F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201827 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,178 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Na ulicach księstwa Monako zawsze może wydarzyć się wiele. Brak miejsca na jakikolwiek błąd, wiele okrążeń do przejechania i nieustanna presja na kierowcach czynią tę rundę wyjątkową. Może być to też również procesja, gdyż wyprzedzanie jest to niezwykle trudne. Dzisiaj mieliśmy do czynienia raczej z drugą z opcji, aczkolwiek Ricciardo był dziś po prostu nie do pokonania. To był dzień Daniela i nic nie było w stanie popsuć mu fety na podium.

Wyjątkowo spokojny start

Gdy zgasły światła i wszyscy trzymali oddechy przed pierwszym zakrętem, cała stawka F1 mocno nas zaskoczyła i bez żadnego incydentu powędrowała ku kolejnym okrążeniom. Jedyne zmiany pozycji nastąpiły w dole stawki, gdzie spadł Vandoorne i zyskał Verstappen.

Duże problemy bardzo szybko dosięgnęły Williamsa, gdyż w bolidzie Sirotkina nie założono kół na 3 minuty przed rozpoczęciem wyścigu, co spowodowało nałożenie kary stop/go i 10 karnych sekund Stroll w tym czasie próbował niemożliwego niszcząc swoje przednie skrzydło i był to początek beznadziejnego dnia dwóch młodych kierowców.

Hamilton rozpoczyna postoje

Na kolejnych kółkach nie działo się wiele poza próbami Verstappena i mozolnym przebijaniem się w stawce. Bardzo szybko na postój zjechał Hamilton, bo już na 12 kółku, co zapowiadało mu bardzo trudne dalsze fazy wyścigu, gdyż musiał przejechać ponad 60 okrążeń na ultramiękkiej mieszance. Vettel zjechał na 16. kołku, a jedno okrążenie później Ricciardo, Raikkonen i Bottas.

Na inną strategię zdecydowali się Gasly i Hulkenberg, którzy pozostali na torze znacznie dłużej. Tymczasem na 28 okrążeniu do niemałego dramatu doszło w obozie Red Bulla, gdyż Ricciardo doniósł przez radio, iż w jego samochodzie brakuje mocy. Zespół niestety poinformował go, że nie są w stanie nic z tym zrobić i musi sobie poradzić z takim stanem rzeczy do końca zawodów. Ricciardo jednak bardzo umiejętnie odpierał ataki Vettela i cały czas trzymał rywali na dystans.

W tym czasie Gasly zjechał na 37. kółku, a Hulkenberg jeszcze później, na 51. Wraz z nimi w alei pojawił się Verstappen, który rozpoczął pogoń za jak największą liczbą punktów. Kolejnym pechowcem był za to Alonso, u którego doszło do awarii skrzyni biegów i był to pierwszy zawodnik, który przestał się liczyć w dzisiejszych zawodach. Verstappenowi udało się wyprzedzić Sainza i szybko zbliżył się do Hulkenberga, jednak pokonanie Niemca nie miało być tak proste.

Kraksa Leclerca

Bardzo spokojny wyścig i nie obfitujący w incydenty otrzymał nieco pikanterii na 72. okrążeniu, gdy w bolidzie Leclerca doszło do awarii hamulców i z impetem uderzył w Brendona Hartleya. Na szczęście nikomu nic się nie stało i chwila wirtualnej neutralizacji pozwoliła na uprzątnięcie szczątków rozrzuconych za tunelem.

Po restarcie Vettel nie był w stanie zagrozić Australijczykowi i ten spokojnie przekroczył metę na pierwszej pozycji, idealnie odbijając sobie porażkę z 2016 roku. Dziś zdecydowanym panem ulic Monako był Daniel Ricciardo i nikt nie był w stanie mu zagrozić, nawet wadliwie pracujący silnik Renault. Wprawdzie dzisiejszy wyścig mówiąc wprost był nudny, ale w stolicy hazardu nigdy nie możemy być niczego pewni. Tymczasem już za 2 tygodnie F1 udaje się do Kanady, gdzie naprawdę często możemy doświadczać wielkich emocji. Zapraszamy do wspólnego kibicowania!

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Chmiel_, 27.05.2018 17:26[!]
Na stojąco biłem brawo Danielowi ;)
Pro-Skill, 27.05.2018 17:31[!]
Wyścig nudny jak flaki z olejem co widać po liczbie komentarzy. Kiedy ostatnio zdarzył się tu wyścig bez SC?
Falarek, 27.05.2018 17:33[!]
Ciekawe czy ta awaria silnika przyczyni się do decyzji RB o silniku na 2019. Niby wygrali ale wiadomo gdyby to był inny tor Vettel i reszta wyprzedzili by go bez problemu
teambuktu, 27.05.2018 17:34[!]
@Pro-Skill czy SC to jakiś wyznacznik nudności lub nie wyścigu?
Tetracampeon, 27.05.2018 17:36[!]
@Pro-Skill Wyścig może i był nudny, ale pod koniec był VSC po kolizji Leclerca i Hartleya.
Pro-Skill, 27.05.2018 17:50[!]
@teambuktu Nie twierdze że SC jest wyznacznikiem ale już dawno nie pamiętam by SC nie wyjechał na tym torze.
teambuktu, 27.05.2018 17:56[!]
@Pro-Skill podobno na ostatnie 10 wyścigów raz nie wyjechał ale nie jestem dobry z historii więc nie odpowiem dokładnie. Tak serio to dla mnie typowe Monaco. Z jakiegoś powodu ludzie się jaraja wyscigami tutaj a zwykle jest procesja więc nie wiem czego się spodziewają. Dla mnie wyścig ok bo miał swoją historię a samo wyprzedzanie czy kraksy nie są dla mnie wyznacznikiem dla skali ciekawości wyścigu.
kocpis, 27.05.2018 18:36[!]
@Pro-Skill W 2009
Maciek znafca, 27.05.2018 18:42[!]
Ta w 2013 albo 2014 na początku to się już nie pamięta.
kriskab, 27.05.2018 22:29[!]
Brawo Daniel!!! Verstappen - talent - jeździec bez głowy...Super, że ponownie wygrał. Mam nadzieję, że jego pozycja negocjacyjna wzrosła i że to on będzie decydował gdzie będzie jeździł w przyszłym roku - postawi twarde warunki i nie będzie robił za tło. Na Vettela padł blady strach:-)...Hamilton bać się nie musi, bo jeszcze nic nie podpisal z Mercem, ale to pewnie będzie pierwszy punkt jego nowej umowy, zakaz zatrudniania Ricciardo:-) Daniel, jedyny kierowca z czołówki, który nie ględzi , nie marudzi tylko jedzie...Aż chce się oglądać, Brawo!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca