F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200119 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 3,975 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 306,075 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,631 - Alain Prost (Williams), 1993
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,308 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
174,062 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Trudno jest sobie chyba wyobrazić lepszy rozwój wydarzeń dla zespołu Ferrari. Zwycięstwem na węgierskim torze Hungaroring Michael Schumacher zapewnił sobie drugi z rzędu tytuł mistrzowski na cztery wyścigi przed końcem sezonu, a dzięki temu, że na drugiej pozycji finiszował Rubens Barrichello włoska stajnia trzeci raz z rzędu zdobyła mistrzostwo wśród konstruktorów bolidów Formuły Jeden. Po całkowitym zdominowaniu sesji kwalifikacyjnej także i w wyścigu Niemiecki kierowca był nie do pokonania i chociaż po przekroczeniu linii mety miał niewiele ponad trzy sekundy przewagi nad partnerem z zespołu, to jednak od początku wyścigu kontrolował jego przebieg i nawet przez chwilę nie był zagrożony. Jest to już 51 zwycięstwo w karierze starszego z braci Schumacherów, dzięki któremu zrównał się on z dotychczasowym rekordzistą, jeśli chodzi o liczbę wygranych wyścigów Grand Prix – Alainem Prostem. Zwykle decydującym o tytule mistrzowskim wyścigiem jest Grand Prix Japonii, jednak w 1992 roku na Węgrzech także nastąpiło rozstrzygnięcie – mistrzem świata został wtedy kierowca zespołu Williams – Nigel Mansell. Był to wówczas 11 wyścig sezonu, który składał się z 16 wyścigów, tak więc Brytyjczyk pięć wyścigów przed końcem sezonu zagwarantował sobie tytuł mistrzowski i w tym względzie Schumacher nie zdołał być lepszy, ale ma jeszcze szansę na wygranie większej ilości wyścigów w jednym sezonie. Jednak aby to uczynić, musi wygrać trzy z czterech pozostałych do końca obecnego sezonu wyścigów, gdyż w chwili obecnej ma na swoim koncie siedem zwycięstw, natomiast dotychczasowy rekord, który Niemiec współdzieli z Mansellem wynosi dziewięć zwycięstw.

Na trzeciej pozycji wyścig ukończył David Coulthard. Kierowca z zespołu McLaren tuż po starcie z drugiej pozycji został wyprzedzony przez Barrichello, ale już po pierwszej rundzie postojów w boksach zdołał odzyskać pozycję utraconą na rzecz Brazylijczyka i był na najlepszej drodze do ukończenia wyścigu na drugiej pozycji. Ostatecznie jednak musiał zadowolić się trzecią pozycję, ponieważ podczas drugiego postoju stracił zbyt dużo czasu i ponownie znalazł się za Barrichello. Co prawda gdyby nawet Szkot finiszował na drugiej pozycji to i tak nie zdołałby przeszkodzić Schumacherowi w zdobyciu czwartego tytułu mistrzowskiego, ale do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze wicemistrzostwo. Jednak z tego, co Coulthard powiedział na konferencji prasowej tuż po zakończeniu wyścigu jasno wynika, że był zainteresowany tylko i wyłącznie wywalczeniem tytułu mistrzowskiego, a skoro nie udało mu się tego uzyskać, to jest mu wszystko jedno, na której pozycji zostanie sklasyfikowany na koniec sezonu. Drugi kierowca z zespołu McLaren – Mika Hakkinen po starcie z szóstej pozycji w wyścigu zdołał zyskać tylko jedno miejsce i na finiszu był piąty. Co prawda Fin poprzez zwiększenie liczby postojów w boksach do trzech liczył na awans na czwartą pozycję, jednak strategia ta w zasadzie od razu była zdana na niepowodzenie, gdyż wyprzedzanie na tym torze jest wyjątkowo trudne.

Na czwartej pozycji linię mety przekroczył młodszy z braci Schumacherów – Ralf. Zespół Williams wyraźnie odstawał w tym wyścigu od takich zespołów jak Ferrari czy McLaren, jednak było to do przewidzenia, gdyż na tak krętym torze jak Hungaroring obecne bolidy tej stajni nie są jeszcze zbyt szybkie i czwarta pozycja to w zasadzie wszystko, na co mógł liczyć Ralf Schumacher. Drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya po niezbyt udanej sesji kwalifikacyjnej także i wyścigu nie zaliczy do zbyt udanych, bo chociaż zdołał go ukończyć, to jednak na dokładnie tej samej pozycji, z której startował – ósmej.

Na szóstej i siódmej pozycji wyścig ukończyli kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy jechali w miarę równo i już po pierwszej rundzie postojów znajdowali się na pozycjach, na których dojechali do mety, przy czym w odwrotnej kolejności, a dopiero druga seria postojów zadecydowała o tym, który z nich zdobędzie jeden punkt. Szczęśliwcem tym okazał się Heidfeld, niemniej jednak obaj kierowcy spisywali się w tym wyścigu bez zarzutu. Raikkonen może się jeszcze pocieszyć faktem, że udało mu się pokonać Montoyę, choć oczywiście nie w bezpośredniej walce, ale dobre i to.

Z zespołów BAR, Jordan, Jaguar i Arrows do mety dojechał tylko jeden kierowca reprezentujący barwy każdego z tych zespołów i to w dodatku ze stratą minimum dwóch okrążeń do zwycięzcy. Z kierowców tych z uzyskanego rezultatu w miarę usatysfakcjonowany był tylko Jean Alesi. Francuz w pierwszym wyścigu po przejściu z zespołu Prost do Jordan finiszował na dziesiątej pozycji i był autorem jednego z nielicznych wyprzedzeń w tym wyścigu. Z pozostałych zespołów (Benetton, Prost i Minardi) do końca wyścigu nie dotrwał ani jeden kierowca.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca