F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200115 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,598 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,475 - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,296 km/h - David Coulthard (McLaren), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Prawie wszystkie poprzednie wyścigi rozegrane w tym sezonie były wyjątkowo pechowe dla Fina i zaczynały już nawet krążyć pogłoski, że jest to jakoby jego ostatni sezon w Formule Jeden, jednak zwycięstwem tym Hakkinen udowodnił, że tli się w nim jeszcze chęć do rywalizacji. Niestety jest już za późno, aby Fin mógł się włączyć do walki o tytuł mistrzowski, która jest już w zasadzie przesądzona, ponieważ główny rywal Michaela Schumachera w tym roku – David Coulthard nie ukończył Grand Prix Wielkiej Brytanii. Przyczynił się do tego kierowca z zespołu Jordan – Jarno Trulli, który tuż po starcie próbował wyprzedzić Szkota, jednak bolidy obu kierowców zderzyły się kołami. Włoch od razu odpadł z wyścigu, natomiast Coulthard zdołał co prawda wyprowadzić swój bolid z poślizgu, ale po przejechaniu dwóch okrążeń także zakończył udział w wyścigu, ponieważ okazało się, że podczas zderzenia uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie w jego bolidzie. Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć, który z kierowców był bardziej winny, ale tak czy inaczej szanse Coultharda na zdobycie tytułu mistrzowskiego zmalały po tym wyścigu praktycznie do zera.

Na drugiej i trzeciej pozycji wyścig ukończyli kierowcy z zespołu Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Obydwaj kierowcy zdecydowali się w tym wyścigu tylko na jeden postój w boksach i to w dodatku dosyć późny, co spowodowało, że w pierwszej połowie wyścigu byli znacznie wolniejsi od Hakkinena, który jadąc na dwa stopy już po pierwszym z nich był niemal pewnym zwycięzcą, nie wspominając już o tym, z jaką łatwością udało mu się wyprzedzić Niemca. Co prawda Schumacher wiedząc, że w wyścigu nie uczestniczy Coulthard mógł stracić motywację, jednak po wyścigu zdecydowanie temu zaprzeczył i powiedział, że po prostu na tym torze bolidy Ferrari były zbyt wolne.

Szansę na pokonanie Michaela Schumachera w tym wyścigu miał również Juan Pablo Montoya, który na 18 okrążeniu także wyprzedził Niemca, a tuż po pierwszym postoju Hakkinena przez trzy okrążenia był nawet liderem wyścigu. Jednak Kolumbijczyk, który podobnie jak Fin obrał w tym wyścigu strategię dwóch postojów po pierwszej wizycie w boksach znalazł się za partnerem z zespołu Williams – Ralfem Schumacherem, który z kolei jechał za znacznie wolniejszym drugim kierowcą z zespołu Ferrari – Barrichello. Nawet kiedy Ralf wjechał do boksów Montoya także nie był w stanie wyprzedzić Brazylijczyka i przez to stracił szansę na ukończenie wyścigu na trzeciej, albo nawet i na drugiej pozycji. Na dodatek trzeci zestaw opon, który Kolumbijczyk otrzymał po ostatnim postoju w boksach był dużo gorszy od poprzednich i w tej sytuacji czwarte miejsce to też całkiem niezły rezultat, zwłaszcza, jeśli wyścig rozpoczynało się z ósmej pozycji. Montoya był jedynym kierowcą z zespołu Williams, który dotrwał do końca wyścigu, ponieważ Ralfa Schumachera z wyścigu wyeliminowała awaria silnika i dzięki temu Barrichello powrócił na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.

Ostatnie trzy punkty możliwe do zdobycia w tym wyścigu podzielili między siebie kierowcy z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen oraz Nick Heidfeld. Zespół ten jest drugim obok zespołu Williams, który w stosunku do poprzedniego sezonu uczynił zdecydowany postęp, o czym świadczy czwarta pozycja w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Najbliższy rywal – stajnia Jordan w wyścigu tym nie powiększyła swojego dorobku punktowego, a zważywszy na bardzo dobre pozycje startowe miała na to duże szanse. Niestety Jarno Trulli z wyścigu wycofał się już na pierwszym okrążeniu po kolizji z Coulthardem, natomiast Heinz-Harald Frentzen także na pierwszym okrążeniu został wyprzedzony przez obydwu kierowców z zespołu Sauber. Co prawda później miał jeszcze możliwość odzyskania przynajmniej jednej pozycji, jednak nie zdołał jej wykorzystać i wyścig ostatecznie ukończył na siódmej pozycji.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu British American Racing tylko Jacques Villeneuve dojechał do mety, jednak na niezbyt imponującej, ósmej pozycji. Na domiar złego Kanadyjczyk na pierwszym okrążeniu przyczynił się do wyeliminowania z wyścigu partnera z zespołu – Oliviera Panisa. Z pozostałych zespołów wyścig ukończyli prawie wszyscy kierowcy, z wyjątkiem Luciana Burtiego (Prost). Natomiast Tarso Marques (Minardi) w ogóle nie wziął udziału w tym wyścigu, ponieważ nie zmieścił się w 107% czasu pole position podczas sesji kwalifikacyjnej i na tej podstawie nie został dopuszczony do wyścigu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca