F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Boullier: Nie ma opóźnień w przygotowaniu nowego bolidu McLarena

Francuz potwierdził, że zespół musiał dostosować niektóre obszary konstrukcji do silnika Renault.
Nataniel Piórkowski, 5 lutego 2018, wyświetlenia: 1472<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Eric Boulier podkreśla, że pomimo zmiany dostawcy jednostek napędowych McLaren nie ma żadnych opóźnień w przygotowaniu bolidu MCL33 do pierwszych zimowych testów.

We wrześniu ubiegłego roku team z Woking ogłosił decyzję o zakończeniu współpracy z Hondą po sezonie 2017. Od tego roku McLaren będzie korzystał z silników Renault, licząc na dokonanie dużych postępów i odbudowanie wizerunku ekipy poprzez powrót do walki o miejsca w czołówce.

„Zmiana dostawcy silników z Hondy na Renault nie zgotowała nam dodatkowych obciążeń. Musieliśmy jednak obrać inne podejście, bo silnik Renault charakteryzuje się inną konfiguracją. Z tego względu zostaliśmy zmuszeni do przeprojektowania niektórych części bolidu. Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki, a to wpływa na rozkład masy” – wyjaśniał Boullier w rozmowie z L'Equipe.

Francuz przyznał, że współpraca z nowym partnerem silnikowym przebiega w prostszy sposób, także z uwagi na brak barier językowych. „W okresie współpracy z Hondą uświadomiłem sobie, jak duże trudności mogą wynikać nie tylko z różnic językowych, ale także kulturowych. Nie chodzi tu wyłącznie o przetłumaczenie wiadomości. Sposób w jaki się ją wypowiada jest równie istotny, szczególnie w przypadku języka japońskiego. W trakcie pierwszego spotkania z Renault mogłem skupić się na rozmowach. Nie musiałem wszystkiego kontrolować – mogłem pomóc naszym kolegom jeśli ci czegoś nie rozumieli. Lód po jakim stąpaliśmy musiał się załamać. Sądzę że obie strony są teraz zadowolone”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2018  Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
05.07.2018  Brown: Nasz tegoroczny bolid ma niższy docisk niż MCL32 z sezonu 2017
05.07.2018  Magnussen zaskoczony rozczarowującą formą McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
Tagi:
McLaren
Renault
Boullier E.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krecik705, 05.02.2018 14:28[!]
Cytat :
Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki


Układ w Hondzie był znany. Eric Boulier to potwierdził. Ale Renault? Nie było gdzieś wiadomości (tak w przeciągu ostatniego 1,5 roku), że też podzielili czy było tylko o planach podziału i na planach się skończyło? Najwidoczniej coś przeoczyłem.
piro, 05.02.2018 15:16[!]
@krecik705
Masz rację to było przed sezonem 2017 gdzie Renault zapowiadało coś co nazwali "Spec B" i w planach było zrobienie "symetrycznej" sprężarki https://cdn-8.mot...rgy-f1-v6-engine.jpg

Ostatecznie jednak inżynierzy uznali że to się nie opłaca i zostali przy mniej skomplikowanym projekcie bardziej podobnym do Merca i Ferrari https://cdn-8.mot...layout-captioned.jpg (to jest projekt merca bo nie mogłem znaleźć najnowszego Renault)

Oczywiście wersje 2018 mogą się nieznacznie różnić ale raczej nie mamy co się spodziewać ogromnych zmian (no może prócz Hondy).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca