F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Red Bull ma czas do maja, aby określić swojego dostawcę

Stajnia z Milton Keynes będzie wybierać między jednostkami Renault a Hondy.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2018, wyświetlenia: 1437<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Renault – Cyril Abiteboul, zdradził, iż Red Bull musi określić swojego dostawcę jednostek najpóźniej w maju tego roku.

Austriacki koncern zdołał zapewnić sobie współpracę na wyłączność z Hondą, która od tego roku zaopatruje w układy napędowe juniorską ekipę Toro Rosso. Stajnia z Faenzy ma pełnić funkcję poligonu doświadczalnego dla Red Bull Racing, które dysponuje ważną umową z Renault na dostawy silników do końca tego roku, a kwestię przyszłego partnera uważa za otwartą.

Jak przyznał niedawno doradca Red Bulla – Helmut Marko, wiążące decyzje zapadną w trakcie letniej przerwy, lecz Cyril Abiteboul z Renault ujawnił, iż Czterokrotni Mistrzowie Świata dostali termin do 15 maja w celu określenia swoich planów. To właśnie wtedy każda z ekip musi dostarczyć FIA informacje o swoim partnerze silnikowym w następnym sezonie.

„Nie zamierzamy czekać wiecznie” – powiedział Francuz. „Wiem do czego odnosi się Christian [Horner], mówiąc, że mają opcje. Ma absolutną rację. Tak jak on czytam kontrakty i wiem jakie mamy zobowiązania wobec tego sportu. Pewna rzecz jest jasna, Red Bull Racing ma termin, do którego muszą określić swoją przyszłość. Jest to w regulaminie technicznym. Wierzę, że do końca maja musi być jasne, kto będzie współpracował z jakim zespołem. Jeśli chodzi o nas, to będzie ostateczny termin”.

Abiteboul dodał, że do tej daty Red Bull będzie musiał się określić, aniżeli dysponować gotowym kontraktem z Renault w sprawie dalszych dostaw jednostek. „Zakładam, że to będzie podstawa dla jakichkolwiek dyskusji. Wciąż jest szereg konkretnych usług, jakie chcą dostać. Czy chcą dysponować własnym dostawcą paliw, własną specyfikacją testów na hamowni, i tak dalej, i tak dalej. Fakt, że regulamin określa dokładną datę, nie powstrzyma nas przed dostosowaniem usług lub aspektów komercyjnych między naszymi firmami”.

W sytuacji, gdyby Red Bull zdecydował się przejść na jednostki Hondy, wówczas Renault dysponowałoby jednym klientem w postaci McLarena. 40-latek zapytany o finansowy aspekt takiego stanu rzeczy, odpowiedział: „Zawsze powtarzaliśmy, że bycie dostawcą silników jest bardzo kiepskim biznesem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
15.09.2018  Renault pracuje nad poprawą mapowania w silnikach Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Renault
Honda
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 27.02.2018 15:50[!]
Przecież wiadomo do czego Renault zmierza. Zespół fabryczny rośnie w siłę to konkurencje trzeba likwidować
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca