F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Marchionne po raz kolejny grozi odejściem Ferrari z F1

"Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello" - już wkrótce premiera!

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu

Szef Renault będzie działał na rzecz rezygnacji kontrowersyjnych zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 10 lutego 2018, wyświetlenia: 2327<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor zarządzający Renault Sport – Cyril Abiteboul, jest zdeterminowany, aby wprowadzić zmiany w przepisach ograniczających regulaminową pulę silników do trzech na sezon.

Od tego roku każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej. Alokacja pozostałych trzech elementów jednostki napędowej: generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do poziomu dwóch na sezon.

Chociaż Renault jest przekonane, iż w sezonie 2018 zapewni obsługiwanym przez siebie zespołom niezawodną i konkurencyjną jednostkę napędową, Abiteboul ujawnia, że nadal stara się skłonić zainteresowane strony do zmiany zdania w sprawie kontrowersyjnego limitu.

„Wiedzieliśmy w jakim kierunku zmierzają przepisy, więc odpowiednio dostosowaliśmy do nich nasze plany i strategię. Obecnie nie ma żadnych przesłanek wskazujących na to, że nie jesteśmy w stanie trzymać się tych założeń. Nadal jednak uważam, że nie jest to odpowiednie posunięcie dla F1. Podczas nadchodzących rozmów z FIA, FOM i innymi zespołami podjęta zostanie kolejna próba wprowadzenia zmian, bo nie uważam, by dla kogokolwiek limit ten był sensownym rozwiązaniem” – zakomunikował Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.03.2018  Red Bull podekscytowany możliwością wyboru dostawcy silników
06.03.2018  Abiteboul: Przyjście Sainza do Renault wpłynęło na postawę Hulkenberga
02.03.2018  Abiteboul: FIA musi mieć lepsze narzędzia do monitorowania spalania oleju
27.02.2018  Renault może przyjmować kary za strategiczne wymiany silników
27.02.2018  Abiteboul: Red Bull ma czas do maja, aby określić swojego dostawcę
Tagi:
Abiteboul C.
Renault
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 10.02.2018 13:23[!]
Absolutne szaleństwo.
mich909090, 10.02.2018 15:07[!]
Ten limit spowodował, że Mercedes tej zimy przetestował 100 konfiguracji nowego silnika i z tego wybrał 3 najlepsze pod względem wydajności i niezawodności. To jest potęga.
bartoszcze, 10.02.2018 18:00[!]
Czyli Renault wciąż ma problemy z niezawodnością i Fernando może się obrazić xD

PS Co do zasady zgodzę się z myślą, że ten limit jest za niski, ale producenci wiedzieli o tym wcześniej.
Luq, 10.02.2018 19:05[!]
@bartoszcze - to już nie chodzi o to czy Reno ma problemy czy nie, ale o to, że ograniczenie liczby silników miało się przyczynić do redukcji kosztów. Tymczasem taki właśnie np. Merc wydaje setki milionów pieniędzy przed sezonem i produkuje sto silników, po to żeby w sezonie korzystać z trzech. Oszczędności jak sto piorunów, nie ma co.
bartoszcze, 10.02.2018 19:36[!]
@Luq
Ale Ty się w ten sposób zgodziłeś z moim PS :)

Natomiast niezaprzeczalnie są powody, dla których jedni mocno krytykują obecny limit, a inni mówią "nie pozwolimy na zmianę". I tyle.
Falarek, 10.02.2018 21:45[!]
Czyli aby oszczędzać w sezonie trzeba wydać kupę kasy przed sezonem na testowanie tego "oszczędzania". Parodia tak jak cała obecna lewacka F1
Masio, 11.02.2018 10:48[!]
Jak było 8 silników na sezon, to było dobrze. Ale oczywiście musieli zmniejszyć tą ilość...
ergie, 11.02.2018 10:51[!]
Ale przecież wystarczyłoby uprościć jednostki napędowe... np. likwidując te wszystkie nowowowydumałki związane z odzyskiwaniem energii i wtedy po pierwsze koszta by zmalały, po drugie limit nie byłby taki straszny...
marcelo92, 11.02.2018 11:40[!]
Mi się wydaje, że Ferrari z Mercedesem jeszcze powiekszy przewagę na renault w kwestii silnika. Ferrari chciało zostać przy limicie 3 jednostek, to pewnie włożyli dużo kasy w poprawe niezawodności jednostek i są z tego zadowoleni. Po Renault widać, że ciężko ogarnąć im temat.
mariusz0608, 11.02.2018 15:41[!]
Nie narzekać, nie narzekać.
Wkrótce będzie 1 silnik/3 sezony, bo trzeba ciąć koszty. CIĄĆ!
Zomo, 11.02.2018 22:01[!]
Jak Mercedes ma za duzo pieniedzy to moze sobie wyprodukowac i milion silnikow, uzyc trzech a reszte wywalic na zlom. Nikt im tego nie zabroni. Rownie dobrze Renault moze znalesc sobie bogatego sponsora i szastac pieniedzmi w taki sam sposob.
Wazne jest to ze silnik na tor ma wytrzymac wiecej niz jeden wyscig. Jakby puscic to bez ogranicznen to wszystkie silniki wybuchaly by 100m po przekroczenilu lini mety bo byly by zaprojektowane na jeden wyscig...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca