F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.07.2018

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Austrii

Marek Roczniak, 18 maja 2003, wyświetlenia: 10338<< | lista | T- | T+ | >>
W zeszłym roku Michael Schumacher odniósł pierwsze zwycięstwo w karierze na torze A1-Ring, jednak zawdzięczał je partnerowi z zespołu Ferrari – Rubensowi Barrichello, który na polecenie szefostwa włoskiej stajni na ostatnim okrążeniu oddał mu prowadzenie. Tym razem pięciokrotny mistrz świata triumfował już bez pomocy Brazylijczyka, chociaż dzisiejszy wyścig z pewnością nie przebiegał do końca po jego myśli. Wszystkiemu winny były kłopoty z tankowaniem paliwa, które dotknęły obydwu kierowców Ferrari podczas pierwszej rundy postojów. Barrichello stracił z tego powodu około 10 sekund i w ostatecznym rozrachunku najprawdopodobniej także i drugie miejsce, choć trudno oczywiście przewidzieć, jak potoczyłby się wyścig, gdyby nie te problemy. Michael Schumacher najadł się tymczasem sporo strachu podczas swojego pierwszego postoju, gdyż niewielka ilość paliwa, która w jakiś sposób wydostała się z pompy paliwowej, zaczęła płonąć. Na dodatek mechanicy Ferrari mieli spore problemy z odczepieniem węża paliwowego i przez chwilę panowała panika na stanowisku serwisowym włoskiej stajni. Wszyscy zachowali jednak zimną krew i po opanowaniu sytuacji Niemiec wyjechał w końcu z boksów, jednak ze względu na stratę około 10 sekund spadł na trzecią pozycję.

Prowadzenie wyścigu objął w tym momencie kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który tuż po starcie wyprzedził Kimiego Raikkonena (McLaren), a w trakcie krótkotrwałych opadów deszczu w okolicy 15 okrążenia zdołał nawet zbliżyć się do starszego z braci Schumacherów. Kolumbijczyk stanął przed szansą odniesienia drugiego zwycięstwa w karierze, jednak jego plany pokrzyżowała awaria silnika BMW, która wyeliminowała go z wyścigu na 32 okrążeniu. W międzyczasie Michael Schumacher wyprzedził Raikkonena i dzięki kłopotom kierowcy z zespołu Williams odzyskał prowadzenie. Utracił je co prawda po drugim postoju, który ze względu na przerwane przed czasem tankowanie paliwa podczas pierwszego stopu musiał odbyć nieco wcześniej, jednak po ostatnim postoju kierowcy z zespołu McLaren ponownie objął prowadzenie, nie oddając go już do samego końca. Raikkonen tymczasem ostatnich kilka okrążeń przejechał pod wielką presją ze strony Barrichello, który był wyraźnie szybszy od Fina, jednak zbyt późno go dogonił, aby móc na spokojnie przeprowadzić atak. Mimo to w pewnym momencie był bardzo bliski awansu na drugą pozycję, ale nie na darmo kierowca z zespołu McLaren nosi przydomek "Iceman". Dowożąc do mety drugą pozycję Raikkonen utrzymał się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej kierowców, ale nad Michaelem Schumacherem ma już tylko dwa punkty przewagi. Zespół McLaren utracił jednak prowadzenie w klasyfikacji generalnej konstruktorów, gdyż David Coulthard ze względu na start z zaledwie 14 pozycji dorzucił tylko cztery punkty do ośmiu zdobytych przez partnera. Tym niemniej Szkot skorzystał i tak z problemów kilku innych kierowców i powinien być zadowolony, że udało mu się finiszować na piątej pozycji.

Jenson Button po starcie z siódmej pozycji Grand Prix Austrii ukończył na czwartej pozycji, zdobywając aż pięć punktów. Jest to jak dotąd zdecydowanie najlepszy występ kierowcy z zespołu B.A.R w tym sezonie, który zapewnił mu awans w klasyfikacji generalnej kierowców do pierwszej dziesiątki. Szansę na zarobek punktowy miał również dzisiaj partner Buttona – Jacques Villeneuve, jednak tuż po drugim postoju w boksach miał problemy z ruszeniem z miejsca i w efekcie wyścig ukończył dopiero na 12 pozycji. Powodem tego była awaria elektroniki i dopiero po wymianie kierownicy Kanadyjczyk zdołał opuścić stanowisko serwisowe zespołu B.A.R, mając już w tym momencie ponad okrążenie straty do lidera. Tymczasem zespół Williams po zapowiadającym się obiecująco początku wyścigu ostatecznie musiał zadowolić się zaledwie trzema punktami, wywalczonymi przez Ralfa Schumachera. Niemiec na 57 okrążeniu popełnił błąd podczas hamowania przez wirażem Grosser Kurve, w wyniku którego stracił piątą pozycję na rzecz Coultharda.

Mark Webber drugi raz z rzędu finiszował na siódmej pozycji, zapewniając zespołowi Jaguar kolejny zarobek punktowy. Australijczyk był na najlepszej drodze do uzyskania jeszcze lepszego rezultatu podczas dzisiejszego wyścigu, jednak w jego trakcie musiał odbyć karę w postaci 10-sekundowego postoju w boksach, ponieważ mechanicy z zespołu Jaguar uzupełnili zapas paliwa w jego bolidzie przed rozpoczęciem okrążenia rozgrzewającego. W rzeczywistości karę tę Webber zawdzięczał głównie temu, iż kierowca Toyoty – Cristiano da Matta aż dwukrotnie doprowadził do przerwania procedury startowej i w związku z tym pierwsze okrążenie rozgrzewające, po którym właśnie nastąpiło dolanie paliwa, zostało unieważnione. Tym niemniej wywalczenie dwóch punktów pomimo konieczności odbycia dodatkowego postoju w boksach jest godnym podziwu osiągnięciem, świadczącym o postępie dokonanym przez brytyjską stajnię. Tymczasem partner Webbera – Antonio Pizzonia po starcie z ósmej pozycji linię mety przekroczył jako dziewiąty kierowca i choć oczywiście był zawiedziony z powodu tego, że nie udało mu się zdobyć ani jednego punktu, to jednak powinien się cieszyć z najlepszego jak dotąd występu w swoim debiutanckim sezonie.

Ostatni punkt podczas tegorocznej i zarazem ostatniej, przynajmniej w najbliższym okresie edycji Grand Prix Austrii wywalczył Jarno Trulli. Kierowca Renault był jedną z nielicznych ofiar opadów deszczu w początkowej fazie wyścigu, zaliczając piruet na pierwszym zakręcie. Włoch zdołał jednak kontynuować jazdę i dzięki temu finiszował na ósmej pozycji. Szansę na zarobek punktowy miał także drugi kierowca z francuskiej stajni – Fernando Alonso, który wyścig rozpoczął z linii boksów w zapasowym bolidzie. Hiszpana z walki wyeliminowała na 45 okrążeniu awaria silnika w momencie, gdy zajmował ósmą pozycję. Oprócz Pizzonii i Villeneuve'a poza pierwszą ósemką dzisiejszy wyścig ukończyli Cristiano da Matta (Toyota) – 10 pozycja, Ralph Firman (Jordan) – 11 pozycja oraz Justin Wilson (Minardi) – 13 i zarazem ostatnia pozycja. Tymczasem oprócz drugich kierowców z zespołów Toyota, Jordan i Minardi wyścigu na torze A1-Ring ze względu na problemy techniczne nie ukończyli także obydwaj kierowcy z zespołu Sauber. Szczególnie zawiedziony powinien być Nick Heidfeld, gdyż w początkowej fazie wyścigu spisywał się bardzo dobrze, utrzymując się do pierwszego postoju w boksach na piątej pozycji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu
08.07.2018  Vettel wygrywa emocjonujący wyścig o GP Wielkiej Brytanii
08.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia wyścigu
08.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu
07.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: wynik kwaliifkacji
Tagi:
Grand Prix F1
Red Bull Ring (A1)

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca