F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200129 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 6,825 km
Liczba okrążeń: 45
Pełny dystans: 307,125 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,838 - Mika Hakkinen (McLaren), 1998
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:44,300 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
227,997 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Ralf Schumacher wygrał trzeci wyścig w tym sezonie. Jest to pierwsze zwycięstwo Niemca przed własną publicznością. Wyścig rozpoczął się jednak wyjątkowo pechowo dla starszego z braci Schumacherów – Michaela. Kierowca Ferrari tuż po starcie miał problemy ze zmianą biegów i przez to jego bolid nie nabierał prędkości. Większość pozostałych kierowców zdołała go wyminąć, jednak jadący na jednej z dalszych pozycji Luciano Burti (Prost) zbyt późno zorientował się w zaistniałej sytuacji i uderzył w tył bolidu Niemca. Wypadek ten wyglądał bardzo groźnie, ponieważ bolid Brazylijczyka wzbił się w powietrze i zaliczył pełny obrót wokół własnej osi, jednak poza potłuczeniami lewej ręki kierowcy z zespołu Prost nic więcej się nie stało. Organizatorzy wyścigu najpierw wypuścili na tor samochód bezpieczeństwa, a kiedy okazało się, że na prostej startowej znajduje się zbyt wiele odłamków z bolidów, które brały udział w kraksie, wyścig został przerwany. Była to bardzo dobra wiadomość dla Schumachera i Burtiego, ponieważ dzięki temu kierowcy ci mogli w zapasowych bolidach przystąpić do drugiego startu.

Kolejny start odbył się już bez większych problemów. Tak samo jak za pierwszym razem na dwóch pierwszych pozycjach utrzymali się kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya oraz Ralf Schumacher, natomiast już na pierwszym okrążeniu startujący z trzeciej i piątej pozycji kierowcy z zespołu McLaren – Mika Hakkinen oraz David Coulthard stracili po jednej pozycji odpowiednio na rzecz kierowców z zespołu Ferrari – Michaela Schumachera oraz Rubensa Barrichello. Dwa okrążenia później Barrichello także wyprzedził Hakkinena i w dość krótkim czasie znalazł się tuż za partnerem z zespołu, który przy pierwszej okazji przepuścił go na trzecią pozycję umożliwiając mu w ten sposób pogoń za kierowcami z zespołu Williams. Było jednak oczywiste, że pomimo lżejszego bolidu dzięki strategii dwóch postojów w boksach Brazylijczyk nie zdoła dogonić nawet jadącego na drugiej pozycji Ralfa Schumachera, ale przynajmniej w ten sposób zagwarantował sobie minimum czwartą pozycję na finiszu.

Dalsze zmiany w kolejności kierowców z pierwszej szóstki następowały z powodu usterek technicznych, które ze względu na bardzo wymagający tor Hockenheim występowały dosyć często. Na 14 okrążeniu pierwszym kierowcą z czołówki, który odpadł z wyścigu był Hakkinen, a dziesięć okrążeń później także Michael Schumacher pożegnał się z wyścigiem. Znajdujący się na prowadzeniu od początku wyścigu Montoya po problemach z tankowaniem paliwa podczas jedynego postoju w boksach stracił szansę na zwycięstwo i jakby tego było mało, na 25 okrążeniu w jego bolidzie zawiodła jednostka napędowa i musiał wycofać się z wyścigu. Kolumbijczyk był wyraźnie zawiedziony i nie ma się co mu dziwić, gdyż jest to już drugi przypadek w tym sezonie, kiedy nie ze swojej winy traci szansę na odniesienie pierwszego zwycięstwa w karierze. Awaria silnika dosięgła także drugiego kierowcę z zespołu McLaren – Coultharda. W tych okolicznościach zwycięzcą wyścigu został Ralf Schumacher, a na drugiej pozycji finiszował Barrichello. Dzięki temu rezultatowi kierowcy ci zbliżyli się w klasyfikacji generalnej do Coultharda i nie dość, że Szkot praktycznie nie ma już szansy na tytuł mistrzowski, to jeszcze teraz może stracić drugą pozycję.

Z powodu tego, że z czołowych zespołów do mety dojechało tylko dwóch kierowców, szansę na ukończenie wyścigu na trzeciej pozycji zyskali kierowcy z takich zespołów, jak: Sauber, Jaguar, Jordan i BAR. Z wymienionych wyżej zespołów tylko kierowcy z zespołu BAR wytrwali do końca wyścigu i dzięki temu Jacques Villeneuve drugi raz w tym sezonie stanął na najniższym stopniu podium, natomiast drugi kierowca z tego zespołu – Olivier Panis finiszował na siódmej pozycji, ponieważ w jego przypadku strategia dwóch postojów nie okazała się zbyt dobrym rozwiązaniem. Niemniej jednak Francuz stoczył kilka ciekawych pojedynków w tym wyścigu, chociaż podczas jednego z nich przyczynił się w pewnym stopniu do poślizgu kierowcy z zespołu Jordan – Jarna Trullego. Nie miało to jednak większego znaczenia, gdyż Włocha z wyścigu i tak wyeliminowały problemy techniczne, natomiast Ricardo Zonta, który zastąpił w tym wyścigu usuniętego dosyć niespodziewanie z zespołu Heinza-Haralda Frentzena popełnił błąd podczas próby wyprzedzenia kierowcy z zespołu Arrows – Josa Verstappena, psując w ten sposób nie tylko sobie, ale również i jemu wyścig.

Największą szansę na dobry rezultat mieli kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Kimi Raikkonen, którzy do wyścigu tego zakwalifikowali się odpowiednio na siódmej i ósmej pozycji. Niestety Heidfelda z walki wyeliminował już na pierwszym okrążeniu kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa, który gdyby nie to miałby szansę na uzyskanie jak dotąd najlepszego rezultatu w wyścigach Formuły Jeden. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Raikkonen z wyścigu wycofał się na 17 okrążeniu po problemach natury technicznej, podobnie zresztą jak i drugi kierowca z zespołu Jaguar – Eddie Irvine.

Na czwartej i piątej pozycji wyścig ukończyli kierowcy z zespołu Benetton – Giancarlo Fisichella i Jenson Button. Jest to jak do tej pory najlepszy rezultat dla tego zespołu w tym sezonie, dzięki któremu w klasyfikacji zespołowej awansował on od razu na siódmą pozycję. Do pełni szczęścia jest jednak jeszcze daleko, gdyż jak na zespół, z którym w latach 1994-95 mistrzostwo świata zdobywał Michael Schumacher, zdobycz punktowa tylko dzięki problemom innych kierowców to zdecydowanie za mało. W przypadku Buttona dwa punkty zarobione w tym wyścigu są pierwszymi punktami zdobytymi przez Brytyjczyka w tym sezonie.

Na ostatniej punktowanej pozycji finiszował kierowca z zespołu Prost – Jean Alesi. Jest to już trzecia zdobycz punktowa Francuza w tym sezonie, jednak mimo to zespół dowodzony przez czterokrotnego mistrza świata – Alaina Prosta spadł w klasyfikacji generalnej zespołów na ósmą pozycję. Kierowcy z zespołu Arrows – Enrique Bernoldi oraz Jos Verstappen wyścig ukończyli kolejno na pozycji ósmej i dziewiątej, natomiast ostatnim kierowcą, który przekroczył linię mety w tym wyścigu był Fernando Alonso. Hiszpan w dniu swoich 20 urodzin zdołał zaliczyć wszystkie trzy bolidy, jakimi dysponował zespół Minardi, jednak mimo to wyścig ukończył na 10 pozycji i jest jak do tej pory najlepszy rezultat w jego dotychczasowej karierze.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca