F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Do 2020 roku McLaren nie będzie miał wpływu na projekt silnika Renault

W dłuższej perspektywie francuski koncern jest jednak otwarty na bliższą współpracę z zespołem.
Nataniel Piórkowski, 8 lutego 2018, wyświetlenia: 1694<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault jest otwarte na sugestie McLarena w sprawie projektu jednostki napędowej, ale nie będzie w stanie wprowadzić ich w życie aż do sezonu 2020.

Jako fabryczny team Hondy McLaren miał istotny wkład w projekt jednostki napędowej – oddelegowywał do fabryki w Sakurze swoich pracowników, a nawet współpracował z japońskim koncernem przy projektowaniu niektórych elektrycznych komponentów silnika.

Dyrektor zarządzający projektu Renault w Formule 1 – Cyril Abiteboul przyznaje jednak, że przynajmniej do 2020 roku McLaren nie otrzyma szansy wpływania na rozwój jednostki napędowej. „To nieco skomplikowana kwestia. Po pierwsze rozwinęliśmy kompletną jednostkę napędową przed rozpoczęciem współpracy z McLarenem. Nie możemy więc mówić tutaj o partnerstwie w stylu Hondy, gdzie Honda była zależna od McLarena. Mamy określone parametry jednostki napędowej”.

„Będziemy stawiać krok po kroku. Chcemy być bardzo pragmatyczni. Na pewno w kontekście 2018, ale nawet 2019 roku, jest już za późno, by McLaren miał jakikolwiek wpływ na silnik. Mówiąc to zachowuję stonowanie. Mamy świadomość, że możemy poprawić nasz produkt, że musimy poprawić nasz produkt i będziemy otwarci na ich sugestie” – kontynuował Francuz.

„Mówimy tu jednak o średnio bądź długoterminowej perspektywie. Musimy zaakceptować, że jest to nowe partnerstwo. Zobaczymy, jak wszystko się rozwinie, ale jeśli współpraca będzie układała się w dobry sposób, będzie przynosiła owoce i pozytywne relacje, to nie będzie powodu, dla którego nie moglibyśmy pójść w niej o krok dalej niż w obecnym cyku przepisów. Moim zdaniem nie może jednak dojść do tego przed 2020 rokiem” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
Tagi:
McLaren
Renault
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 08.02.2018 17:53[!]
Czy tylko mnie dziwi ten fakt, że zespół fabryczny jakim jest Renault, współpracuje/pomaga jak by nie było swojemu bezpośredniemu rywalowi na torze jakim jest McLaren...??
Gdy McLaren będzie przed Renault, to Francuzi będą im klaskać i cieszyć się z ich wyników ?? .........
krecik705, 08.02.2018 18:30[!]
Byki też mają ich silnik i różnicę widać w nadwoziu. To samo będzie z McLarenem. Propozycje odnośnie silnika dla ich poprawy, a sami też będą ulepszać resztę, by to fabryczny zespół był najlepszy, a nie klienci silnika.
michal132, 08.02.2018 18:43[!]
poczekajmy do chwili kiedy Renault zacznie być na równi z RBR i zobaczymy jakie wtedy dostaną silniki itp
marvin, 09.02.2018 09:14[!]
@enstone
Też mnie to dziwi. Z jednej strony Merc właśnie z powodów konkurecyjnych nie chciał im dostarczać silników (tak jak i Ferrari). Z drugiej, Merc nie widzi problemu, żeby dostarczać klientom swoje jednostki napędowe, chociaż czyni to "bezpiecznie", bo SFI i Williams nie stanowią dla nich zagrożenia :)
Prawdopodobnie Renault wie, że posiadanie 2 zespołów, które będą ze sobą konkurować, może im przynieść jedynie dobry PR. Tak się będzie działo do momentu, kiedy
Cytat michal132 :
Renault zacznie być na równi z RBR

wtedy będą inne mapowania silnika dla Renki, inne dla RBR i McLarena. Merc stosuje tę taktykę od dawna :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca