F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

14.02.2018

Toro Rosso oraz Sauber już po pierwszych uruchomieniach silników

Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018

Carey: Fani muszą zaakceptować niektóre zmiany

13.02.2018

Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii

Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alesi nie popiera decyzji Liberty o rezygnacji z grid girls

Francuz zaznaczył jednak, że cieszy się z wprowadzenia do F1 systemu halo.
Nataniel Piórkowski, 7 lutego 2018, wyświetlenia: 1006<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były kierowca Formuły 1 – Jean Alesi, przyznał, że nie jest fanem nowej inicjatywy Grid Kids, zainaugurowanej w tym tygodniu przez Liberty Media.

Właściciele sportu ogłosili, że w porozumieniu z FIA podjęta została decyzja o zastąpieniu grid girls dziećmi, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze startami w najniższych seriach juniorskich.

Poproszony o skomentowanie ostatnich zmian w Formule 1, Alesi stwierdził: „Całkowicie popieram wprowadzenie Halo. Szkoda, że ucierpi na tym estetyka bolidów, ale najważniejszą rzeczą jest bezpieczeństwo kierowców. Z drugiej strony nie jestem za rezygnacją z grid girls, ani za nowym projektem Grid Kids. Wyeliminowaliśmy dobrze działający system, który pozwalał wielu kobietom na pracę. Oczywiście popieram promowanie młodych sportowców i kierowców, ale nie w ten sposób”.

Syn Alesiego – Giuliano, będzie w nadchodzącym sezonie startował w GP3 w ekipie Tridenta i pozostanie częścią juniorskiego programu Ferrari. „Spodziewam się dobrych wyników. Współpraca z Akademią Ferrari to gwarancja – Giuliano może bez pośpiechu koncentrować się na swojej pracy”.

Zapytany o to, czy chciałby zobaczyć, jak jego 18-letni syn testuje bolid F1, Francuz odparł: „Położyłbym się na wyjeździe z alei serwisowej! Giuliano musi myśleć tylko o GP3. Jeśli chce usiąść w bolidzie F1 to może wskoczyć do kokpitu tego, który mamy w domu. Mogę zrobić mu zdjęcie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.06.2017  Binotto: Vettel przedłuży umowę z Ferrari
31.05.2017  Alesi: Ferrari nie faworyzowało Vettela w wyścigu o GP Monako
03.01.2017  Alesi: Massa popełni błąd decydując się na powrót do F1
10.01.2016  Alesi: Ograniczenia w komunikacji radiowej są niewystarczające
05.01.2016  Alesi: Renault nie ma szans na walkę o podia w 2016 roku
Tagi:
Alesi J.
Halo
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 07.02.2018 11:03[!]
Bo Francuzi lubia kobiety :)
Aeromis, 07.02.2018 11:24[!]
Nie zgodzę się z Alesi. Halo to dla mnie lipa, która podczas kraksy gdy bolid ląduje na bolidzie może spowodować że zamiast się prześlizgnąć to uszkodzi głowę, ten system jest według mnie nieobliczalny. Powinno się iść w stronę lepszego mocowania kół aby nie odpadały od bolidu i wywalić całe to Halo na śmietnik. "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu" - i tak właśnie oceniam działania FIA w tym zakresie.
Pauree, 07.02.2018 12:51[!]
Tyle że tu nie chodzi o same koła. Belgia, Australia - to tylko przykłady miejsc, gdzie jeden z bolidów na centymetry prześlizgiwał się obok głowy kierowcy innego bolidu. Ograniczymy podbijanie bolidów? Obciążymy je i zrobimy z nich czołgi? Też nie uważam Halo za kompletny mus (bo takie wypadki zdarzają się niezwykle rzadko), ale gdyby obecność Halo uratowałaby Julesa, lub uratuje innego kierowcę... to będę wdzięczny, że Halo jest. I wiele bym dał, żeby Halo było już w lipcu 2015...

Raczej skupiłbym się na tym, na ile Halo ograniczy możliwość wyjścia z bolidu, kiedy ten wyląduje na boku, bądź do góry nogami. Pytanie, czy jest to aż tak ważne, kiedy w pobliżu zawsze znajdą się porządkowi, którzy są w stanie zapewnić jako takie bezpieczeństwo poszkodowanemu kierowcy - ugasić jakiś drobny pożar, etc.

Halo jest brzydkie. Wygląda okropnie. Patrzeć się na to nie da. Ale to nie ja ryzykuję życiem i to nie ja mogę je stracić "zadowalając" miliony kibiców na trybunach i przede telewizorami. Dlatego jestem za, jakkolwiek idiotycznie by ten system nie wyglądał.

PS. Mamy system Hans, mamy system Halo... Halo Hans!
Aeromis, 07.02.2018 14:02[!]
@Pauree
Tyle że Halo może właśnie spowodować uszkodzenie głowy kierowcy w takich przypadkach, być może równie skutecznie co może ochronić. Połamane przednie skrzydło to coś nad czym Halo nie zapanuje, zwłaszcza że samo Halo może je złamać i równie dobrze umożliwić penetrację przedniego skrzydła pod innym kątem w stronę głowy. Dla mnie to wprowadzenie loterii do loterii, nie widzę przesłanek aby było inaczej, choć jeśli takie są to chętnie poczytam.
rocque, 07.02.2018 15:56[!]
Cytat Aeromis :
Dla mnie to wprowadzenie loterii do loterii, nie widzę przesłanek aby było inaczej, choć jeśli takie są to chętnie poczytam.

Wg przeprowadzonych badań halo w żadnym przypadku nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo, z kolei "w ogromnej liczbie przypadków system okazałby się pomocny".
Mogę wysłać artykuł na PW (jeśli ktoś inny chce to też), ale tam nic nie ma o przednich skrzydłach ;)
marios76, 07.02.2018 18:35[!]
@Pauree Niestety obecnosc HALO nie miala by wplywu na zdrowie Julesa... Przeciazenie bylo zbyt duze, zniszczone zostaly polaczenia aksonalne w mozgu.
Wprowadzenie tego systemu w lipcu 2015, nawet gdyby mial uratowac zycie Julesa? Po co, w szpitalu?? GP Japonii Suzuka, pazdziernik (chyba) 2014. Wtedy Jules mial wypadek.
Nastepna smierc kierowcy F1 (oby nie nastapila) predzej bedzie wynikala z bledu czlowieka niz przez jakis system ktorego nie ma...

@Aeromis Tu sie zgadzamy! ( tylko co Ci te kobiety przeszkadzaly...?) ;)
Aeromis, 07.02.2018 19:43[!]
@marios76
To tu się nie zgadzam ja, bo napisałem że nie przeszkadzały jeszcze zanim zaczęliśmy debatować. Jedyne w czym mi przeszkadzają kobiety to w przekleństwach bo zwykłem ich przy nich nie używać ;).
marios76, 10.02.2018 21:49[!]
@Aeromis Nie sądzisz chyba, że kobiety nie przeklinaja? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca