F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Boullier: Nie ma opóźnień w przygotowaniu nowego bolidu McLarena

Francuz potwierdził, że zespół musiał dostosować niektóre obszary konstrukcji do silnika Renault.
Nataniel Piórkowski, 5 lutego 2018, wyświetlenia: 1500<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Eric Boulier podkreśla, że pomimo zmiany dostawcy jednostek napędowych McLaren nie ma żadnych opóźnień w przygotowaniu bolidu MCL33 do pierwszych zimowych testów.

We wrześniu ubiegłego roku team z Woking ogłosił decyzję o zakończeniu współpracy z Hondą po sezonie 2017. Od tego roku McLaren będzie korzystał z silników Renault, licząc na dokonanie dużych postępów i odbudowanie wizerunku ekipy poprzez powrót do walki o miejsca w czołówce.

„Zmiana dostawcy silników z Hondy na Renault nie zgotowała nam dodatkowych obciążeń. Musieliśmy jednak obrać inne podejście, bo silnik Renault charakteryzuje się inną konfiguracją. Z tego względu zostaliśmy zmuszeni do przeprojektowania niektórych części bolidu. Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki, a to wpływa na rozkład masy” – wyjaśniał Boullier w rozmowie z L'Equipe.

Francuz przyznał, że współpraca z nowym partnerem silnikowym przebiega w prostszy sposób, także z uwagi na brak barier językowych. „W okresie współpracy z Hondą uświadomiłem sobie, jak duże trudności mogą wynikać nie tylko z różnic językowych, ale także kulturowych. Nie chodzi tu wyłącznie o przetłumaczenie wiadomości. Sposób w jaki się ją wypowiada jest równie istotny, szczególnie w przypadku języka japońskiego. W trakcie pierwszego spotkania z Renault mogłem skupić się na rozmowach. Nie musiałem wszystkiego kontrolować – mogłem pomóc naszym kolegom jeśli ci czegoś nie rozumieli. Lód po jakim stąpaliśmy musiał się załamać. Sądzę że obie strony są teraz zadowolone”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
16.09.2018  Alonso: Powtórzenie wyniku z Singapuru będzie bardzo ciężkie
14.09.2018  Vandoorne: Nie otrzymałem wyjaśnień od McLarena
12.09.2018  Alonso: Priorytetem McLarena powinna być poprawa niezawodności
11.09.2018  Perez: To McLaren był zainteresowany moim powrotem
Tagi:
McLaren
Renault
Boullier E.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krecik705, 05.02.2018 14:28[!]
Cytat :
Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki


Układ w Hondzie był znany. Eric Boulier to potwierdził. Ale Renault? Nie było gdzieś wiadomości (tak w przeciągu ostatniego 1,5 roku), że też podzielili czy było tylko o planach podziału i na planach się skończyło? Najwidoczniej coś przeoczyłem.
piro, 05.02.2018 15:16[!]
@krecik705
Masz rację to było przed sezonem 2017 gdzie Renault zapowiadało coś co nazwali "Spec B" i w planach było zrobienie "symetrycznej" sprężarki https://cdn-8.mot...rgy-f1-v6-engine.jpg

Ostatecznie jednak inżynierzy uznali że to się nie opłaca i zostali przy mniej skomplikowanym projekcie bardziej podobnym do Merca i Ferrari https://cdn-8.mot...layout-captioned.jpg (to jest projekt merca bo nie mogłem znaleźć najnowszego Renault)

Oczywiście wersje 2018 mogą się nieznacznie różnić ale raczej nie mamy co się spodziewać ogromnych zmian (no może prócz Hondy).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca