w kwestii obecnej FE, ponieważ tę już widzimy (FE 2038 możemy sobie przedstawiać na lekcjach grafiki komputerowej). Pan Agag nie mówi, że za dwadzieścia lat powstanie jakaś nowa seria, która stanie się "głównymi mistrzostwami sportów motorowych" - on mówi o serii dzisiejszej, która ma w przyszłości dorosnąć do tej roli. Więc pozwoliłem sobie odnieść się do tej już istniejącej serii.
Ja oglądam różne serie - różne gatunkowo, jak F1, WEC, Blancpain GT, DTM, WTCC - ale te wszystkie gatunki należą jednak według mnie do jednego rodzaju... FE dla mnie jest już innym rodzajem, nie kolejnym gatunkiem znanego mi rodzaju... W każdym razie jako zwykły widz-kibic (a takich jest i będzie zawsze większość) czuję w tym coś chorego. Czuje to na podstawie objawów jakie po zażyciu specyfiku FE u siebie obserwuję - a są to, jako się rzekło - mdłości.
marios76, 05.02.2018 04:58[!]
@Player1 Nie o krytykę całości mi chodziło, nie o przezornosc bo się z Tobą zgadzam. Ale gdyby ta podwyższona temperatura w trakcie "eksploatacji" miast unosił smog, to większe różnice są zimą. I tu jakby się nie do końca zgadzamy. Oczywiście fizycznie to zjawisko istnieje, ale nie daje rady podnieść syfu z niskiej emisji, bo z autami żyjemy cały rok, a w większości miast smog i jego stężenie jest najwyższe zima. Nie czuj się skrytykowany za całość, tylko w odrobinie praktycznie poprawiony ;) Pozdrawiam.

@Aeromis Jak juz mowa o dwudziestu latach, to poczekaj jeszcze 7, bo może będziemy ich ze śmiechem wspominać. Jak patrze na F1, to faktycznie 20ostatnich lat trochę zmieniło, ale... Bolidy dzisiejszej F1 są np bardziej złożone wyglądem do tych z końca lat 90tych, niż FE jest podobna do ktorychkolwiek :)
Przewagę silników spalinowych nad elektrycznymi pięknie opisał @zomo, lepiej się tego nie da ująć.
Prędzej chyba ropy braknie niż elektryczna formuła będzie poruszała się w czasie i tempie bolidów F1 ostatnich lat. Przy czym dodam, że silniki benzynowe stosunkowo wiele lat po tym fakcie, mogą pracować na gazie, a jakoś nie widzę jak kolega aż tak wielkich możliwości, żeby sądzić ze zastępstwo jest możliwe ze względu na technikę. Z konieczności prędzej, ale do tej pory będę już na to chyba za stary ;)
bartoszcze, 05.02.2018 09:35[!]
@jpslotus72
Faktycznie różne infekcje ostatnio chodzą po ludziach, dużo zdrówka!
Aeromis, 05.02.2018 11:56[!]
@jpslotus72
Świat "Gwiezdnych Wojen" zawsze traktowałem jako fajną bajkę dla chłopców, to raczej Star Trek do którego postania przykładała rękę NASA były tym czymś co miało przewidywać i w kilku kwestiach jak choćby komunikacji. Także różne skanery medyczne, nie tak dawno program wspomagający lekarzy podczas diagnostyki, rozpoznawanie mowy i tłumaczenie w czasie rzeczywistym, no... choć nie obcych cywilizacji ;)
FE może się zacząć gwałtownie rozwijać, bo ma bardzo duży potencjał i będzie on tylko rosnąć bo w tym kierunku od lat podąża świat co doskonale widać na przykładzie telefonów czy komputerów. Owszem, to są bardziej takie "samochodziki" jak w takiej starej grze... Micro Machines, acz kierunek jest oczywisty a zainteresowanie przemysłu samochodowego rośnie. Wraz ze zmniejszaniem się naturalnych surowców przyszłość motoryzacji może nie jest oczywista - ale na pewno nie są nią obecne silniki spalinowe i F1 też będzie musiała się z tym kiedyś pogodzić, chyba że zechce zostać dinozaurem parkietu dla post apokaliptycznych kowboi. ;)

@marios76
Cytat :
Jak juz mowa o dwudziestu latach, to poczekaj jeszcze 7, bo może będziemy ich ze śmiechem wspominać.
Ależ oczywiście bo nie ma rzeczy, której nie dałoby się zniszczyć. @zomo jednak wprowadza w błąd, bo coś co jest prototypem obśmiewa że nie jest czymś do powszechnego użytku. Idąc za klasykiem - "Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz." Tu nie chodzi o obecny poziom FE a o kierunek. Obecne zmiany to nie fanaberie, to coś co już się zaczęło dziać, historia na naszych oczach. Tak to widzę.
jpslotus72, 05.02.2018 13:31[!]
@Aeromis
Powiedziałbym, że dla mnie skoki spadochronowe z wieżowców i skał mają więcej wspólnego z F1 niż Formuła E. Chodzi o adrenalinę, którą daje "ekstremalna przygoda". W "Lalce" Wokulski powiada do Starskiego (cytuję z pamięci) - "W panu jest tyle z demona co trucizny w główce od zapałki" - i tyle samo adrenaliny czuję w FE. Inne dziwne porównanie - w sensie adrenalinowo-sportowym nóż z ostrym ostrzem ma więcej wspólnego ze strzałą z łuku niż z tępym, plastikowym nożem do smarowania masła. No oko wydaje się że noże są sobie bliższe - ale tym ostrym można rzucać do tarczy i rywalizować w tym z innymi - albo wykonywać adrenalinowe numery w cyrku (UWAGA: Nie próbować na własną rękę w domu!) - a tym tępym można się ścigać z innym w tym, kto w ciągu minuty posmaruje więcej bułek masłem orzechowym... Co daje widzowi więcej emocji? Pozornie FE jest podobna do F1 - ale pozory mylą. Dla mnie to jak rzucanie do tarczy ostrym, dobrze wyważonym nożem i tępym nożem z plastiku. Mówię tu cały czas o doznaniach "prostego widza" - bo bez emocji tego widza żadna seria wyścigowa się nie ostanie (chyba, że ktoś wyobraża sobie trybuny wypełnione inżynierami, pasjonującymi się technicznymi niuansami).
Ludzie ścigali się zawsze dla adrenaliny - i wykorzystywali do tego takie narzędzia, które dawały jej więcej. Wyścigi konne "jarały ich" bardziej niż biegi, samochody produkowały więcej adrenaliny niż konie, a im były szybsze, tym większe było stężenie adrenaliny w spalinach. Chłopakom w garażach z przełomu lat 50-tych i 60-tych nie chodziło o technologie przyszłości dla samochodów drogowych - kombinowali, żeby tanim sposobem sklecić szybką jak diabli maszynę i dołączyć z nią do innych wariatów na torze. Oczywiście wiem, że ten kształt F1 już nie wróci (szkoda!) - ale chodzi mi o uratowanie jej adrenalinowego ducha. W FE go nie znajduję - dla mnie to wyścigowe zombie, ciało bez duszy.
michael85, 05.02.2018 15:58[!]
Dla mnie ten gość to idiota. Co postępowego jest w usunięciu atrakcyjnych dziewczyn z z toru?! Witamy w XXI w. zabrzmiało jak stwierdzenie że dziewczyny są przeżytkiem bo "postępowi panowie" wolą innych panów!!! mam nadzieję że Formuła E zawsze będzie tylko tłem dla F1
Yurek, 05.02.2018 16:51[!]
Trudno nie podpisać się pod tym, co napisał @jpslotus72, na czele z cytatem z mojej ukochanej książki...
Byłem podekscytowany wizją wyścigów elektryków, nie mogłem się doczekać inauguracyjnego wyścigu Formuły E. Obejrzałem jeden wyścig i przestałem. Ostatnio włączyłem sobie na Eurosporcie, ale równie szybko przełączyłem kanał.
Problem nie leży w tym, że to są samochody, które nie produkują spalin.
Problem leży w ich wyglądzie (chociaż to pal sześć, Indy wcale nie jest lepsze), osiągach, zasięgu i dźwięku.
W 1906 roku wyścigi nie były tak ekscytujące, co powiedzmy w latach 30., bo samochody były bardziej prymitywne, to proste.
jpslotus72, 05.02.2018 19:09[!]
PS
Widzę, że w pośpiechu zapomniałem spuentować całe to moje karkołomne porównanie z nożami - wszystko miało się sprowadzać do prostego stwierdzenia, że w moich oczach FE jest "tępa i plastikowa" - jak nóż, którym nic nie ukroisz... (to już taka moja przypadłość, że do prostych słów idę zawiłymi zdaniami.)
Na koniec mała (autentyczna) anegdota z niedawnych transmisji i retransmisji FE - któryś z kierowców powiada po wyścigu - "Widziałem, że miałem do dyspozycji fanboost, ale nie mogłem go użyć - próbowałem, ale nie działał"... Różne awarie techniczne nie są niczym osobliwym i w F1 - ale "awaria fanboosta" brzmiała jednak komicznie (miałem wrażenie, że słucham relacji gimnazjalisty po rozgrywce komputerowej). No i jak ja mam te świstawki traktować poważnie?
@Yurek - pozdrowienia! Byłyby nawet gdybyś się ze mną nie zgadzał ;)
dejacek, 05.02.2018 22:11[!]
mnie to nie załamuje. Za 20 lat moim głównym problemem będzie trafienie po spacerze do domu (może pies pomoże) i mogą sobie rozgrywać wyścigi F1 na hulajnogach albo co bardziej prawdopodobne- redukcja kosztów spowoduje przejście całego cyrku do sfery wirtualnej i wyścigi będą tylko na ekranach.... Współczuję młodym :). Póki co szukam dla siebie jakiegoś niedrogiego amerykańca z silnikiem HEMI żeby przypominał mi ryk dawnych aut F1
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca