F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20007 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,727 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 307,255 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,525 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,242 - Giancarlo Fisichella (Jordan), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,396 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen w końcu odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2000. David Coulthard kończąc wyścig na drugiej pozycji dopełnił triumfu zespołu McLaren, aczkolwiek obaj kierowcy tej stajni w zasadzie wszystko zawdzięczają Michaelowi Schumacherowi, ponieważ to on prowadził przez ponad 40 okrążeń od początku wyścigu i dopiero problemy z tankowaniem paliwa i drugim zestawem opon spowodowały, że Niemiec przestał liczyć się w walce o zwycięstwo.

Rubens Barrichello dzięki wspaniałemu manewrowi Michaela Schumachera, który umożliwił mu wyprzedzenie Ralfa Schumachera wyścig ukończył na trzeciej pozycji. Natomiast sam Michael wyścig ukończył dopiero na piątej pozycji, ale jeśli chodzi o walkę o tytuł mistrza każdy punkt jest na wagę złota.

Ralf Schumacher miał szansę drugi raz w tym sezonie stanąć na podium, jednak plany pokrzyżował mu nie kto inny, jak jego własny brat – Michael. Być może gdyby Ralf wiedział, że Michaela czeka dodatkowy postój najprawdopodobniej nie próbował by w ogóle wyprzedzać, a tak wyścig ukończył na czwartej pozycji, ale dobre i to. Mniej szczęścia miał jednak drugi kierowca ze stajni Williams – Jenson Button, ponieważ cztery okrążenia przed końcem wyścigu, kiedy miał już niemal zagwarantowany kolejny zarobek punktowy w jego bolidzie zespół się silnik. Nie umniejsza to jednak tego, że Brytyjczyk kolejny raz pokazał, że jest bardzo dobrym kierowcą.

Heinz-Harald Frentzen tylko i wyłącznie Buttonowi zawdzięcza zarobienie jednego punktu i nie jest to rezultat, jakiego należałoby oczekiwać od zespołu, który w zeszłym sezonie nosił miano trzeciej siły w Formule Jeden. W bolidzie Jarno Trullego – drugiego kierowcy z zespołu Jordan podczas pierwszego postoju zgasł silnik i przez to Włoch wyścig ukończył na odległej, 12 pozycji.

Jacques Villeneuve drugi raz z rzędu nie zarobił żadnego punktu pomimo tego, iż miał na to realną szansą. Tym razem z wyścigu wyeliminowała go awaria silnika. Ricardo Zonta, prowadzący drugi bolid BAR miał trochę więcej szczęścia, ale jemu także nie udało się zdobyć żadnego punktu.

Podsumowując ten wyścig można powiedzieć, że był on odrobinę ciekawszy od poprzedniego. Szkoda tylko, że kłopoty jednego z kierowców a nie czysta walka równego z równym spowodowały tą "odrobinę ciekawości". Jednak w dzisiejszych czasach tylko dzięki nieprzewidywalnym zdarzeniom, takim jak np. kłopoty Michaela Schumachera w tym wyścigu lub deszcz można mieć nadzieję na obejrzenie w miarę ciekawego wyścigu. W takim razie z niecierpliwością czekam na pierwszy "mokry" wyścig w tym sezonie.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca