F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201830 września
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,194 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,844 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,976 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Dużo miesięcy upłynęło od ostatniego Grand Prix Rosji, wyścigu w którym ponadprzeciętnie spisuje się za każdym razem Valtteri Bottas. Nie inaczej było i w tym sezonie, choć Fin musiał ustąpić i schować swoje ambicje na rzecz walki w mistrzostwach między Hamiltonem, a Vettlem.

Walka na starcie

Jak to zazwyczaj też bywa w Soczi, najwięcej działo się na starcie. Bardzo dobry start zaliczył Sebastian Vettel, który przed wyścigiem obawiał się ruszania z starej nawierzchni. Hamilton za to zaliczył spory uślizg kół i Niemiec mógł szybko zrównać się z liderem klasyfikacji generalnej i atakować go na dojeździe do pierwszego zakrętu. Lewis jednak świetnie wybrnął z opresji i utrzymał drugie miejsce. W tym czasie na szóste miejsce wskoczył Leclerc, by chwilę później wyprzedzić Magnussena i przejść na piąte miejsce.

Fantastyczny start zaliczył również Max Verstappen, który po dwóch kółkach był już jedenasty. Holender na tym nie poprzestał i z pomocą DRS na ósmym okrążeniu był piąty i mógł spokojnie realizować swoją strategię. Za nim nieco wolniej choć konsekwentnie przebijał się Ricciardo.

Z drugiej strony tabeli oba Toro Rosso już na pierwszym kółku napotkały kłopoty z układem hamulcowym, co zmusiło ich do wycofania się z wyścigu. Postoje rozpoczęły się za to już na 9 okrążeniu kiedy to zjechał Magnussen. Właściwie wszyscy kierowcy, którzy wystartowali na hiper lub ultramiękkich oponach, zmieniali je na miękkie, które pozwalały na dojechanie do mety.

Postoje i polecenia zespołowe

Do postojów czołówki doszło na 12 kółku, gdy zjechał Bottas, a chwile później Vettel i Hamilton. Co ciekawe, Anglik przedłużył swój przejazd, co spowodowało wyjazd na styk z rywalem, który wyprzedził go w pierwszym zakręcie. Kierowca Mercedesa dopytywał się co poszło nie tak, ale wziął sprawy w swoje ręce i wyprzedził Vettela na następnym okrążeniu, wyjaśniając wszystkim kto zamierza zdobyć w tym roku mistrzostwo świata.

Na 25 okrążeniu doszło do dość kontrowersyjnej sytuacji, gdyż Bottas otrzymał komunikat, iż Hamilton ma problemy z oponami i musi go przepuścić, by chronić wynik. Całość była dość oczywista i z pewnością będzie rodziła skrajne komentarze wśród fanów.

Nieco dalej trwała walka Force India z Hulkenbergiem i w zespole Lawerence'a Strolla doszło do chwilowej zamiany miejsc, by sprawdzić, czy Perez będzie w stanie wyprzedzić Magnussena. Meksykanin nie dał rady i po postoju Renault znów doszło do zamiany miejsc, teraz to Ocon jechał na czele.

Spokojna końcówka

Jako ostatni zjechał Red Bull i najpierw Ricciardo założył ultramiękkie opony, a nieco później Verstappen. Było jednak zbyt późno by gonić Ferrari. Tak też bez większej historii wszyscy dojechali do mety, po minięciu której do Bottasa od razu poszły informacje, iż była to trudna decyzja, ale zostanie skomentowana po wyścigu. Podium jak można było się domyślać nie kipiało radością, a wręcz można było je porównać do bardzo smutnego wydarzenia. Sam Hamilton przyznał przez radio, że nie czuje się komfortowo z takim zwycięstwem.

Można by się pokusić o kąśliwy komentarz, iż Soczi nie zawiodło i było nudno jak zawsze. Taki już urok toru położonego u wybrzeża Morza Czarnego. Na szczęście już za tydzień jeden z klasyków F1, Suzuka. Zapraszamy wszystkich do śledzenia wydarzeń z tego wyjątkowego obiektu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
rno2, 30.09.2018 18:33[!]
Straciłem jakikolwiek szacunek do Bottasa. Giermek bez jakichkolwiek ambicji. Wiadomo dlaczego Mercedes nie chce u siebie Ocona - on walczyłby o swoje, a nie na sukces kolegi...
Doc, 30.09.2018 18:40[!]
@rno2
Ile Ty masz lat? 5? Tracisz szacunek do zawodnika ponieważ wykonał polecenie zespołu dla którego pracuje? Ogarnij się.
Aeromis, 30.09.2018 18:46[!]
@rno2
Nie sądzę by ktokolwiek potrzebował do szczęścia takiego typu "szacunku". Kim dla Ciebie musi być więc Massa, Raikkonen, Webber, Barichello. Pewnie czymś ciemnym śmierdzącym. Idź uprawiać emocjonalną politykę nienawiści dla półgłówków na Onet i wróć jak odetchniesz.
rno2, 30.09.2018 18:47[!]
@Doc
A jakieś swoje ambicje? Ściga się po to, żeby robić dobrze koledze, czy dla swoich sukcesów?
Wiem, że TO jest na porządku dziennym, ale w tym wypadku było zupełnie niepotrzebne - Hamilton był przed Vettel, Bottasa trzymał tempo, a wręcz zatrzymał się, żeby przepuścić Hamiltona.
Mógł kwestionować polecenie - czy np. jak Lewis zabezpieczy pozycję na mecie przed Vettel, to odda mu P1. Zamiast tego zapytał się o końcowe pozycję na 2 kółka przed metą niczym zbity pies...

@Aeromis
Nie popuść. Ty możesz krytykować Kimiego, więc mi nie będziesz zakazywać krytykować jakiegokolwiek kierowcy.i
iceneon, 30.09.2018 18:51[!]
Peter78, 30.09.2018 18:53[!]
@rno2
A kiedy straciłeś szacunek do Raikkonena, który jest popychem Vettela? Spodziewałem się zalewu durnych komentów po wyścigu i nie zawiodłem się. Twój bije wszystkie. Bottas giermkiem, a Ocon stanąłby Wolfowi okoniem. To można skomentować tylko w jeden sposób - buhahaha. Najlepiej TO Mercedesa skomentował po wyścigu Seb, który stwierdził, że to było oczywiste i zrozumiałe. Ale tacy znafcy jak ty wiedzą lepiej.
teambuktu, 30.09.2018 19:16[!]
Dawno nie widziałem tutaj wysypu tak zenujacych komentarzy.
pluto, 30.09.2018 20:42[!]
dla mnie oba te teamy są siebie warte ,oba są złodziejami emocji dla kibiców ale Merc bardziej.Webber był nr 2 w RBR ale cały czas się stawiał Vettelowi i nigdy nie oddał mu pozycji na torze. Kierowca musi się szanować a nie być tylko skrzydłowym. Tak jak w piłce : lepiej grać w wyjściowym składzie w Sevilli niz siedziec na trybunach albo najwyżej ławce w Realu czy Barcelonie
kutanos, 30.09.2018 21:35[!]
Dla mnie Botas to dno totalne. Przy nim Rosberg to prawdziwy Mistrz F1.
Ktoś taki jak Botas nie zasługuje na majstra.
Glupi Jasiek, 01.10.2018 06:45[!]
Ja nie mam żadnych pretensji do Valteriego, bo on i tak zyskuje na tego typu krzywdach. Lepiej być nr 2 w Mercedesie i zapisać na swoim koncie jakieś zwycięstwa niż być nr 1 lub równo traktowanym w zespole, który nie ma szans na podium. Trzeba być tego świadomym i nie robić z siebie większego niż się nim jest naprawdę. Tutaj bardzo negatywnym przykładem jest Rubens. Valterii w mojej ocenie byłby w stanie walczyć o tytuł, no ale mu nie pozwolą.
marios76, 01.10.2018 07:19[!]
Widze, ze niektorzy nie rozumieja, ze Mercedes i Hamilton walcza o cos wiecej, niz Perez z Oconem, i chcieliby ,by dochodzilo miedzy nimi do takich samych pojedynkow, z oplakanymi skutkami.
Matikson, 01.10.2018 14:52[!]
Jeżeli Hamilton wygra dwa kolejne wyścigi, a Vettel dwa kolejne wyścigi wówczas ukończy poza podium to mamy mistrza świata. Można odczuć wrażenie, że znowu poznamy zwycięzce sezonu trzy wyścgi przed końcem , czyli GP Meksyku, tak jak rok temu. Ferrari już nie rozwinie się w tym sezonie bardziej niż już to zrobiło w pierwszej połowie sezonu, kiedy mieli przewagę nad innymi, a jej do końca nie wykorzystali,np.GP Niemiec (Vettel na własne życzenie wypadł z toru zamiast w spokojnym tempie dowieźć zwycięstwo,GP Włoch(najszybsi przed własną publicznością+pech Raikkonena+głupota Vettela na starcie), GP Austrii (kiedy odpadł Lewis, Vettel przegrał z Verstappenem), GP Singapuru (forma w treningach nieprzełożona na kwalifikacje i wyścig), GP Francji (kosztowny błąd na pierwszym zakręcie i kolizja z Bottasem), GP Azerbejdżanu (w durny sposób stracił całe podium, mógł wyczekać flak Bottasa i wygrałby, a tak wolał się pchać od razu blokując opony). W tych wyścigach sprzyjały nie tylko okolicznośći dla Ferrari, ale też mieli tam lepsze tempo. Częstym błędem były strategie, Mercededs akurat miewał lepsze. Jak Hamilton się nakręca to z każdym kolejnym wyścigiem jest coraz trudniejszy do pokonania. Wydaje się, że szanse są już nikłe dla Niemca (mniej niz 10% szans). Jak w Japonii będzie gorszy to już będzie można śmiało powiedzieć o piątym tytule mistrza świata dla 33-letniego Lewisa Hamiltona z zespołu Mercedesa, z Wielkiej Brytanii.
marios76, 02.10.2018 12:57[!]
@Matikson Byli tacy co liczyli na 6 zwyciestw Vettela i ma mistrza nawet jak Hamilton dojedzie 6 razy drugi. Podalem po pod duza watpliwosc, bo Vettel obecnie nie jest w stanie dojezdzac drugi... a co dopiero wygrac z Lewisem 6razy pod rzad...
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca