F1 2017Australia  Bahrajn  Chiny  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Campari d'Italia 200010 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,788 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,764 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher po raz trzeci w swojej dotychczasowej karierze wygrał Grand Prix Włoch na torze Monza. Poprzednie dwa zwycięstwa Niemiec również wywalczył dla zespołu Ferrari, jednak w obu przypadkach wyścig przebiegał raczej w spokojnej atmosferze. Inaczej było tym razem, ponieważ na początku wyścigu miał miejsce wypadek, w którym udział brało sześciu kierowców. Karambol zapoczątkował Heinz-Harald Frentzen, który zbyt późno zaczął hamować przed drugą szykaną i przez to wpadł na kolegę z zespołu, Jarna Trullego. Następnie w wyniku reakcji łańcuchowej z wyścigu odpadli: David Coulthard, Rubens Barrichello, Pedro de la Rosa i Johnny Herbert. Wszyscy kierowcy mieli sporo szczęścia, ponieważ żadnemu z nich nic się nie stało, natomiast koło oderwane z jednego z bolidów śmiertelnie raniło strażaka, 30-letniego Paola Ginslinbertiego. Właśnie to zdarzenie w połączeniu z 41 zwycięstwem, co stawia Schumachera na równi z nieżyjącym Ayrtonem Senną spowodowało, iż Niemiec podczas konferencji prasowej załamał się i nie był w stanie odpowiadać na pytania. Siedzący obok niego kierowcy, którzy wyścig ukończyli na drugiej i trzeciej pozycji – Mika Hakkinen oraz Ralf Schumacher także byli wstrząśnięci.

Zarówno zwycięstwo Michaela Schumachera jak i druga pozycja Miki Hakkinena były łatwe do przewidzenia już po kilku okrążeniach po opuszczeniu toru przez samochód bezpieczeństwa, natomiast o trzecią pozycję walczyło aż czterech kierowców: Jacques Villeneuve, Ralf Schumacher, Ricardo Zonta i Jos Verstappen. Villeneuve z walki wyeliminowany został przez kłopoty techniczne, natomiast szanse Zonty gwałtownie zmalały kiedy okazało się, że jego strategia zakłada dwa postoje w boksach. Tak czy inaczej Brazylijczyk był najbardziej aktywnym kierowcą w tym wyścigu, stoczył wiele pojedynków i nie popełnił przy tym żadnego poważnego błędu, a wyścig ostatecznie ukończył na szóstej pozycji, zdobywając drugi punkt w tym sezonie. Oprócz Zonty także Verstappen wywarł na mnie duże wrażenie, a zwłaszcza pojedynek, jaki stoczył właśnie z Zontą o trzecią pozycję tuż przed połową dystansu wyścigu. Co prawda nie wyszedł z niego zwycięsko, ale przynajmniej zmusił Brazylijczyka do większego wysiłku, a przy tym wszystko odbyło się fair. Holender na mecie był czwarty, chociaż gdyby nie problemy Giancarla Fisichelli podczas postoju w boksach byłby najprawdopodobniej piąty. Honor stajni Benetton zdołał w tym wyścigu obronić Alexander Wurz poprzez ukończenie wyścigu na piątej pozycji. Jest to pierwszy zarobek punktowy Austriaka w tym sezonie.

Ralf Schumacher być może przejechał wyścig najspokojniej ze wszystkich kierowców, ale właśnie taka jazda zaowocowała drugą z rzędu wizytą Niemca na podium. Natomiast drugi kierowca z zespołu Williams – Jenson Button odpadł z wyścigu częściowo z braku doświadczenia, ponieważ źle odczytał intencje Michaela Schumachera, który w specyficzny sposób starał się rozgrzać opony tuż przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa z toru. Napisałem częściowo, ponieważ wydaje mi się, że skoro Ralf Schumacher i Giancarlo Fisichella także o mało co nie pożegnali się w tym momencie z wyścigiem, to być może część winy leży również po stronie Michaela Schumachera, który zbyt gwałtownie zahamował.

Kierowcy z zespołu Sauber szansę na zarobek punktowy stracili praktycznie rzecz biorąc na pierwszym okrążeniu, ponieważ bolidy Miki Salo i Pedra Diniza zostały uszkodzone w wyniku niewyjaśnionego manewru Eddiego Irvine'a. Dzięki obecności samochodu bezpieczeństwa na torze, mechanicy z zespołu Sauber zdołali dokonać niezbędnych napraw w bolidach obu kierowców, jednak nie wszystko dało się naprawić i od tego momentu obaj kierowcy mieli problemy z prowadzeniem swoich bolidów. Biorąc to pod uwagę można uznać, iż siódma pozycja Salo i dziewiąta Diniza nie jest aż tak złym osiągnięciem.

Po tym wyścigu Michael Schumacher ma już tylko dwa punkty straty do Miki Hakkinena w klasyfikacji generalnej kierowców i pozostałe do końca sezonu trzy wyścigi zapowiadają się bardzo emocjonująco, zwłaszcza, że zespół Ferrari powrócił do dobrej formy. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie przydarzy się podczas któregoś z następnych wyścigów kolejna tragedia, bo co prawda tego typu wypadków nie da się do końca uniknąć, ale każda kolejna śmierć powoduje (przynajmniej u mnie) pewne zniechęcenie do tego sportu. Zresztą z zachowania kierowców na konferencji prasowej można wywnioskować, że ta śmierć również i na nich wywarła duże wrażenie.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca