F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20039 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,843 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:28,214 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:26,372--
2. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:26,5510,1790,179
3. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:26,8320,2810,460
4. 1Michael SchumacherFerrari F20021:27,1030,2710,731
5. 17Jenson ButtonBAR 0051:27,1590,0560,787
6. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:27,2420,0830,870
7. 8Fernando AlonsoRenault R231:27,2550,0130,883
8. 20Olivier PanisToyota TF1031:27,3520,0970,980
9. 7Jarno TrulliRenault R231:27,4110,0591,039
10. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:27,4500,0391,078
11. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:27,4780,0281,106
12. 9Nick HeidfeldSauber C221:27,5100,0321,138
13. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:27,5630,0531,191
14. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:27,6330,0701,261
15. 14Mark WebberJaguar R41:27,6750,0421,303
16. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:28,2660,5911,894
17. 12Ralph FirmanJordan EJ131:29,9771,7113,605
18. 19Jos VerstappenMinardi PS031:30,0530,0763,681
19. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:30,0920,0393,720
20. 18Justin WilsonMinardi PS031:30,4790,3874,107
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:32,418

Podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej, decydującej o kolejności wyjeżdżania na tor kierowców w sobotniej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej, najlepszy czas uzyskał Rubens Barrichello. Brazylijczyk zgodnie z tym, na jakiej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców zakończył sezon 2002, swoje okrążenie pomiarowe zaliczył jako drugi kierowca, pokonując partnera z zespołu Ferrari – Michaela Schumachera o ponad 0.7 sekundy. Niemiec jako pierwszy kierowca na torze swoje okrążenie przejechał zdecydowanie bardziej spokojnie od Barrichello i w trakcie trwania sesji został jeszcze pokonany przez dwóch innych kierowców, by ostatecznie zostać sklasyfikowanym na czwartej pozycji. Jednym z tych kierowców był Kimi Raikkonen, który na tor wyjechał jako szósty zawodnik po krótkiej przerwie na reklamy. Nie bacząc na fakt, iż ma do dyspozycji tylko jedno okrążenie pomiarowe Fin podobnie jak i Barrichello starał się za wszelką cenę uzyskać jak najlepszy rezultat i trzeba przyznać, że spisał się bardzo dobrze, gdyż od Brazylijczyka wolniejszy był tylko o niecałe 0.2 sekundy. Przed Raikkonenem okrążenie pomiarowe zaliczył drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard i w tym przypadku powtórzyła się historia kierowców z zespołu Ferrari, gdyż Szkot wyjeżdżając na tor przed partnerem zachował większą ostrożność i będąc wolniejszym od Fina o niecałe 0.7 sekundy sklasyfikowany został ostatecznie na szóstej pozycji. Po wyjątkowo nieudanym występie w porannych treningach, podczas których ze względu na awarię silnika zaliczył zaledwie cztery okrążenia, kierowca z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve sprawił największą niespodziankę podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, plasując się na trzeciej pozycji. Kanadyjczyk do Barrichello miał mniej niż pół sekundy straty, co zważywszy na ograniczony czas przeznaczony na dopracowanie ustawień bolidu podczas porannych treningów należy uznać za wielki sukces. Co więcej, rezultat kierowcy z zespołu B.A.R nie był raczej sprawą przypadku, gdyż partner Villeneuve'a – Jenson Button także zdołał załapać się do pierwszej szóstki. Trudno wyobrazić sobie lepszy debiut bolidu B.A.R 005, choć była to dopiero pierwsza sesja kwalifikacyjna, mająca tylko wpływ na kolejność startową kierowców do sobotnich kwalifikacji.

Kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jarno Trulli po obiecującym występie na porannych treningach podczas kwalifikacji także zdołali załapać się do pierwszej dziesiątki, uzyskując siódmy i dziewiąty czas. Trulli musiał tym razem ustąpić jednak miejsca mniej doświadczonemu partnerowi z francuskiej stajni, choć różnica dzieląca obydwu kierowców była niewielka. Pomiędzy reprezentantami Renault na ósmej pozycji zakwalifikował się nowy nabytek Toyoty – Olivier Panis, który podobnie jak jego były partner z zespołu B.A.R – Villeneuve w stosunku do treningów wypadł znacznie lepiej. Drugi kierowca z japońskiej stajni – debiutant Cristiano da Matta także awansował o kilka pozycji i do znalezienia się w pierwszej dziesiątce zabrakło mu dosłownie 0.28 sekundy. Kierowcą, którego nie udało się pokonać Brazylijczykowi był Juan Pablo Montoya. Zespół Williams nie zaliczy jednak tej sesji do zbyt udanych, gdyż tylko Kolumbijczyk załapał się do pierwszej dziesiątki ze stratą jednej sekundy do Barrichello, natomiast drugi kierowca z tej stajni – Ralf Schumacher popełnił błąd już na początku swojego okrążenia pomiarowego i w efekcie sklasyfikowany został dopiero na 16 pozycji.

Z pozostałych kierowców odnotować należy słaby pomimo dodatkowych testów i bardzo dobrej postawy podczas porannych treningów występ reprezentantów zespołu Jaguar. Mark Webber ze względu na dosyć poważny błąd popełniony podczas pokonywania dwóch pierwszych zakrętów uzyskał 15 czas, natomiast Antonio Pizzonia sklasyfikowany został na przedostatniej pozycji. Pozostali debiutanci – Ralph Firman (Jordan) i Justin Wilson (Minardi) wypadli niewiele lepiej od Pizzonii, kwalifikując się ze stratą ponad trzech sekund do najlepszego kierowcy na 17 i ostatniej pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca