F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Liberty przygotowuje się do ogłoszenia kolejnych zmian w F1

Ross Brawn wypowiedział się na temat limitów budżetowych i przepisów na sezon 2021.
Nataniel Piórkowski, 1 marca 2018, wyświetlenia: 2958<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn uważa, że wszystkie tamy Formuły 1 mogą bez przeszkód funkcjonować z budżetami nieprzekraczającymi połowy rocznych wydatków ekip ze ścisłej czołówki.

„Możemy mieć fascynujący sport z bardzo zaawansowanymi bolidami za mniej niż połowę pieniędzy, jakie wydają obecnie zespoły z czołówki. Nikt nie dostrzegłby nawet tego, że wydajemy mniej” – powiedział dyrektor do spraw sportowych F1 w wywiadzie udzielonym Auto Motor und Sport.

Brawn dodał, że ograniczenie budżetów mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której zespoły będą prowadziły swoje prace w mniej perfekcyjny sposób, co zwiększy atrakcyjność Formuły 1. „Perfekcja i przewidywalność rujnują rozrywkę. Cierpi na tym sport” – powiedział doświadczony inżynier.

„Fakt, że trudno dziś dostrzec bolidy, które wycofują się z wyścigu przed końcem rywalizacji jest wspaniałym osiągnięciem technicznym, ale niestety nie tworzy to żadnych historii. Bolid zatrzymujący się na ostatnich okrążeniach – to zwykła być rozdzierająca serce scena”- dodał.

Liberty zamierza wprowadzić do serii Grand Prix limity budżetowe. „Mamy w głowach konkretny poziom, ale go nie ujawnię. To byłoby nie fair, bo wciąż prowadzimy rozmowy z zespołami”.

W pierwszej połowie tego roku właściciel praw komercyjnych ogłosi kolejne zmiany, jakie zostaną wprowadzone w sporcie po sezonie 2020. „Chcemy, aby wyścigi zapewniały lepszą rozrywkę, a F1 była opłacalna ekonomicznie dla wszystkich zespołów: dziesięciu czy dwunastu. Potrzebujemy bolidów, w których kierowca będzie mógł pokazać swój talent. Większość fanów jest przede wszystkim zafascynowana kierowcami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2018  Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019
06.11.2018  Arrivabene: F1 powinna przedłużyć kontrakt z Pirelli
03.10.2018  Brawn: Mercedes postąpił właściwie wydając polecenie zespołowe
16.09.2018  Brawn: Chcemy, aby kalendarz F1 liczył 24 wyścigi
23.08.2018  Brawn: Zmiany dotyczące silników mogą zostać opóźnione
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 01.03.2018 11:55[!]
Te ograniczone budżety to będzie najwieksza farsa w F1 od kilku ładnych lat. Ten śmieszny limit najbogatsze zespoly będą obchodzić jak tylko będą chciały. Red Bull w zasadzie ma dwa zespoły w F1, Ferrari ma Alfe teraz w Sauberze. Nie trzeba być jasnowidzem, żeby stwierdzić, że bedą dzielic koszty projektu, a jak zajdzie potrzeba to wprowadzą trzeci zespoł do F1. Niestety tak to będzie wyglądac. Jak ktoś jest bogaty, zawsze znajdzie sposób na obejscie ograniczeń. Żeby nie szukać daleko, spójrzmy na te ograniczenie budżetów w piłce nożne. Takie kluby jak PSG i City jawnie plują w twarz tym przepisom. Jak ktoś myśli, że jak zostana wprowadzone limity w F1 i nagle Haas będzie szybszy od Mercedesa to sie srogo zdziwi.
mik, 01.03.2018 12:22[!]
@marcelo92
Zawsze bogatszy ma wieksze pole manewru ale teraz roznica miedzy czolówka, a resztą jest gigantyczna. Środek stawki w zasadzie nie jest w stanie nawet powalczyć o podium.
Przecież Ferrar już dzieli koszty z Sauberrem i Haasem bo dostaje pieniadze za wiele elementów.
Moim zdaniem jest to do zrobienia i jestem za.
Przykład piłki to przykład jak może być gdy władze są niekompetentne i skorumpowane. F1 to zupełnie inny poziom intelektu i historii zawodowej pracowników.
dulk, 01.03.2018 12:28[!]
dokładnie
kpiną jest ze Ferrai dostaje 100baniek od F1 i m.in. dzieki temu ma budżet 3 razy wiekszy od np. Force India i zajmuje wysokie miejsce w rankingu za co znowu dostaje wyższe premie

wbrew pozorom w takiej branży trudno oszukać z budżetem - owszem można załatwić sobie coś w zaniżonych cenach / po znajomości i formalnie obniżyć niby budżet
ale nie dadzą rady zakręcić tego na 200mln euro
a za przyłapanie na oszukiwaniu powinna być po prostu kary (np. przepada roczna premia)
+ etykietka oszusta wystarczy
rno2, 01.03.2018 12:40[!]
Płacze Ferrari i groźby odejścia z F1 za 3 2 1... :-D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca