F1 2017Australia  Bahrajn  Chiny  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 1999
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Europy
GP Malezji
GP Japonii
Strona główna sezonu 1999
Klasyfikacje generalne 1999
Statystyki z sezonu 1999

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 199917 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,542 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,352 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Trzy godziny po zakończeniu wyścigu FIA ogłosiła, że oba bolidy Ferrari nie spełniają technicznych wymogów, co w praktyce oznaczało dyskwalifikację Eddiego Irvine'a i Michaela Schumachera z pozycji, na których ukończyli wyścig o Grand Prix Malezji. Całe zamieszanie spowodowały pionowe skrzydełka, umieszczone tuż za przednimi kołami, służące do poprawiania aerodynamiki bolidów. Dokładniej mówiąc, odstawały one od obu bolidów o jeden centymetr nad plan. Ross Brawn, techniczny dyrektor Ferrari potwierdził tę informację, wyjaśniając przy okazji, że korzyści wynikające z tych skrzydełek są minimalne, a poza tym takie same skrzydełka były już raz użyte, podczas poprzedniego wyścigu. Jak łatwo można się domyślić, ekipa Ferrari złożyła apelację, która o dziwo została pozytywnie rozpatrzona i po niespełna tygodniu obowiązywania, dyskwalifikacja została cofnięta. Okazało się bowiem, że skrzydełka te zostały nieprawidłowo zmierzone, a po ponownym zmierzeniu wyszło, że mieszczą się one w granicach pięciomilimetrowej tolerancji. Cała ta historia ma pewne oznaki skandalu, jednak dla nas wszystkich – fanów oznacza to, że ostatni wyścig sezonu będzie bardzo emocjonujący. Zwycięstwo Irvine'a dało mu czteropunktową przewagę nad Hakkinenem w klasyfikacji generalnej kierowców i jest bardzo prawdopodobne, że przy pomocy Schumachera Irlandczyk zostanie mistrzem świata. Z drugiej jednak strony, jeśli Hakkinen zwycięży w ostatnim wyścigu, to niezależnie od tego, na którym miejscu wyścig ukończy Irvine, będzie po raz drugi z rzędu mistrzem. Zajęcie czwartego i piątego miejsca przez Johnny'ego Herberta i Rubensa Barrichello w wyścigu o Grand Prix Malezji spowodowało, że zespół Stewart Ford przesunął się na czwartą pozycję w klasyfikacji zespołowej, zrzucając zespół Williams Supertec na piątą pozycję. Tak więc poza Irvinem i Hakkinenem jeszcze zespóły Stewart i Williams będął miały o co walczyć podczas ostatniego wyścigu sezonu. Na szóstej pozycji wyścig ukończył Heinz-Harald Frentzen, co wziąwszy pod uwagę start z czternastej pozycji nie jest złym osiągnięciem, ale przyzwyczailiśmy się już do lepszych rezultatów ze strony Niemca.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca