F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 1999
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Europy
GP Malezji
GP Japonii
Strona główna sezonu 1999
Klasyfikacje generalne 1999
Statystyki z sezonu 1999

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Campari d'Italia 199912 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,765 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 305,548 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,114 - Ayrton Senna (McLaren), 1991
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:23,575 - Damon Hill (Williams), 1993
Największa średnia prędkość wyścigu:
239,144 km/h - Damon Hill (Williams), 1993
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Dzięki bezbłędnej jeździe Heinz-Harald Frentzen odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. Punkty zarobione w tym wyścigu przesuwają Niemca z powrotem na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej z zaledwie dziesięciopunktową stratą do Miki Hakkinena i Eddiego Irvine'a, co przy trzech wyścigach pozostałych do rozegrania w tym sezonie daje mu realną szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego. Ralf Schumacher także miał bardzo udany wyścig i wygląda na to, że zespół Williams wreszcie odzyskuje formę, którą utracił na początku 1998 roku. Co ważniejsze, Alex Zanardi również bardzo dobrze sprawował się przez cały weekend i tylko kłopoty w czasie wyścigu związane ze spodnią częścią bolidu uniemożliwiły mu zajęcie co najmniej punktowanej pozycji. Wyścig ukończył na siódmej pozycji i jest to jak do tej pory najlepsze miejsce, jakie udało mu się zdobyć w tym sezonie. Na trzeciej pozycji wyścig ukończył Mika Salo udowadniając w ten sposób, że jest równie dobrym albo i lepszym kierowcą od Eddiego Irvine'a, który nie był w stanie wykorzystać tego, że jego główny rywal w walce o mistrzostwo świata nie zdołał ukończyć tego wyścigu i zarobił zaledwie jeden punkt. Gwiazdą wyścigu o Grand Prix Włoch był Rubens Barrichello, który najpierw wyprzedził na prostej drodze McLarena prowadzonego przez Davida Coultharda, po czym korzystając z okazji, kiedy Salo nie mógł poradzić sobie z wyprzedzeniem Zanardiego wyprzedził najpierw Fina, a niedługo potem Włocha. Co prawda po postojach w boksach Salo ponownie znalazł się przed Brazylijczykiem, nie umniejsza to bynajmniej umiejętności Barrichello, a czwarta pozycja to także całkiem przyzwoity rezultat. Jako piąty linię mety przekroczył David Coulthard i nie jest to z pewnością rezultat, jakiego należałoby się spodziewać po tym zespole. Ostatni punkt zdobył tak jak wcześniej wspomniałem Eddie Irvine.

Przyjemność z oglądania tego wyścigu była (przynajmniej w moim przypadku) nieco mniejsza niż zwykle, gdyż tuż przed startem od komentatorów telewizyjnych dowiedziałem się o śmierci kierowcy uczestniczącego w wyścigach amerykańskiej serii CART, Urugwajczyka Gonzalo Rodrigueza, który zginął w wypadku podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej na torze Laguna Seca. Kierowca ten przede wszystkim uczestniczył także w wyścigach Formuły 3000 i był dobrze zapowiadającym się kierowcą, któremu jednak los nie pozwolił osiągnąć nic więcej. Rubens Barrichello, będąc jego przyjacielem, zadedykował mu ten właśnie wyścig.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca