F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.07.2018

AMuS: Force India może w tym tygodniu trafić pod kontrolę administratora

Sekrety padoku F1."Mechanik" już w sprzedaży!

Verstappen broni Vettela w kwestii wczorajszej kraksy

Raikkonen: Polecenie zespołu było nieprecyzyjne

Gasly: Nie spodziewałem się otrzymania opon deszczowych

Mateschitz: Red Bull oraz Honda celują w sam szczyt

Kubica zdementował plotki łączące go z Haasem

22.07.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Lewis Hamilton nie straci zwycięstwa w GP Niemiec

Hamilton został wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom GP Niemiec

Mercedes tłumaczy polecenie zespołowe wydane Bottasowi

Vettel: To był mały błąd o wielkich konsekwencjach

GP Niemiec: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Niemiec

GP Niemiec: najszybsze okrążenia wyścigu

Pierre Gasly wystartuje z końca stawki do Grand Prix Niemiec

Mercedes zwiększy swoje zaangażowanie w Williamsa?

Padok F1 zaskoczony nagłym odejściem Sergio Marchionne z Ferrari

McLaren potwierdza zainteresowanie Carlosem Sainzem

Ocon może przejść do Renault na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kubica: Nowe zasady dotyczące SC są zbyt skomplikowane

Już po pierwszych testach widać zbyt wiele nieścisłości w nowym systemie.
Paweł Zając, 27 czerwca 2008, wyświetlenia: 7310<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica twierdzi, że nowy system związany z samochodem bezpieczeństwa jest zbyt skomplikowany. Polak, który wraz z innymi kierowcami testował proponowane przez FIA zmiany, ma wątpliwości, czy jest to na pewno najlepsze rozwiązanie.

Kierowcy i zespoły szukają alternatywnego rozwiązania dla obecnego systemu, który zakazuje zjazdu do boksu na tankowanie zaraz po pojawieniu się na torze samochodu bezpieczeństwa. W rezultacie na kierowców, którzy muszą w tym czasie zjechać po paliwo, zostaje nałożona kara 10-sekundowego postoju w boksach.

Alternatywne rozwiązanie było testowane po zakończeniu drugiej sesji treningowej we Francji. Kierowcy mieli 5 sekund na naciśnięcie guzika na kierownicy, aby uaktywnić system, który pokazuje na wyświetlaczu minimalny czas okrążenia zjazdowego. Jednakże Kubica pytany o swoje odczucia podczas ostatnich testów stwierdził, że już teraz widać zbyt dużo nieścisłości związanych z tym rozwiązaniem.

„Uważam, że jest to zbyt skomplikowane i koniec końców nie wiem, czy będziemy tego używać czy nie.” – powiedział Polak serwisowi itv-f1.com. „Co się stanie, jeśli ktoś zauważy samochód bezpieczeństwa 200 metrów później i tym samym później aktywuje organicznik prędkości? Taki kierowca będzie automatycznie w lepszej sytuacji. FIA musi sprawdzać, w którym miejscu dokładnie się znajdujesz i czy wcisnąłeś guzik w odpowiednim czasie. Czy też nie czekałeś, by przejechać 200 metrów więcej, co na pewno byłoby korzystne”.

Polak uważa, że aktualny system wymaga zmian, jednak ostateczne rozwiązanie musi zostać jeszcze dopracowane. „Aktualne zasady związane z samochodem bezpieczeństwa, które przewidują zamknięcie boksów i ogromną karę dla kierowców tankujących w tym momencie, mogą zniszczyć twój wyścig.” – dodaje krakowianin. „To już zdarzyło się w tym roku i na końcu może okazać się, że zniszczyło ci całe mistrzostwa. To bardzo zdradliwa sytuacja. Są pozytywne i negatywne strony danych rozwiązań, dlatego też nie da się znaleźć perfekcyjnego systemu. Uważam jednak, że możemy znaleźć lepsze niż to obecne”.

Kierowcy dyskutowali nad zaletami zaproponowanego systemu oraz nad potencjalnymi alternatywami podczas spotkania w ostatni weekend na torze Magny-Cours. Pierwszy test nowego systemu wywołał u nich mieszane reakcje.

Sebastian Vettel z zespołu Toro Rosso wątpi w to, czy zmiany powinny zostać szybko wprowadzone, ponieważ odnalezienie wspólnego konsensusu może zająć kierowcom trochę czasu. „Dyskusje nie zakończą się, dopóki ktoś nie zaproponuje rozwiązania po prostu idealnego.” – powiedział Niemiec.

„Jedni chcieliby powrotu do starego systemu, ktoś inny twierdzi, że powinniśmy pozostać przy nowym, lub że powinniśmy zmienić procedury związane ze światłami w pit lane itd. Jeżeli dyskutujesz w grupie 10 lub 15 kierowców i dwóch czy trzech powie: 'To jest dobre', to wtedy czwarty znajdzie jakaś lukę w danym systemie. Więc jest to bardzo trudne i wydaje mi się, że znalezienie lepszego rozwiązania zajmie trochę czasu”.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.07.2018  Kubica zdementował plotki łączące go z Haasem
19.07.2018  Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy
19.07.2018  Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)
11.07.2018  Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012
10.07.2018  Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia
Tagi:
Kubica R.
Przepisy
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
gnt3c, 27.06.2008 13:54[!]
Do autora: czy aby w artykule nie powinno być minimalny czas a nie maksymalny?
adams, 27.06.2008 14:33[!]
staram się uświadomić swoimi skromnymi uwagami bezsens stosowania tego rodzaju rozwiązań. Gratuluje pracy pełnej polotu w wycinaniu komentarzy.Skąd my to znamy.Może powinniśmy zapomnieć o wybrykach Mosleya i przyklaskiwać wspaniałym pomysłom FIA. Rozpływać się analizowaniem skomplikowanych rozwiązań.Kubica pracuje w tym tyglu i wypowiada się dyplomatycznie ale każdy z nas wie co najchętniej powiedziałby o tym pomyśle.Nie sprawdził się i koniec.Obecnie SC został niepotrzebnie pomieszany z ograniczaniem tankowania.To dawało dodatkowy dreszczyk emocji - jak ktoś potrafi podjąć szybką ryzykowną decyzję. Powtarzam więc - niech zamontują przycisk z łączeniem się z Mosleyem aby gratulować pomysłów jego cudownej organizacji.
Maraz, 27.06.2008 14:54[!]
gnt3c, chodzi o minimalny. Gdyby narzucili maksymalny, to wtedy mógłbyś jechać tak szybko, jak ci się żywnie podoba, byleby nie wolniej niż narzucony limit.

adams, w porządku, ale czyń to w rozsądny sposób, przedstawiając jakieś argumenty. Nie lubisz Mosleya - Twoja sprawa, ale nie wykorzystuj każdego pretekstu do ogłaszania tego całemu światu (np. "jak słyszę Max Mosley to mam odruchy wymiotne").
Ferdynand Trąbka, 27.06.2008 16:10[!]
A można było po prostu zezwolić na dotankowanie, ale jedynie na 3-4 okrążenia tj do końca neutralizacji. Wówczas zaraz po SC mógłby zjechać ponownie do pitu, by odbyć klasyczny stop.
Leo_kr, 27.06.2008 16:32[!]
@Ferdynand Trąbka to już całkiem bez sensu. Kierowca traci czas na zjazd i tankowanie na 3 kółka traci pozycję po raz pierwszy i potem to samo tylko z dłuższym postojem. To już lepsze te 10 sek.
zgf1, 27.06.2008 17:18[!]
@Banditto - wlasnie od dawna taki pomysl mi wydaje sie najlepszy. Glowny sedzia wyscigu zdalnie ogranicza predkosc wszystkich bolidow do powiedzmy 100km/h. Wszyscy jada rowno, moga kiedy chca odwiedzic boksy, a najwazniejsze jest to, ze dzieki takiemu rozwiazaniu SC nie wprowadza zmian w wyscigu!! Nikomu nie popsuje taktyki, to chyba najwazniejsze...
Maly-boy, 27.06.2008 17:50[!]
w takim razie moglibysmy ogladac 80% wyscigow procesji
MICHAL413, 27.06.2008 17:51[!]
@Banditto, zgf1-moim zdaniem taki pomysł mógłby się nie sprawdzić, ponieważ bolidy nie przejeżdżałyby wszystkie w jednym czasie obok wypadku i ratownicy, też musieliby cały czas uważać (szczególnie, gdy wypadek jest na ciasnym torze), a nie tylko raz na 1, 5min.
kimir, 27.06.2008 19:36[!]
@Maraz
No właśnie. I dlatego w artykule powinno być zmienione z "maksymalny" na "minimalny".
Banditto, 27.06.2008 21:42[!]
Okej, w takim razie SC mógłby zostać, ale powinien wyjeżdżać tylko, jeśli wydarzyłby się bardzo poważny wypadek tzn. tylko wtedy, gdy bolid albo jego szczątki leżą na torze. Np. SC nie wyjechałby do tegorocznego wypadku Kovala, bo wszystko odbyło się poza torem jazdy.
Ferdynand Trąbka, 28.06.2008 10:55[!]
@Leo_kr, no tak, to jest bez sensu, lepiej dostać Stop & Go. Chyba nie ma większych problemów, na powrót na swoją pozycję podczas neutralizacji?
Lee-Shu, 29.06.2008 13:28[!]
Mam dokładnie takie same zdanie jak Banditto. SC nie może wprowadzać elementu losowego, kiedy to jedni zyskują, a inni tracą i to samo dotyczy zakazu zjazdu do boksów na tankowanie. Ograniczenie prędkości jest próbą - moim zdaniem - słuszną, bo "zamrażałoby" sytuację na torze. Rację ma jednak Kubica, że przycisk u kierowców będzie powodował podejrzenia, niejasności i głupie dyskwalifikacje oraz kary. Zdalny przycisk - TAK. Pozostałaby kwestia tego, w którym momencie miałby być uruchamiany... moim zdaniem najpóźniej w momencie, gdy dochodzi do kontaktu pomiędzy liderem, a SC, tak by prowadzący nie musiał zwalniać wcześniej od reszty. Mamy do czynienia ze sportem, gdzie liczy się czasy do tysięcznej części sekundy, więc nie powinno się olewać tego, że komuś zżera sekundę lub dwie "przez przypadek".
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca