F1 2017Australia  Bahrajn  Chiny  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20008 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,860 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,596 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,700 - Gerhard Berger (McLaren), 1991
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,942 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,497 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Początek Grand Prix Japonii 2000 wskazywał na to, że rozstrzygnięcie tytułu mistrzowskiego nie nastąpi jeszcze w tym wyścigu, ponieważ Mika Hakkinen po bardzo dobrym starcie znalazł się na prowadzeniu i był na najlepszej drodze do zwycięstwa. Michael Schumacher wraz ze swoim zespołem z pewnością zdawał sobie sprawę, że wyprzedzenie Fina będzie raczej trudne na tym torze i w zasadzie wszystko zależało od postojów w boksach. Pierwsza runda postojów nie przyniosła zmiany lidera wyścigu, przy czym postój Schumachera był dłuższy, a to oznaczało, że do bolidu Niemca została wlana większa ilość paliwa. Jak łatwo przewidzieć, drugi postój Schumachera nastąpił kilka okrążeń później od postoju Hakkinena i to był najważniejszy moment tego wyścigu. Właśnie te kilka okrążeń Schumacher przejechał znacznie szybciej od Hakkinena i dzięki temu po odbyciu drugiego postoju miał jeszcze cztery sekundy przewagi nad nim. Swoje zwycięstwo Niemiec zawdzięcza również pogodzie, ponieważ w okolicy drugiej rundy postojów deszcz zaczynał dawać się we znaki kierowcom, a ogólnie wiadomo, że Schumacher jest jednym z najlepszych kierowców, jeśli chodzi o jazdę w trudnych warunkach.

Z drugich kierowców, reprezentujących barwy zespołów McLaren oraz Ferrari szybszy okazał się David Coulthard. Dla Szkota był to chyba jeden z najspokojniejszych wyścigów w tym sezonie, ponieważ od startu nikt nie zagrażał jego trzeciej pozycji. Natomiast Rubens Barrichello po niezbyt udanym starcie spadł na szóstą pozycję i dopiero po pierwszej rundzie postojów udało mu się awansować na czwartą pozycję.

Jenson Button wreszcie pozbył się pecha, który prześladował go podczas Grand Prix Włoch oraz Stanów Zjednoczonych i po bardzo dobrej jeździe w tym wyścigu linię mety przekroczył na piątej pozycji, mając mniej niż sześć sekund straty do Rubensa Barrichello. Wygląda jednak na to, że pecha zaczyna mieć Ralf Schumacher – drugi kierowca z zespołu Williams, ponieważ z poprzedniego wyścigu wyeliminowały go problemy techniczne, natomiast tym razem do nieukończenia wyścigu przyczynił się Marc Gene z zespołu Minardi, ale przynajmniej tuż po wyścigu przeprosił za to Niemca.

Jacques Villeneuve drugi raz z rzędu wyścig ukończył na punktowanej pozycji i dzięki temu zespół BAR awansował na piątą pozycję w klasyfikacji zespołowej. Drugi kierowca z tego zespołu, Ricardo Zonta wyścig ukończył na dziewiątej pozycji, ale biorąc pod uwagę fakt, że wyścig rozpoczynał dopiero z 18 pozycji, rezultat ten można uznać za w miarę przyzwoity, zwłaszcza, że w sumie wyścig ukończyło 15 kierowców.

Eddie Irvine tuż po starcie wyścigu znalazł się na czwartej pozycji i wyglądało na to, że po raz drugi w tym sezonie uda mu się wywalczyć jakieś punkty dla zespołu Jaguar. Jednak po pierwszej rundzie postojów Irlandczyk spadł na siódmą pozycję, natomiast po drugim postoju wyprzedził go dodatkowo nie kto inny, jak kolega z zespołu, Johnny Herbert.

Dla kierowców z zespołu Jordan wyścig ten od samego początku nie zapowiadał się zbyt udanie, a na domiar złego w bolidzie Heinza-Haralda Frentzena po raz kolejny w tym sezonie wysiadła skrzynia biegów. Jarno Trulli miał niewiele więcej szczęścia i chociaż zdołał w ogóle ukończyć wyścig, jednak 13 pozycja, jak na ten zespół to z pewnością zbyt mało.

No i stało się – Michael Schumacher po raz trzeci w swojej dotychczasowej karierze został mistrzem świata Formuły Jeden. Tym razem tytuł ten wywalczył dla zespołu Ferrari i ze względu na to ma już zagwarantowane miejsce w historii Formuły Jeden, ponieważ przez ostatnie 19 lat żaden inny kierowca nie był w stanie wywalczyć tytułu mistrzowskiego dla tej właśnie stajni, nawet czterokrotny mistrz świata, Alain Prost.

Sprawa tytułu mistrzowskiego, jeśli chodzi o kierowców została już rozstrzygnięta na korzyść zespołu Ferrari, ale zespół McLaren w ostatnim wyścigu sezonu będzie miał jeszcze szansę na zwycięstwo w klasyfikacji zespołowej. Zadanie to jest z pewnością trudne, ponieważ zespół Ferrari ma 13 punktów przewagi i żeby utrzymać w swoich rękach tytuł mistrza świata konstruktorów bolidów Formuły Jeden, kierowcy z tej stajni muszą zdobyć zaledwie trzy punkty. Poza tym, w następnym wyścigu walkę o czwartą pozycję w klasyfikacji zespołowej będą ze sobą toczyć stajnie: Benetton, BAR i Jordan. W najlepszej sytuacji jest zespół Benetton, chociaż drugą połowę sezonu ma raczej nieudaną i w najgorszym przypadku po ostatnim wyścigu może spaść na szóstą pozycję, ponieważ nad zespołem Jordan, znajdującym się aktualnie na tej pozycji, ma tylko trzy punkty przewagi.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca