F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200023 kwietnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,140 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,598 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,475 - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,703 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
David Coulthard drugi raz z rzędu zwyciężył w Grand Prix Wielkiej Brytanii, ale tym razem nie tylko szczęściu zawdzięcza swe pierwsze zwycięstwo w sezonie 2000, ponieważ zarówno Mika Hakkinen jak i Michael Schumacher ukończyli wyścig bez specjalnych problemów technicznych. Gdyby nawet założyć, że Rubens Barrichello ukończył by ten wyścig, jest chyba raczej mało prawdopodobne, że to on by zwyciężył, ponieważ Coulthard tuż przed swoim postojem zdołał wyprzedzić Brazylijczyka i zarobić kilka sekund, dzięki którym utrzymał by prowadzenie.

Mika Hakkinen wyścig ukończył na drugiej pozycji głównie z powodu niezbyt udanego startu, w czasie którego został wyprzedzony przez Coultharda. Rezultat ten mieści się jednak w pierwotnych zamierzeniach Fina, ponieważ chciał on ukończyć wyścig na wyższej pozycji od Michaela Schumachera i tak się właśnie stało.

Michael Schumacher podobnie jak Hakkinen szansę na zwyciężenie tego wyścigu utracił już na samym starcie, ale w przeciwieństwie do Fina Niemiec został wyprzedzony aż przez trzech kierowców. Pomimo tego, że Schumacher był o wiele szybszy od Jacquesa Villeneuve'a, nie był stanie go wyprzedzić, albo po prostu nie chciał ryzykować dłuższej walki z Kanadyjczykiem, która to walka w najgorszym wypadku mogłaby zakończyć się nie ukończeniem wyścigu. Wyprzedzenie nastąpiło dopiero podczas postojów w boksach i niestety jak na razie trzeba się pogodzić z tym, że większość "pojedynków" tam właśnie będzie się odbywać.

Po niepowodzeniach na torze Imola obaj kierowcy z zespołu Williams kolejny raz w tym sezonie zaprezentowali się bardzo dobrze, kończąc wyścig na czwartej (Ralf Schumacher) i piątej (Jenson Button) pozycji. W przypadku Buttona jest to dodatkowo pierwsza w pełni zasłużona zdobycz punktowa, nie będąca wynikiem dyskwalifikacji innego kierowcy, tak jak to było w Grand Prix Brazylii.

Honor stajni Jordan uratował w tym wyścigu Jarno Trulli po brawurowym wyprzedzeniu Villeneuve'a, co zaowocowało zdobyciem jednego punktu, aczkolwiek tuż po tym manewrze Kanadyjczyk wycofał się z wyścigu. Natomiast w bolidzie Heinza-Haralda Frentzena tuż przed końcem wyścigu wysiadła skrzynia biegów, po raz trzeci w tym sezonie zresztą.

Kierowcom z zespołu Benetton Supertec tym razem niewiele zabrakło do zdobycia punktów. Warto również zwrócić uwagę na to, że zespół ten ma najmniejszą liczbę (1) nie ukończonych wyścigów w tym sezonie spośród wszystkich zespołów.

Podsumowując ten wyścig można stwierdzić, że nie był on specjalnie ciekawszy od poprzedniego wyścigu. Zwłaszcza widok pierwszych sześciu kierowców, podążających przez dużą część wyścigu w bardzo niewielkich odstępach czasowych był żenujący. Równie dobrze cały wyścig mógłby się rozgrywać za samochodem bezpieczeństwa. Następny wyścig (Grand Prix Hiszpanii) również nie zapowiada się zbyt interesująco, ponieważ w zeszłym sezonie był tak samo, jeśli nie bardziej nudny od tegorocznego wyścigu na torze Silverstone.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca